Chapter 1

16 2 0
                                    

"ARIFF MIKAEL. His age was 24 years old and he is from Malaysia. Dia seorang penyerang hendap yang agak terkenal." Lucas menerangkan satu persatu maklumat itu kepada boss nya. Bella mendengarnya dengan teliti.

"Lagi?" tanya gadis itu pada Lucas. Dia agak tertarik dengan identiti lelaki tersebut. Nampak gaya ayah nya bukan cari yang bodoh-bodoh. Tapi bila difikirkan semula dia tidak mahu langsung mengambil tahu tentang bodyguard pribadi nya ini tetapi traitor will be problem everyday.

"Itu sahaja yang aku dapat dari identiti lelaki ni. Pukul tiga petang nanti dia sampai." Lucas memberi tahu boss nya dan meminta diri untuk kembali kepada kerja nya.

Bella melihat kembali pada fail yang tertulis identiti lelaki tersebut. Ariff Mikael. Interesting name we will see in a new game.

TOK! TOK!

"Masuk."

Rafaella masuk ke dalam bilik tersebut. Dia melihat wajah Bella yang fokus pada arah sebuah fail yang berada di dalam pegangan bossnya.

"Bella, Jom lah lepak dekat cafe. Carl, Lucas dengan Zafran dah tunggu. Lagipun dah masuk pukul dua petang ni." Bella meletakkan fail nya diatas meja kembali. Wajah Rafaella di tatap dengan tatapan kosong.

"Let's go. Tapi hari ini aku kena balik awal." suara nya mendatar. Rafaella membuat isyarat okay pada jarinya. Mereka berdua berjalan keluar dari pejabat tersebut.

Sampai disebuah cafe tidak jauh dari pejabat mereka.

"Pourquoi tu dors pas?" ( Kenapa lambat sangat?) Tanya Carl yang sudah menunggu lama bersama Lucas dan Zafran. Air coffee sudah sampai separuh. Rafaella dan Bella hanya menayangkan wajah tiada serba salah mereka terus duduk berhadapan dengan tiga lelaki tersebut.

"Calme-toi boys!" (Bertenanglah budak-budak) Rafaella bertutur di dalam bahasa French. Bella tampak tenang dia hanya fokus pada iPhone nya. Dia hanya memesan jus oren. Mereka berbual seperti biasa dan membincangkan hal bisnes.

"Le bâtard est venu aujourd'hui?" (Budak bastard tu datang hari ni ke?) soal Zafran sambil menyedut ais Latte nya.

"Je ne sais pas" (Entah) ringkas sahaja Bella menjawab namun mata nya melihat jam pada tangan. 2.32 pm. Dia harus pulang ke rumah untuk berjumpa tetamu baharu. Kalau tidak kerana ayah nya suruh memang tak lah dia mahu pergi.

"I think.. I gotta go he is coming soon." Bella bangun dari duduk nya dan ingin terlalu pergi.

"We follow you." Serentak mereka berkata. Bella hanya berlalu pergi. Dia menuju ke arah kereta BMW M8 GTR nya. Dia memecut laju kereta tersebut.




+

'Uncle nak kamu jaga dia Mikael. Dia bukan gadis yang semua orang bayangkan. Uncle harap sangat kamu dapat bertahan dengan anak uncle.' Aderson memandang wajah lelaki itu dengan penuh harapan.

'Baiklah uncle, saya akan jaga dia dan didik Dia.' Jawab Mikael.

'Mungkin Uncle tak hidup lama selepas ini. Janji dengan uncle kamu akan jaga Arabella dengan baik ye."

'Saya janji uncle.'

Terngiang-ngiang di fikiran pertemuan antara ayah kepada ketua mafia tersebut. Mikael mengeluh sebentar. Dia memegang passportnya erat ditangan. Dia sudah berjanji, dan dia tak akan mungkiri janji walaupun bahaya sedang menantinya.

"Are you Ariff Mikael?" Mikael terus memandang kearah suara tersebut. Dua orang lelaki berbadan tegap sedang memandang ke arah nya.

"Aderson Hayder people?" dua orang badan tegap tersebut mengangguk bagi meyakinkan Mikael mereka menunjukkan identiti card. Mereka berdua diarah untuk menjemput Mikael dan dihantar ke rumah gadis tersebut.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 25, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

[𝐎𝐆] Mrs.Mafia Mr.Bodyguard Where stories live. Discover now