FLARRE ROYALE UNIVERSAL SCHOOL

2 4 0
                                    


Di pinggir kota Flare, tersergam indah sebuah bangunan yang aneh. Bangunan itu dilingkari dahan-dahan pokok Flartzeyia. Dahan itu besar padat dan kukuh melekat di setiap pelosok dinding bangunan yang diperbuat daripada simen baja. Namun dahan pokok tersebut hanya melingkari di luar bangunan dan tidak memasuki ke dalam bangunan tersebut.


Di setiap susur jalan ke bangunan tersebut, dipenuhi tumbuhan yang jarang ditemui seperti bunga persik empat warna yang tumbuh di sekitar kawasan itu. Bunga persik mempunyai empat kelopak. Setiap bahagian kelopak mempunyai warna dan maksud yang tersendiri. Antaranya, warna Merah(keberanian), Biru(kebijaksaanaan) dan Hijau(kebaikan). Kelopak terakhir pula mempunyai warna Keemasan(kekuasaan) dan tiga jalur bagi ketiga-tiga warna tersebut. Bunga persik empat kelopak ini menjadi logo bangunan aneh itu.


Kawasan di luar bangunan itu seperti hutan ajaib yang ditumbuhi pokok herba 100 tahun. Jika pertama kali melangkah ke tempat itu, akan menyebabkan seseorang tersesat di saat mereka leka mengagumi keindahan tempat itu. Berbeza pula di dalamnya. Tiga perkataan dapat menggambarkan persekitaran di dalam bangunan itu.


Mewah.. dengan banyaknya tempat di dalam satu bangunan
Aneh... dengan pelbagai kehidupan yang tidak pernah dilihat  di depan mata dan... tinggal bersama??


dan....

Misteri..... yang tak terhitung jumlahnya


Dan bangunan itu dinamakan FLARE ROYALE UNIVERSAL SCHOOL






p/s: Hai selamat datang~! Terima kasih kerana sudi membaca~ Jangan lupa untuk vote dan berikan komen  tentang cerita ini, ya. Vote tersebut dapat memberikan author kalian ini lebih bersemangat lagi meneruskan cerita perjalanan seorang pemuda di tempat yang penuh dengan kehidupan yang tidak pernah dia temui sebelum ini.

Ikuti juga acc ini, supaya dapat noftifikasi dengan cepat ketika berlakunya pembaharuan cerita terjadi.

Terima kasih~!


Bersambung.......

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 26, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

FLARRE'S TOWN [ON GOING]Where stories live. Discover now