~ 𝖀𝖓𝖎𝖛𝖊𝖗𝖘𝖎𝖙𝖞 𝕹𝖆𝖙𝖎𝖔𝖓𝖆𝖑 𝕾𝖊𝖔𝖚𝖑 ~
Hari ini adalah hari pertama peperiksaan bagi semua semesta . Semua tengah buzy dengan hal masing-masing study , makan pun ade . Suasana di Universiti sungguh sibuk .
[ 6:00 pagi ]
Tiba-tiba...
Bah-!! , Satu suara yang mengejutkan seonghwa dripda lamunannya . Spa lagi kalau bukan bestiegirl dye yg berhatikan tisu . Kim Dahyun
Aih kau ni , nasib aku tk de penyakit lemah jantung . Kata seonghwa , lalu dahyun pun tergelak kecil .
Kau dah kenapa termenung bagai ? Tanya Dahyun . "Nervous". kata seonghwa .
Lahhh , asal tetibe nervous lak ? Tanya Dahyun lagi . Seonghwa pun memalingkan muka ke Dahyun . And than Dahyun pun mula bersuara "asal kau pandang aku macam tu ?" Tanya Dahyun lagi .
Lalu seonghwa pun memalingkan muka ke depan semula . Dia mengeluh "aish , soalan kau mengalahkan soalan KBAT , aku nervous sbb hri ni kan hri first exam tkkan kau tak tau kot . Kata seonghwa
Dahyun tergelak kecil . Apa yang lawak ? Tanya seonghwa . Kau ni macamlah tak pernah ambi exam sebelum ni . Kata Dahyun . Lalu Dahyun pun menyoalnya lagi , kau ade study tak malam tadi ? Tanya Dahyun . Seonghwa pun jawab "dah" . Dahyun menggangukkan kepalanya . K sunyi krikk krikk
Kesunyian itu tadi dipecah oleh satu suara yang menyapa "Hai korg". Lalu Dahyun pun bersuara "ehh hai santan" Dahyun melambaikan tangannya ke arah San . Choi San ni merupakan student semesta 2 . Bestfriend Seonghwa and Dahyun . Dye ni hot gila siap dikelilingi oleh ramai student perempuan kat situ , banyak jugalah pompuan yg pernah confess dye tpi dye ni jenis org yg buat Bodo malas nak layan . [ Cehh jual mahal 🌚 ] Dah2 jom masuk class . Kata seonghwa , lalu mereka pun pergi masuk ke dalam class .
[ 1:30 petang ]
Fuhh , boleh tahan juga eh soalan exam tadi . Kata San yg bru shja memecahkan kesunyian . Dahyun mula bersuara , dh nma pun exam mmg lh susah . Lpstu seonghwa pun bersuara , ni baru exam pertama belom lagi exam utk esk . Bertwabahlah , kata san .
Ha ni hwa balik nnti spa ambi kau ? Tanya Dahyun . Seonghwa bersuara , entahlah katanya . Lahh , Dahyun mengeluh .
Setelah beberapa minit kemudian , tiba-tiba muncul kelibat 3 orang yang baru keluar dari bangunan tersebut dan terus pergi ke arah pondok bawah pokok dimana disitu adalah tempat keberadaan Seonghwa , Dahyun dan San .
Park jongseong ataupun lebih dikenali sebagai Jay park yang hensem mula bersuara " jom gi cafe , kita lepak kat sana dulu sebelum balik rumah ". Lalu mereka pun bergerak sama2 ke cafe yang tidak jauh dari bangunan itu .
Apa kata kalau malam ni kita study , apa pendapat korg setuju ke tidak ? Tanya Dahyun yang bru shja menghirup air favouritenya yang berperisa coklat . Aku on je study malam ni . Kata Jay . Yang lain mcm mne ? Soal Dahyun . "Hrmm okelah", jawab yang lain .
Tiba-tiba telefon milik seonghwa berdering dan terpapar nama "𝐘𝐨𝐨𝐧𝐠𝐢 𝐇𝐲𝐮𝐧𝐠 🐱" , lalu dye pun menjawab panggilan itu " hello Hyung ", and then lepas beberapa minit panggilan tamat , Dahyun memulakan pertanyaannya , kenapa hwa ? Lalu seonghwa pun jawab , hrmm hyung call dye cakap tak boleh ambik aku nanti katanya busy sangat sampaikan kerja tu tak boleh tinggal . Dahyun menggangukkan kepalanya tanda faham . Jay mula bersuara "hrmm okelah guys aku balik dulu sbb appa aku call tadi cakap yang dye dah sampai , Kata jay . Mereka mengganguk manakala San meminta izin untuk ke tandas . K krik krikk
Suasana sunyi sebentar tdi dipecahkan oleh satu suara 𝐒𝐚𝐧 𝐨𝐩𝐩𝐚 𝐦𝐚𝐧𝐚 ? Tanya Yiren . Owhh tadi dye cakap nak pergi tandas lepastu skrg tak tahu lak dye gi mana maybe dah balik kot . Kata seonghwa , yiren mengganguk faham . Tiba-tiba , ehh tu bukan yoongi oppa ke ? Soal Dahyun . Mereka pun mencari kelibat yoongi , lalu seonghwa dan yiren memanggil sambil melambaikan tangan ke arah yoongi 'hyung' 'yoongi oppa' . Yoongi pun membalas lambaian mereka berdua dan datang menghampiri . Yoongi pun mula bersuara "maaf kalau hyung lambat ambik sebab tadi sumpah busy gila". Seonghwa lalu berkata , takpelah Hyung hwa faham . Kenapa hyung datang bukan busy sangat ke tadi ? Tanya seonghwa .
Yoongi pun jawab , memang busy tapi bila Hyung fikir balik yang Hyung kena ambil hwa dgn Yiren yahh family lebih penting daripda kerja bukan ? Dyeorg pun tergelak kecil . Dahyun dengan Hyewon belom balik lagi ? Tanya Yoongi . Dahyun menjawab hrmm hyun masih tunggu appa hyun ambi dari tadi tak smpai2 /buat muka sedih ☹️ kalau macam tu mehlah oppa hantar hyun dengan hyewon balik tak payah tunggu lama2,kata Yoongi . hyun tak susahkan oppa ke? Yoongi pun jawab tak susahkan pon selagi oppa boleh tolong oppa akan tolong k dhlh jom lalu mereka pun balik .
[ 8:30 malam ]
Dahyun mulakan chatting
Anak-anak monyet 🐒
Dahyun
Korang , jadi tak study malam ni kat cafe ?San ank choi
Weyy sorry aku tak dapat pergi sebab Ade hal family dho 😌Jongseong ank park
Sorry noona , jay tak dapat pegi sebab Ade urusan . 😔Seonghwa ank park
Sorry hyun aku x leh pegi 🥲Hyewon ank kang
Sorry cousin :)Yiren ank Wang
Mianhae eonnie 😭Dahyun
Takpelah kalau semua tak boleh pegi hyun pun tak jadi nak pegi ☹️Dahyun mengeluh aih sorang2 pun jadilah dahyun mengambil keputusan untuk study dalam bilik .
YOU ARE READING
PAINFUL - PARK SEONGHWA
Non-FictionMengisahkan tentang seorang lelaki yang susah untuk membuka kembali hatinya kepada orang lain terutamanya kisah cintanya dahulu bersama dengan orang yang dia sayang yang sanggup mencuranginya tanpa diketahuinya . Selepas dia mengetahui berita yang t...