Tiba tiba satu teksi berwarna biru berhenti di hadapan rumah sewa aku.Dan sejurus selepas itu,turun la dua orang gadis jelita yang tidak keruan perangainya.Aku pun tidak mengerti,kenapa la dengan dua orang manusia ni.
Hayoung dan Sooyoung terus turun dari kenderaan berwarna biru itu dan membayar duit tambang kepada pemandu teksi.Mereka menurunkan 7 buah beg bagasi dari bonet kereta tersebut.
Hayoung:Harghh sampai pun..penatnya..
Sooyoung:Tahu pun.Time ni la kereta nak rosak la apa la..
Hyeri:Amboii..mengeluh je keje..Banyak gile beg!Korang duduk sini forever ke??
Hayoung:Hehehe..3 beg aku,3 beg sooyoung and satu lagi beg yang penuh dengan makanan..Boleh buat stock.
Hyeri:Haha..kelakarnya,,-,-.Kalau rosak makanan tu,aku sepak muka kau.Makan benda tu sendiri..
Sooyoung:Aipp aipp chip!!
Hyeri:Dah la..kenalkan ni oppa aku.Yang putih gile ni nama dia suho.Panggil je suho.Yang tinggi ni oppa nombor dua aku.Panggil je dia Chanyeol...Oppa,kenalkan ni kawan hyeri, Hayoung dengan sooyoung.Yang tinggi sikit ni Sooyoung,yang cute ni Hayoung.
Hayoung&Sooyoung:Annyeonghaseyo..*bow*
Chanyeol:Nae..annyeong..*terpegun melihat Sooyoung*
Suho:Anyyeong...*senyum*
Hyeri:Okey okey sesi pengenalan dah habis,sekarang masuk dalam and kemas kemas apa yang patut.Sekarang,hanya ada satu kereta yang boleh guna.Kereta aku je.Kalau kereta aku tak de,guna bas.Arasseo??
Sooyoung&Hayoung:Nae..
Mereka berlima terus melangkah masuk ke dalam rumah teres dua tingkat itu.Kelihatan rumah itu sudah dikemas rapi.Tidak perlu lah mereka bermandi peluh untuk mengemas rumah sewa tersebut tetapi suho nampaknya seperti cacing kepanasan kerana kawan yang ditunggu tunggunya tidak datang datang lagi.Manakala hyeri dan kawan kawannya sedang sibuk melihat bilik bilik yang akan mereka akan gunakan sepanjang tahun ini dan mungkin juga tahun tahun akan datang.Tiba tiba loceng rumah mereka ditekan.Suho segera berlari ke arah pintu tersebut.Yang lain pula sudah menggaru kepala kerana suho tidak pernah berperangai seperti kucing kehilangan tulang ikan itu.
Beberapa minit kemudian~~
Suho melangkah masuk ke dalam rumah itu diikuti dengan seorang jejaka yang tinggi lampai bersama beg bagasi di tangan.Hyeri sudah mula terkejut beruk kerana muka itu sangat familiar..
Hyeri:Jong In??
Kai:Hyeri??Awak pun tinggal kat sini ke??*pura pura*
Hyeri:Oo??nae..awak pun??
Kai:Nae..
Ketika hyeri dan kai sedang sibuk berbual,hayoung berbisik di telinga hyeri,"Siapa tu??"
Kai:Ehh,lupa saya nak kenalkan diri,Kim Jong In imnida.Can call me Kai.*bow*
Hayoung&Sooyoung:Ooo..nae.Annyeonghaseyo..
Hayoung:Nama saya Oh Hayoung but can call me Hayoung..
(Sorry haritu saya ltk Ro Hayoung,waktu tu confuse..--')
Sooyoung:Annyeonghaseyo..Sooyoung imnida..
Kai:Oo..okey,Nice to meet you guys..
Hyeri:Suho yang ajak awak tinggal sini eh??
Kai:Haa??mana ada..
Chanyeol:Ye ke??suho oo suho!!
Suho:Apa??mana la aku tahu..
Hyeri:Ye ke??kalau tak,kenapa oppa lari waktu dengar bunyi bell??
YOU ARE READING
Housemate in Love
Fantasy-Aku tak nak duduk serumah dengan kau!!!!! - Duduk sarapan tengok muka kau,tengok tv dengan kau.. Aku nak pergi kelas pon tengok muka kau!!!Arghhh!What the hell are you??!- -Kau datang sini untuk merayu kat aku balik setelah apa yang kau dah buat...