يأتي المشهد الاول بين فتاتين يعملان في مطعم كبير و مشهور جداا. وهم يتحدثان ثم يدخل عليهم مدير عملهم و يطلب منهم ان يهتمو بالطاوله رقم(**) لان يوجد عاليها شخص مهم.
ثم تتحدث الفتاه وتقول بعد ان ذهب المدير.الفتاه : هو اي الراجل ده ماهو التربيزه عاليها زبون زي اي حد في اي
الفتاه الاخري: يا ديما وفيها اي اكيد حد يعرفو يلا روحي انتي شوفي طلبتهم الاول بس.ثم ع الناحيه الاخري يدخل شاب و يتجه الي طاوله ما في المطعم و يجلس عاليها بعد تأكده من تلك الفتاه التي جلس معهه التي يعرفها.
ثم تتجه (ديما) الي الطاوله التي امرها بيها مديرها
و ترى الشب يجلس مع فتاه و تقف حتي تأخد طلباتهم،من ثم يقول الشب محدثا الفتاه التي تجلس معه.الشب : هاا تاكلي لحمه استيك بقي نص سوا عشان تحسي بطعمها،انا مش فاهم يعني اي جو انك نباتيه ده
الفتاه، بتردد: ايوا طبعا معاك حق ي رعد.ثم يوجه رعد حديثه الي ديما ويقول
رعد، بأبتسامه ذأفهه: هاتي اتنين لحمه استيك نص سوا عشان نحس بطعم اللحمه و كمان اتنين سلطه.
كانت ديما تستشيط غضبا من هذا الرجل المتعجرف
بأي حق يجبر الفتاه ع اكل اللحم وهي لا تريد.ديما: تحت امر حضرتك. ثم تسأله الفتاه؛ تحبي تتطلبي حاجه حضرتك.
رعد : لا هي مش عاوزه حاجه هي هتاكل لحمه معاياا؛ ثم يوجهه كلامه للفتاه؛ مش كدا ولا اي يا داليا.
داليا، بتردد; اكيد طبعا.
من ثم تذهب ديما الي مطبخ المطعم و تحدث صديقتها بعصبيه.
ديما: مش معقول بجد اي الانسان ده ده حيوان مش انسان ابدا ي سلين
سلين، بتعجب: هو اي اللي حصل لكل ده مش فاهمه حاجه!
ديما ،بنفس العصبيه : لكىِ ان تتخيلي ان الانسان ده عاوز يأكل البت اللي معاه لحمه غصب عنها وهي البت زي ماتكون خايفه من حاجه ومش قادره تقوله لا ايه ده بجد.
سلين،بعقل : حبيبتي ي ديما احنا مالنا دالواقتي احنا بس المفروض نعمل شغلنا مش اكتر ولا اي.
ديما،بتفكير خبيث بعض الشئ: معاكي حق برضو.
(تعريف الشخصيات)
ديما: بنت جميله جدا ذات عيون خضراوتين و جسد منمق و شعر ناعم و جميل لونه كستنائي.
سلين : صديقه ديما المقربه. وهي بنت جميله جداا أيضا ذات شعر طويل لونه اسود ذات بشره بيضاء وعيون ملونه جميله و جسدها فلات.
رعد : شب رياضي جسده منمق بطريقه جيده
و بشرته بيضاء بعض الشئ و عيونه بنيتين..................................................................................
ده كان اول جزء من الروايه لو عجبتكم قولولي في الكومنتات عشان اكمل❤️
Malak Ali🌿