HAN

38 1 1
                                    

-Stellas perspektiv-
Våra blickar möts. Åå vad han är söt. Sedan kollar han snabbt bort. Hoppas han inte tyckte jag var ful eller nått.

Efter spanska lektionen så går jag och Sascha bort till lunchen. Jag drar tag i henne och skyndar mig att gå framför den mystiska killen.
Jag tar typ inge mat för det är nått äckligt kött som jag inte vill ha. Alla borden är typ upptagna. Utom ett, och där sitter han och Omar. "Kom vi sätter oss med Omar." Säger Sascha till mig och börjar gå dit. Jag orkar inte säga emot så jag bara följer med. "Får vi sitta här?" Säger Sascha till dem. "Absolut." Säger Omar och kollar in henne.
Omar ställer sig upp och drar ut en stol åt Sascha. Sascha ler och sätter sig. "Hurru Oscar, dra ut stolen åt na." Säger Omar till den mystiska killen. Som heter Oscar. Oscar, älskar det namnet. Oscar ställer sig upp och drar ut stolen åt mig. Jag sätter mig.
"Jag måste nog gå nu." Säger Oscar. "Men Oscar, ser du vilka brudar vi har här." Säger Omar. "Ta dem du." Säger Oscar. Och sedan går han.

Efter skolan så går jag till köpcentret med Sascha. "Vi måste hitta något tills på fredag." Säger Sascha. "Vi är inte bjudna!" Säger jag surt. "Men gere surpuppa. Ogge bjöd oss." Säger Sascha. "Jag behöver något sexigt, men inte för sexigt."
"Den här?" Säger jag och pekar på en svart klänning som inte har några ärmar. "Ja den var snygg, vänta här ska gå o testa den." Säger Sascha.

-Oscars perspektiv-
Efter skolan går jag snabbt hem. Jag rusar in för att slippa prata med pappa. "Hurru, inte så brotom!" Säger pappa. Jag saktar ner medans jag går upp för trappan. "Vad är det nudå?" Säger jag. "Jag vill bara se min son, eftersom han varit borta så länge." Säger pappa.
Sedan springer jag upp för trappan. Jag går in på mitt rum. Öppnar min minikyl. Och tar fram en flaska med blod. Jag dricker upp allt snabbt.
Jag känner hur min mobil vibrerar i bakfickan. Det är Omar som ringer. "Hej" säger han. "Hej?" Svarar jag.
"Du ska väll på Ogges fest imorgon va?" Säger han. "Jag antar det?" Svarar jag.
"Shysst, men aa det var allt då. Hejdå." Säger Omar. "Hejdå?" Säger jag och lägger på.

Jag sitter i min säng och kollar på tv ett långt tag. Sen kommer mamma upp och ber mig gå och lägga mig. Så jag gör det.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 10, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

FOOO VAMPIREWhere stories live. Discover now