Prolog

2 0 0
                                    

Di Restoran cahaya ,Laili Adriana sedang menunggu kehadiran teman lelakinya.Katanya ingin memberi tahu sesuatu .Jangan-jangan dia nak melamar aku.

Kami pun dah lama juga bersama nak dekat dua tahun .

Meja aku di ketuk aku memandang ke arah orang mengetuk meja itu.Rupanya orang aku tunggu.

"Sayang sorry lambat "Syazwan duduk di kerusi berhadapan laili .

"Tak apalah biy .Tak lama pun sayang tunggu"Laili Adriana membuat muka dia seperti biasa senyum selagi mampu . Walaupun dalam hati ini ingin saja memaki tapi fikir diri ini masih menyangi si dia.

"Biy ,sayang nak tahu kenapa nak jumpa sayang hari ini .Esok bukan boleh jumpa dekat kolej ."

"Macam ni lah sayang .Biy dah fikir masak -masak biy nak kita putuskan hubungan "

"Tapi kenapa tiba-tiba nak putus . Selama ni hubungan kita baik saja .Kenapa sekarang kena putus pula"Sakitnya hatiku melihat syazwan pada waktu sekarang.

"Sayang ,biy buat keputusan untuk pergi kepada izzati ."Izzati gadis bergaya dan bertudung labuh memang manis dilihat tak seperti dirinya.

Baju blouse warna pink dengan seluar palazo warna hitam .Rambut pendek macam lelaki.

"Ok kalau macam tu keputusan kau .Aku terima dengan rela hati .Tapi kau ingat jangan sekali-kali datang balik dekat aku "Laili Adriana bangun dari kerusi yang dia duduk tadi pergi ke arah motor sekuter berwarna pink .

Aku janji pada diri aku .Aku takkan bagi hubungan siapa-siapa pun kekal.Aku merampas cinta mereka.

Perampas cintaWhere stories live. Discover now