Bab 1

13 1 0
                                    

"Ibu,Izz pergi sekolah dulu tau!,Izz dah lambat ni!bye bu,muahh!" Ya,dia terlambat bangun lagi kali ini, nasiblah hari ini hari Selasa tiada perhimpunan diadakan tetapi masih ada pengawas yang menjaga pintu pagar masuk sekolah.

Sampai di dalam kelas, Izz terus pergi ke tempat rakan-rakannya lepak di meja Nawrah. "Wey Izz ,asal kau datang lambat hari ni? Tanya Zahra.

"Hehehe,aku terbangun lambat ,ibu dah kejut aku,tapi aku gi bantai tidur balik hehehe" Izz memberi alasan walaupun sebernanya malam tadi dia melayan kdrama yang baru keluar beberapa hari lepas di Netflix.

"Korang tau tak hari ni ada budak baru masuk kelas kita,aku dengar macam lelaki,mesti dia hensem en, aku rasa mesti dia tinggi lepastu kurus,Pergh! memang lelaki idaman tho! btw en aku dengar dia macam baru balik Malaysia dari US" kata Wardah dengan teruja.

"Erk,kenapa aku tak tahu pape ni wey? Izz kelihatan agak pelik dimana rakan-rakanya mendapat info tentang kemasukan budak baru itu.

"Seriuslah Izz kau tak tahu! Aiman ada masukan dalam group kelas malam tadi, ke ada orang removed kau dalam group kelas? Siapalah yang berani sangat nak removed kawan aku ni woi? Aku sepak dia kang! " marah Zahrah.

Tepat pukul 8 pagi.

"Bangun semua! Selamat pagi cikgu !" Ucap Aiman sebagai ketua kelas.

"Selamat pagi semua , kamu semua boleh duduk sekarang, sebelum kita mulakan kelas hari ini, saya nak kenalkan dekat kamu semua murid  yang baru sahaja berpindah dari US, jemput masuk Afieq Ilham Bin Mohd Farhan" kata cikgu Mila yang merupakan guru kelas mereka merangkap guru matematik tambahan mereka.

Apabila Afieq masuk sahaja di kelas, ramai mata mata yang melihatnya  terutama budak perempuan.

"Wey bidadara tu betul- betul wujud ke?"

"Hesmes gilo diaa!"

"Ibu,kakak rasa dah jumpa jodohhh!"

"Aku tak mimpikan, kalau ini mimpi jangan bangunkan aku ya Allah! "

Terlalu banyak reaksi yang diterima. Izz pula agak tidak berminat untuk melihat rupa paras Afieq. Tiba-tiba kelas menjadi senyap, apabila Izz menaikkan wajahnya.

Tup!jantung dia seakan berhenti apabila dia tereye contact dengan Afieq.

Lalu Afieq menghadiahkan senyuman  yang istimewa kepada Izz. Apabila Izz tersedar bahawa dia mendapat  senyuman yang manis itu, mukanya terus merah. Dia  terus menundukan wajahnya yang malu itu. 

"Afieq, awak boleh duduk disebelah Izz , memandangkan  tempat disebelah Izz kosong. Boleh ke Izz Afieq duduk diseblah awak?Awak ada masalah ke Izz? Tanya cikgu Mila  kepada Izz apabila dia melihat  anak muridnya yang seorang itu seperti temenung sahaja .

"Erk,boleh cikgu!" Kata Izz yang agak blur disitu kerana dia tidak mendengar walau sepatah  apa pun yang cikgu Mila cakap.

p/s: Agak pendek sikit sebab aku tak reti tulis,ni pon aku main bantai je ayat dia,sorrylah ni betul ii first penulisan aku. bye! muahh!

Kisah kita?Where stories live. Discover now