Description

49 6 1
                                    


Pada malam pertemuan mereka, kumpulan 'Lord of Five Black Mata' telah mengadakan satu Grand Annual Auction, dimana kesemua daripada mereka yang hadir adalah terdiri daripada mereka yang telah mencipta nama di dunia Underground. Disebabkan pertemuan yang satu itu habis segala usaha yang selama ini Arsenio bina, musnah begitu sahaja. Siapa sangka bahawa gadis yang dia bakal selamatkan pada malam itu, sebenarnya telah tersenarai sebagai barang dagangan.

Pantang larang LFBM yang pertama, sudah dilanggarnya. Mengambil atau membawa lari barang dagangan tanpa melalui proses jual beli auction, orang itu harus menerima amarah daripada kelima-lima ketua LFBM. Lagi parah apabila Dave Arsenio merupakan salah seorang daripada ketua LFBM.

Dia rela mengikut rentak hati yang sentiasa mengutamakan gadis yang dicintainya itu berbanding janji yang telah diikat kuat selama bertahun-tahun. Dia sanggup melakukan apa sahaja untuk gadis itu. Cinta pada pandangan pertama telah membuatkan dia buta. Namun, untuk dia memiliki gadis bernama Rhea Elara bukanlah sesuatu yang mudah. Ada nyawa yang harus tergadai.

"My lil' Rhea, falling in love is a powerful phrase, but when I do, I grow stronger."

_

"Let's run, Arsenio. Where no one can find us. Just you, me and our little cupcakes. Let's find our own happiness and make as many memories as possible until death do we apart."

Menyulam cinta bersama di dunia yang mereka cipta bukan bermakna hidup mereka akan sentiasa bahagia. Kadang-kadang kehidupan telah menjanjikan kita dengan takdir yang tidak dapat kita elakkan. Tidak kira sekuat mana kita cuba tepis, kalau itu takdirnya, ia akan tetap terjadi.

"Don't leave me, lil' Rhea or I'll lose myself."

Takdir yang sebegitu menyebabkan Arsenio hilang dirinya. Apa yang sudah terjadi? Mampukah dia selamanya dapat mengotakan janji untuk melindungi Rhea Elara dan mencintainya sehingga ke hujung nyawa?



Let's hope penulisan saya dapat sambutan dan saya dapat banyak idea untuk menulis. 

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 13, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Dia ArsenioWhere stories live. Discover now