( okuduğum ilk kitap değil ama kütüphane den 4 yıl sonra aldığım ilk kitap )
Yazar : Becca Fitzpatrick
Kitap yayınlanma tarihi : 2011
Set kitaptır bu 2. Kitap tahminimce
Tür : aşk , fantastik , kurgu , yabancı roman
Özet :
Çığlık bir anlamda dört kitaplık serinin en kötü kitabı da diyebiliriz. İlk kitap ve yeni kurgu ile bağlantı kurabilmek için geçiş kitabı olmuş ve bu yüzden çok fazla tanımlama ve uzatma görebiliyoruz. Bunun yanında gizem sonuna kadar devam ettiği için kitabı elde bırakmak da pek mümkün değil. Kitabın sonuna geldiğinizde ise yeni hikayeyi kavrıyorsunuz ve bir sonraki kitabı okumak için can atıyorsunuz.Serinin ilk kitabı olan Fısıltı’da kahramanımız Nora’yı herkes öldürmeye çalışmış fakat kimse başaramamıştı. Son katiline imkan vermemek için de Nora kendini feda etmiş fakat Patch sevdiği kadının kendini feda etmesini kabul etmemiş ve onun yaşamasını sağlamıştı. Bunun üzerine de Patch yeniden bir melek olmuş ve kanatlarını geri kazanmıştı. Dahası koruyucu melek olarak Nora’yı korumakla görevlendirilmişti.
Çığlık kitabı işte iki aşığın birbirine olan aşkları ve cicim zamanları ile başlıyor. Nora git gide Patch’e daha fazla aşık oluyor ve sonunda bir gece Patch’e onu ne kadar çok sevdiğini itiraf ediyor. Fakat şaşırtıcı olan Patch ona karşılık vermiyor ve birden bire oradan ayrılıyor. Bunun üzerine ergenlik takıntılarına başlayan Nora aşkını sorgulamaya başlıyor.
Nora’nın en nefret ettiği kız olan Marcie Patch’ın gece yarısı penceresinin önünde ne yaptığını Nora’ya sorması ile Nora daha da sinirleniyor. Patch de ona istediği cevapları veremeyince aralarındaki bağ kopmaya başlıyor.
Bu sırada kasabaya Nora’nın annesinin eski bir arkadaşı oğlu(Scott) ile taşınıyor ve ikili Scott ile Nora’nın arasını yapmaya çalışıyor. Scott’taki gizemi fark eden Nora yine merakına yeniliyor ve onu araştırmaya başlıyor. Dahası onun ilgisini kullanarak Patch’i kıskandırmaya ve onu kızdırmaya çabalıyor. Fakat Patch’in de Marcie ile yakınlaşmasını görmesi ile birlikte aralarındaki ilişkiyi daha da koparıyor ve dahası Patch’den intikam almak için kendi hayatını sürekli tehlikeye atıyor.
Nora bu zaman zarfında babasının görüntülerini görmeye ve dahası yine onu öldürmeye çalışan birileri olduğunu görmeye başlar. Bu onda babasının katilinin kim olduğuna dair bir merak da başlatır. Gizemli bir şekilde Black Hand adındaki bir adamın varlığı öğrenir ve babasını öldürenin o olduğuna inanır. Scott’un gerçek kimliğini öğrenmesi ve Scott’un Black Hand ile bağlantısı sonrası ise kendini daha fazla tehlikeye atar. Son olarak Patch’in eski takma adının Black Hand olması nedeni ile babasını onun öldürdüğünü öğrenir ve Patch’i cehenneme göndermek için çabalamaya başlar.
Nora, Scott’u araştırırken ona ait olan ve Black Hand’in simgesi olan yüzlüğü çalar. Bunu öğrenen Scott yüzlük olmadan öleceğini düşündüğü için Nora’nın peşine düşer. Nora’yı Vee ve onun yeni sevgilisi olan Patch’in en yakın dostu Rixon kurtarır. Fakat Scott güçlerinin farkına yeni yeni varır ve polisin elinden kaçarak tekrar Nora’nın peşine düşer.
Nora tekrardan kendini ölüm kalım savaşının içinde bulur. Fakat babasının gerçek katilini öğrendiğinde artık her şey için çok geçtir. Silah ateşlenmiştir ve kurşun Nora’nın bedenini delip geçmiştir… ( bir siteden alınmıştır )
Görsel