Aisya dengan gembiranya menunggu Nareen dan kanak-kanak lain untuk tiba di taska .Terlihat banyak jenis kereta yang masuk ke dalam perkarangan taska itu untuk menghantar anak mereka .
Aisya masih lagi setia menunggu Nareen bersama ayahnya , Irfan . Irfan Danish? ke Danial ? Ah lantakla kisah pulak Aisya.
Tepat pada jam 815 pagi , terlihat kereta BMW menapak masuk taska itu . Oh ya Aisya tidaklah menunggu selama 15 minit itu dengan sentiasa berdiri . Aisya juga pergi menguruskan budak lain.
Entahla , Nareen tidak mahu didukung oleh guru yang lain selain Aisya . Pelik namun nggak mengapa !
Dingin sahaja muka si bapaknya sambil mendukung anaknya itu . Kelihatan seperti menangis ? Haih gusar hati Aisya melihatnya.
"Maaf , lambat ." Cukup dua perkataan sahaja yang dilontarkan dari Irfan kepada Aisya . Tidak betah untukk bertanya lebih Aisya mengambil Nareen dari dukungan Irfan.
Terus sahaja si budak itu membenamkan kepalanya ke leher Aisya . Hm something wrong somewhere ni! Desis hati kecil Aisya . Ceh kecik sangat.
Setelah Irfan berlalu pergi , Aisya lantas bertanyak soalan kepada Nareen itu yang dianggap seperti anaknya sendiri.
"Nareen kenapa ni sayang ? Papa marah ke tadi hm?" dengan suara yang lembut sahaja Aisya bertanya . Macam la budak setahun tu faham woi.
Nareen tidak menjawab malah mencebik mukanya dan kembali membenamkan kepalnya di leher Aisya sehingga tertidur.
'Haih baru datang dah tidur dah . Ada masalah ke bapak dengan anak dia ni' gumam Aisya perlahan.
❤️🔥❤️🔥❤️🔥
Irfan yang tekun membuat kerjanya berpura-purantidak sedar diperhatikan oleh beberapa pasang mata yang sedari tadi menghendap pintu bilik kerjanya.
"AKU TAHU KORANG DUK MENGHENDAP AKU DARI TADI ! SEKARANG MASUK!!" laung Irfan dengan geram .
Buk !
Serentak mereka tertolak pintu bilik Irfan dan terjatuh tergolek terjelopok semue ter la . Seperti biasa Haikal dan Muaz hanya menayang wajah yang tidak bersalah dan membuat jari peace!
"Korang pahal datang sini tak habis-habis?"
"Alah kau takpe la kau dah tak sudi dengan kitorang hmph!"
Kata-kata Muaz disokong oleh Haikal.
Melihat muka Irfan yang tiada riak itu mereka berdua bertanya.
"Kau kenapa muka camtu? Ada masalah?"ujar Haikal.
"Masalah anak ke bini bro? pfft lupa takda bini!" kata-kata Muaz dibalas dengan jelingan yang tajam daripada Irfan .
"Tah bini kau ape citaq do?"
"Ni bini kau !!" kata Irfan sambil menunjukkan buku lima tangannya itu ke muka Haikal .
"Ah okay - okay lek ah saje je"
"Kau kenapa ? Ce cita ce cita"
FLASHBACK
Uwekkk uwekkk uwekkk
Bunyi Nareen yang menangis itu menggangu Irfan yang sedang terlena itu. Terpisat-pisat dia bangun mencelikkan mata memandang ke arah anaknya itu.
"Nareen kenapa ni sayang ? papa ngantuk ni , tidurla" ujarnya sambil menepuk perlahan belakng badan Nareen yang tersedu sedan menangis itu.
"Ppa..mmy"
Terkedu Irfan mendengar perkataan itu walaupun masih tidak jelas percakapannya. 'Sorry nareen'getus hati Irfan.
Hingga 5 minit tangisan nareen masih tidak reda . Irfan sudah buntu mencari jalan untuk menidurkan anaknya ini .
Terus hilang sabarnya apabila hanya perkataan 'mmy' disebut oleh anaknya.
"Diamlah Nareen!" jerkahnya secara tiba-tiba.Nareen yang berada dalam dukungan itu juga turuk tersentak sebelum meraung dengan lebih kuat.
"Tak habis-habis mummy mummy mummy , papa ada kan !"
Macam la budak tu faham !
tok tok tok !
"Irfan ni mummy ni"
Irfan hanya mampu mendengus kasar lalu meletakkan anaknya di baby cot yang sudah lama dia beli.
Tersembul wajah kerisauan puan Aminah .
"Kenapa ni ? Mummu dengar kamu jerit-jerit? Kamu marah Nareen? Hei Irfan , Nareen kecik lagi , dia tak faham apa - apa pun! Kamu yang nak sangat kahwin awal kan tanggung lah !" bebel puan Aminah dengan geram.
"Hish mummy ni kenapa ? Kalau setakat nak membebel je baik tak payah lah" ujar Irfan dengan malas lalu hendak menutup pintu biliknya itu.
"Kalau kamu memang dah serabut sangat dengan anak tu , cari ibu baru yang boleh sayang dia lebih lagi dari kamu. Dia pon nak rasa kasih sayang seorang ibu . Ibu pon tah ke mana . Heh pandai buat pandai tanggung lah" perli mummynya sebelum berlalu pergi ke tingkat bawah.
Tersentak Irfan dengan kata-kata mummynya itu . Lalu memandang Nareen yang sudah terlena daripada menangis tadi di dalam baby cot .
'Papa minta maaf sayang ' ujarnya dalam hati sambil menangis.
Tepat pukul jam 745 pagi ,, Irfan dan Nareen turun ke meja makan untuk breakfast. Terlihat daddy dan mummynya juga turut berada di situ lalu mengambil tempat berhadapan mereka berdua.
'Haih mesti ada nak cakap pasal semalam ni' gumamnya perlahan
"Oh pandai anak mummy teka apa yang mummy nak cakap . Ingat pandai marah anak je sampai tak ingat dunia." perli mummynya lagi dengan senyuman sinis.
"Dah la mmy , kalau nak cakap pasal semalam malas la nak dengar." ujar Irfan dengan malas.
"Sebabtu mummy kata cari mak untuk Nareen!"
"Mummy ! Irfan tahu hidup Irfan . Jangan masuk campur!"
Irfan dengan pantas menghabiskan makanan yang tersisa dalam pingganya lalu mengambil Nareen untuk dihantar ke taska itu .
oh Nareen tidak makan pagi cukup dengan sebotol susu .
END FLASHBACK
"Ha kau memang patutlah mummy kau cakap macam tu"
"Entah kau . Kau kahwin dulu pon senyap-senyap kan mestilah dia tterasa juga. Then bini kau pula per- " kata-kata Muaz lantas dipotong oleh Irfan.
"Kau takyah masuk campur la weh! Aku tahu apa aku buat!" sebal la semua orang.
Dah kenapa hari ni bangkitkan isu yang sama semuanya!!!!
"Aku cakap sebab aku sayang kau weh. Aku sayang Nareen. Budak tu kecik lagi perlukan kasih sayang seorang ibu. Bukan macam mak dia tu ting-" kata-kata Muaz lagi sekali dipotong oleh Irfan.
"Hey dahlah ! Kalau korang datang sini , nak semakkan kepala otak aku ni lagi , baik blah la woi!"
"Susah lah cakap dengan kau ni Irfan!" Haikal pula bersuara setelah puas menjadi pemerhati.
"Dah. Korang datang sini nak ajak lunch ke nak bagi tazkirah kat aku . Kalau takde pape , pintu dekat situ je boleh tarik then tutup then berambus" uhar Irfan dengan mendatar untuk mengelakkan dirinya dari terus marah.
"Dah jom ah gi lunch ! "
Irfan mengambil telefon bimbitnya , dimasukkan ke dalam pokey seluarnya.
Meja yang berselerak itu dibiarkan begitu saja—
terikat namun tak bertali—
mencuba menyimpulkan mati—
namun terpu..Eh dah nak gi mane ni cerita ni aish!
TBC
4/3/2022
YOU ARE READING
THE BAD BOY
RomanceIRFAN DANIEL - seorang yang malas hendak menceritakan kisah silamya dan memilih untuk mendiamkan diri . Memilih untuk teruskan hidupnya bersama anaknya . Ya anak , Nareen Sofeeya nama yang diberi. Tidak menghiraukan kata-kata yang dilemparkan oleh '...