Hoofdstuk 1.

4 0 0
                                    

Het was vrijdag middag en ik zat in mijn laatste les. Toen de bel ging schrok ik wakker, ik was half in slaap gevallen.. niet iets nieuws. Ik pakte m'n spullen en liep naar me kluisje. Van achteren hoorde ik twee mensen mijn naam roepen, "CHLOËEEEE" het geluid kwam steeds dichter bij en voor ik me nog kom omdraaien werd ik besprongen door mijn twee beste vriendinnen Jessica en Amy. We werden door sommige mensen raar aangekeken omdat we best wel luidruchtig waren maar dat gebeurd wel vaker. Samen liepen we naar me kluisje toe. Ik gooide me boeken er in en liep daarna samen met hun naar onze fietsen toe, eenmaal daar fietste. we samen naar huis toe. Jessica en Amy ken ik al sinds groep 1 best wel een tijdje dus, zij weten alles over mij en ik alles over hun. We zijn precies hetzelfde in alle opzichten, we houden van dezelfde muziek, zelfde eten, zelfde soort jongens, en we hebben dezelfde kleding stijl. Alleen is er één klein verschilletje tussen hun en mij.. nou eigenlijk is die niet zo heel klein. De ouders van Jessica en Amy weten alles over hun en accepteren hun zoals ze zijn, helaas is dat bij mij niet het geval.. Mijn ouders zijn heel streng. Ze vinden het belangrijk dat je beleefd bent, je je normaal gedraagt en dat andere mensen een goed beeld van je hebben.
Mijn broer Lucas ( 23 jaar oud ) en zus Sara ( 20 jaar oud ) zijn precies hetzelfde. Ze zitten allebei op de universiteit en hebben naast school helemaal geen leven. Nja.. het is maar wat je een leven noemt. Eèn keer in de week je vrienden na schooltijd zien om samen naar de bibliotheek te gaan noem ik geen leven. Ik ben helemaal niet zo, school boeit me niet en ik wil het liefst zoveel mogelijk tijd doorbrengen met vrienden en gewoon lol hebben maar dat weet mijn moeder niet.. want volgens haar is 'school het belangrijkste wat er bestaat.' Mijn moeder ziet me nog als een lief klein schattig en onschuldig meisje. Ze wilt dat ik me netjes gedraag en ziet me het liefst in meisjesachtige klassieke kleding, maar dat is zóóó niet mijn stijl. Ik hou meer van een hipster/grunge look. Maar m'n moeder zou me vermoorden als ze daar achter zou komen, ze zou zo woedend worden dat ze me waarschijnlijk naar m'n vader zou sturen.. maar ik ga nog liever dood.
Eenmaal thuis aangekomen neem ik afscheid van Jessica en Amy en ga ik naar binnen. Ik ren gelijk naar me kamer aangezien ik ben vergeten om mijn kleren om te wisselen zoals ik normaal doe. Ik vertrek het huis altijd in de kleren waar mijn moeder mij in wilt zien maar buitens huis kleed ik me om in de kleren waar ik me goed in voel en meer bij mijn persoonlijke stijl passen. Aan 't einde van de dag voordat ik weer thuis kom verwissel ik de kleren normaal altijd weer om, alleen dat ben ik vandaag dus vergeten om te doen.
Ik kleed me gauw om, verstop die kleren en ga dan weer naar beneden toe. "Hallo moeder." zeg ik beleefd terwijl ik de woonkamer binnen loop. "Dag kind, hoe was het op school?" vraagt ze terwijl ze lui op de bank tv zit te kijken en tegelijkertijd haar nagels laat lakken door haar dienstmeisje. "Goed." zeg ik kort, terwijl ik me de helft niet eens meer kan herinneren van wat er is gebeurd vandaag.. ik lag toch de hele dag te slapen. "Mooizo schat, heb je huiswerk voor dit weekend?" vraagt ze en ze kijkt me recht in me ogen aan. "Nee hoor mam, ik heb alles al op school gemaakt." lieg ik. "Goedzo schat, zo hoor ik het graag." zegt ze terwijl ze alweer gefocust is op naar nagels. Ik rol m'n ogen en loop naar m'n kamer. Ik zet de tv aan en ga in bed liggen, maar ik ben zo moe dat voor ik 't wist ik al in slaap was gevallen.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
EINDEEEE !!!
Omg het was super leuk om het eerste hoofdstuk van m'n eerste boek/verhaal ever te schrijven. Sorry dat 't wel zo'n kort hoofdstukje is.. ik moet nog een beetje kijken welke richting ik precies op wil gaan met dit verhaal maar komtgoed hoofdstuk 2 word langer, beloofd! Xx ( Btw dat meisje op die foto is wie in dit verhaal Chloë moet voorstellen. )

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: May 17, 2015 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Proper raised, born wild.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu