1

10 0 0
                                    

Det er den 3. maj 2020 og 6.a har dansk. Laila får besked på at tage sin computer frem. De skal have diktat og Laila synes ikke det er sjovt. Laila er en pige på 12 år, som går i 6 klasse på privat realskolen. Hun bor sammen med sin mor, som er dødelig syg. Laila er ordblind og har det svært i klassen. Hun er en stille pige og har ikke nogen venner på skolen. Da diktaten er færdig er Laila meget nervøs for, hvor mange ord hun får rigtigt i diktaten, da hun synes diktaten var svær.
I næste time fortæller Kurt deres dansklærer at de har fået en ny pige i klassen. Pigen kommer ind i klassen og hun ser nervøs ud. Hun hedder Sussi og har boet i Irland i 2 år. Nu er hun flyttet hjem til Danmark igen. Laila synes at hun virker som en sød pige og vil gerne lære hende at kende. Hun har tænkt at tage kontakt til Sussi i næste frikvarter. Laila går over til Sussi i frikvarteret og de snakker lidt. Laila finder ud af at Sussi har det virkelig svært med at falde til i klassen, da hun har flyttet skole mange gange. Sussi bor sammen med sin far, som arbejder i militæret og derfor flytter de meget. Laila synes hun har meget tilfælles med Sussi f.eks. at begge deres forældre er skilt og at de begge ingen venner har. Efter et par dage bliver Sussi og Laila rigtig gode venner og Laila føler at hun kan snakke med Susi om alt, undtagen om hendes ordblindhed.

I må meget gerne skrive hvad i synes👍

Lailas løgnWhere stories live. Discover now