mesnevi 1

7K 56 4
                                    

MESNEVÎ- SER F

CLT 1

1. Dinle, bu ney nasıl sikâyet ediyor, ayrılıkları nasıl anlatıyor:

Beni kamıslıktan kestiklerinden beri feryadımdan erkek, kadın... herkes aglayıp inledi.

Ayrılıktan parça parça olmus, kalb isterim ki, istiyak derdini açayım.

Aslında uzak düsen kisi, yine vuslat zamanını arar.

5. Ben her cemiyette agladım, inledim. Fena hallilerle de es oldum, iyi hallilerle de.

Herkes kendi zannınca benim dostum oldu ama kimse içimdeki sırları arastırmadı.

Benim esrarım feryadımdan uzak degildir, ancak (her) gözde, kulakta o nur yok.

Ten candan, can da tenden gizli kapaklı degildir, lâkin canı görmek için kimseye izin yok.

Bu neyin sesi atestir, hava degil; kimde bu ates yoksa yok olsun!

10. Ask atesidir ki neyin içine düsmüstür, ask coskunlugudur ki sarabın içine düsmüstür.

Ney, dosttan ayrılan kisinin arkadası, haldasıdır. Onun perdeleri, perdelerimizi yırttı.

Ney gibi hem bir zehir, hem bir tiryak, ney gibi hem bir hemdem, hem bir müstak kim gördü?

Ney, kanla dolu olan yoldan bahsetmekte, Mecnun askının kıssalarını söylemektedir.

Bu aklın mahremi akılsızdan baskası degildir, dile de kulaktan baska müsteri yoktur.

15. Bizim gamımızdan günler, vakitsiz bir hale geldi; günler yanıslarla yoldas oldu.

Günler geçtiyse, geçip gitsin; korkumuz yok. Ey temizlikte naziri olmayan, hemen sen kal!

Balıktan baska her sey suya kandı, rızkı olmayana da günler uzadı.

Ham, piskinin halinden anlamaz, öyle ise söz kısa kesilmelidir vesselâm.

* * *

Ey ogul! Bagı çöz, azat ol. Ne zamana kadar gümüs, altın esiri olacaksın?

20. Denizi bir testiye dökersen ne alır? Bir günün kısmetini...

Harislerin göz testisi dolmadı. Sedef, kanaatkâr oldugundan inci ile doldu.

Bir ask yüzünden elbisesi yırtılan, hırstan, ayıptan adamakıllı temizlendi.

Ey bizim sevdası güzel askımız; sadol; ey bütün hastalıklarımızın hekimi;

Ey bizim kibir ve azametimizin ilâcı, ey bizim Eflâtun'umuz! Ey bizim Calinus'umuz!

25. Toprak beden, asktan göklere çıktı; dag oynamaya basladı, çeviklesti.

Ey âsık! Ask; Tûr'un canı oldu. Tûr sarhos, Mûsa da düsüp bayılmıs!

Zamanımı beraber geçirdigim arkadasımın dudagına es olsaydım ( sırlarına tahammül edecek bir hemdem

bulsaydım) ney gibi ben de söylenecek seyleri söylerdim.

Dildesinden ayrı düsen, yüz türlü nagmesi olsa bile dilsizdir.

Gül solup mevsim geçince artık bülbülden maceralar isitemezsin.

30. Her sey mâsuktur, âsık bir perdedir. Yasayan mâsuktur, âsık bir ölüdür.

Kimin aska meyli yoksa o kanatsız bir kus gibidir, vah ona!

Sevgilimin nuru önde, artta olmadıkça ben nasıl önü, sonu idrak edebilirim?

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Mar 16, 2009 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

mesnevi 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin