2 tahun selepas kematian chanyeol. Wendy mengemaskan pakaiannya kerana sebentar lagi wendy dan keluarganya akan berpindah ke Seoul dan meninggalkan gwangju.
Wendy berasa sedih ingin meninggalkan tempat yg telah dia diami sejak kecil lagi dan di sini juga lah pertemuannya dengan Chanyeol. Tetapi Wendy harus menuruti apa yang telah di tetapkan oleh ommanya-dalam perjalanan-
Wendy duduk termenung di dalam kereta yang dipandu oleh ayahnya. Traffic light bertukar kemerah . Asyik termenung tiba tiba wendy ternampak seseorang yang seperti dikenali semasa orang itu memandang ke kereta appa wendy traffic light bertukar ke warna hijau , wendy sangat terkejut bila melihat wajah orang itu.
"Omma omma dia macam. "
"Apa?? Kata omma wendy"Wendy tidak jadi meneruskan kata kata nya kerana dia teringat yang Chanyeol telah tiada
"Takde lah omma . Wendy lupa hee .. kata wendy "
"Apa lah kamu ni.. kata omma wendy"
Wendy tidak jadi meneruskan kata katanya kerana takut omma Wendy akan kata yang Wendy gila dan terlalu rindukan orang yang dah 2 tahun pergi.
~~~~~~~
Sampai sahaja di rumah apartmen baru mereka
"Ini lah rumah kita harap kamu suka. Kata appa"
"Wendy ok je. Tak tahu pula kalau joy suka atau tidak. Kata wendy"
(Joy adalah adik kepada wendy).
"Joy suka. Wanjeon!! Neomu joahae. Kata joy"
"Ok. Kamu pilih lah bilik kamu. Bilik dah sedia semua. Kata omma "
Wendy dan joy pun memilih bilik masing masing
"Ini bilik joy.. ne unnie. Kata joy"
"Ne ne. Sebelah bilik unnie, unnie tak kesah sangat soal bilik. Lagipun size bilik sama je. Kata wendy
"Ok. Unnie muahh . Jawab joy"Wendy memberitahu ommanya yang dia dan joy ingin ke bawah untuk membiasakan diri di tempat baru itu dan omma mereka benarkan.
-di bawah apartmen-
Wendy dan joy melihat sekeliling.
"Bagus tempat ni unnie. Lagi bagus dari gwangju. Kata joy"
"Tapi unnie lagi suka tinggal di gwangju. Kata wendy"
"Ye Ye joy tahu sana banyak kenangan. Jawab joy"
"Hmm"
Joy sibuk berselfie manakala wendy Duduk dengan tenang sahaja dan sekali lagi wendy ternampak seseorang yg sangat serupa dengan Chanyeol.
"Lagi!! Tak mungkin saya dah gila kot. Kata wendy lalu menampar menampar muka nya"
"Unnie!!! .. jerit joy"
Wendy tersedar dan berhenti menampar wajahnya
"Unnie dah gila ke? Kenapa unnie tampar muka sendiri?? Kata joy"
"Eh?! Mana ada ! Kata wendy tidak mahu mengaku padahal jelas terlihat yg dia menampar muka nya sendiri"
"Ingat joy buta ke? Kata joy"
"Eh diamlah!! Kata wendy"
Sedar tak sedar orang yang menyerupai Chanyeol telah tiada di situ.
Wendy yakin yang dia hanya tersilap.
Wendy dan joy memasuki lif ingin naik ke rumahnya semasa pintu lif nak tertutup tiba tiba pintu lif di tahan seseorang."Tunggu!!"
Pintu terbuka wendy dan joy terkejut bila melihat wajah namja itu
"hantu!!! Jerit joy"
Joy hampir terjatuh nasib baik sempat di pegang oleh namja itu.
Manakala wendy hanya terdiam dan membatu-tbc-
*P/s: nantikan next part -who are you? and who are you?-
YOU ARE READING
Before I go (malay Fanfic)
Romancesemenjak kematian Chanyeol wendy merasa hidupnya sepi Dan menyesal kerana tidak dapat meluahkan perasaannya yg sebenar kepada Chanyeol. Tetapi semenjak wendy terserempak dengan seseorang yg sangat serupa dari muka perangai dan percakapan hidupnya k...