Hari yang ditunggu-tunggu oleh pelajar tingkatan 5 SMA Seri Bahagia telah pun tiba . Hari dimana keputusan peperiksaan SPM dikeluarkan . Hati yang berdegup kencamg usah dikata , kalau boleh dilihat , rupanya hendak meletop sahaja!
"weh aku takut la nyah" kata Aisya Delaila kepada rakan-rakanya yang berbaris sementara menunggu nama mereka dipanggil . Mukanya usah dikata , pucat tiada darah! Jika ditoreh pisau sekalipun belum tentu keluar darah.
"alaaa kau niii , aku pon takut gak , relax chill dah la " dengan selamba anis berkata kepadanya . "entah kau ni gelabah macam nak gi berperang" kata seorang lagi kawannya yang bernama alya aina .
"ish diam aa kau nokk menyampah aku" dengan muka jijik yang ditunjukkan , selamba sahaja aisya berkata.
"HAHAHAHHA" terbahak-bahak mereka ketawakan aisya yang sedang menahan marah itu .
ya . alya dan anis sahajalah rakannya di sekolah itu . hendak dikata tidak cantik , rupa itu ada namun aisya lebih kepada small group . berpegang pada 'the quantity is not the important but the quality is' memandangkan aisya dan alya berkawan sejak tingkatan satu dan anis merupakan kawannya sejak di kafa, tuisyen , sekolah rendah serta sekolah menengah . kawan baiknya yang sentiasa ada ketika susah dan senang.
"Dipersilakan pengetua sekolah kita untuk memberi sedikit ucapan lalu menyampaikan sijill peperiksaan SPM ini kepada semua muri" bergema tepukan yang didengari . Sama ada melepaskan rasa berdebar ataupun menyuruh pengetua mempercepatkan majlis.
"AISYA DELAILA BT AHMAD SOLEH" dengar sahaja sekerat nama yang diucap , aisya dengan yakinnya melangkah naik ke pentas dan mengambil sijil dengan tangan yang berpeluh serta menggeletar . Tanpa dia sedari momen itu dapat ditangkap oleh kawan-kawannya .
Upacara itu telah diakhiri dengan bacaan doa dari ketua pengawas sekolah mereka iaitu mukhriz adam . Dan kini mereka bertiga berada di padang sekolah untuk sesi tangkap gambar sebagai kenangan .
"Okey aku kira sampai tiga kita tunjuk serentak eh result kita , kalau tak serentak aku hempuk kang naya je kau " ujar Aisya dengan muka yang digarangkan.
"kau kalau aku hempuk menggelupur nyawa kau karang!" ujar alya dan anis serentak . haih inilah akibatnya terpengaruh dengan Tiktok , budak zaman la ni .
"ehhh korang menyampah la aku bodoh la " ujar aisya dengan muka sedihnya yng dibuat-buat .
"HAHAHAHAH ha carut-carut , chill dah la , hah kau mencarut sekali lagi aku report kat bapak kau " kata anis dengan muka yang mencabar kemarahan aisya dan melirik mata ke arah anis.
"tah kau chill dah la" ujar anis sambil mengangguk anggukan kepalanya . nasib tidk putus sahaja kepalanya . kalau putus di tengah-tengah padang ini jawabnya lari dulu la yang lain.
Dengan kiraan tiga yang dibuat oleh aisya mereka menunjukkan keputusan mereka dengan serentak berserta jeritan yang tidak kuat dan tidak jugak perlahan manakala tangan sibuk menampar bahu masing-masing dek terlampau teruja.
"woooooo bapak ahhhhh! " ujar aisya dengan wajah teruja. aisya tidak la seorang budak yang panda namun keputusannya itu sudah memadai 8A 2B . Manakala alya 9A 1B dan anis sama sepertinya.
"ishdheidhebudheh" dek terlampau teruja , keluar sudah bahasa asing dari mulut alya dengan tangan yang tidak berhenti-henti menampar bahu anis .
"SAKITLAH GILA!" anis berkata dengan wajah yang sudah cemberut , tangan pula masih menggosok bahu yang 'dipukul' dengan tangan gergasi tadi
"HEHEHHEHE MIANHAE" ujar alya . maka dengan itu mereka telahpun memulakan sesi bergambar bersama-sama bersama pelajar-pelajar yang lain . telah menjadi adat sekolah ini untuk mengambil gambar kelas setiap tahun .
YOU ARE READING
THE BAD BOY
RomanceIRFAN DANIEL - seorang yang malas hendak menceritakan kisah silamya dan memilih untuk mendiamkan diri . Memilih untuk teruskan hidupnya bersama anaknya . Ya anak , Nareen Sofeeya nama yang diberi. Tidak menghiraukan kata-kata yang dilemparkan oleh '...