"HEART LESS" GIRL?

30 1 0
                                    

"Tak semua cerita itu boleh dicerita terkadang ia
lebih baik dipendam walau akhirnya akan menjadi dendam"
-ᴀʀʀᴀ-

"Tak semua cerita itu boleh dicerita terkadang ialebih baik dipendam walau akhirnya akan menjadi dendam"                         -ᴀʀʀᴀ-

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

★★★★★

"Bukk!!Oii perempuan kau buka pintu sekarang !!!buk!!buk!!oii Zafira kau bukak laa pintu ni!! sumpah aku dah hilang sabar kat kau nihh!! bunyi ketukan yang kuat dari Dazzam.

"Ya!! sekejap ye abang.. saya tengah tidurkan dhie.. " plakkk!! Satu tamparan yang kuat hinggap dipipi zafira menyebabkan dia tersungkur di lantai.

"kan aku dah cakap kalau aku balik tu bukak pintu! aku penat tau tak !! " tengking lelaki itu lagi kepada isterinya

Pergaduhan kedua ibubapa adhiea pada malam itu menyebabkan dia terjaga dari lena dan merasa takut

"Papa jangan la marah mama.. mama tak salah larhh papa.. mama cuma tidurkan dhiea je !!"bentak adhiea mempertahankan mamanya.

Namun percakapannya tidak diendahkan oleh Dazzam malah menjadi punca kelanjutan pergaduhan antara kedua orang tuanya.

"kau tahu apa haa..!!kau tu budak lagi jangan nak berani-berani masuk campur urusan orang dewasa! baru lima tahun ada hati nak nasihat orang tua!!"

"Dhiea cakap benda betul lah papa!!hiks.." ucap adhiea yang menangis sambil memeluk kaki papanya yang mahu menaiki tangga.

"Dengar sini kau dengan mama kau tu sama jelah tak guna!!"ujar Dazzam sambil mengangkat tangannya seakan mahu menampar pipi adhiea.

"kau boleh jerit kat aku, tengking aku, dan pukul aku tapi jangan kau sesekali sentuh anak aku!!!" jerit zafira yang menyebabkan niat suaminya itu terbatal dan terus meninggalkan mereka lalu naik ke atas.

"hiks.. hiks..kenapa papa macam nih..hiks..hiks" lirihh adhiea yang menangis ketakutan sambil berlari mendapatkan mamanya.

★★★★★

Pergaduhan mereka yang berlarutan selama 1 tahun.

Pada akhirnya.
.
.
.
Zafira telah mengambil keputusan untuk menuntut permohonan cerai atas kelakuan dayus suaminya di mahkamah syariah.

setelah diberi bimbingan kaunseling mereka bersetuju untuk berpisah dengan cara yang baik.

"Bismillah zafira khalisha Aku lepaskan kau dengan talak satu" lafaz Dazzam yang menyebabkan air mata zafira mengalir tanpa jeda.

-𝒇𝒍𝒂𝒔𝒉𝒃𝒂𝒄𝒌-

4 𝚝𝚊𝚑𝚞𝚗 𝚕𝚊𝚕𝚞.

"𝙱𝚒𝚜𝚖𝚒𝚕𝚕𝚊𝚑𝚒𝚛𝚊𝚑𝚖𝚊𝚗𝚒𝚛𝚊𝚑𝚒𝚖 𝚊𝚔𝚞 𝚝𝚎𝚛𝚒𝚖𝚊 𝚗𝚒𝚔𝚊𝚑𝚗𝚢𝚊 𝚣𝚊𝚏𝚒𝚛𝚊 𝚔𝚑𝚊𝚕𝚒𝚜𝚑𝚊 𝙱𝚒𝚗𝚝𝚒 𝚁𝚎𝚓𝚊𝚋 𝚍𝚎𝚗𝚐𝚊𝚗 𝚖𝚊𝚜 𝚔𝚊𝚑𝚠𝚒𝚗 𝚝𝚎𝚛𝚜𝚎𝚋𝚞𝚝 𝚍𝚒𝚋𝚊𝚢𝚊𝚛 𝚝𝚞𝚗𝚊𝚒... 𝙰𝚕𝚑𝚊𝚖𝚍𝚞𝚕𝚒𝚕𝚕𝚊𝚑𝚑𝚑"𝐮𝐜𝐚𝐩 𝐃𝐚𝐳𝐳𝐚𝐦 𝐝𝐢𝐡𝐚𝐝𝐚𝐩𝐚𝐧 𝐩𝐚𝐝𝐚 𝐬𝐚𝐤𝐬𝐢.

𝐈𝐭𝐮𝐥𝐚𝐡 𝐥𝐚𝐟𝐚𝐳 𝐩𝐞𝐫𝐭𝐚𝐦𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐦𝐞𝐦𝐛𝐮𝐚𝐭 𝐦𝐞𝐦𝐛𝐮𝐚𝐭 𝐳𝐚𝐟𝐢𝐫𝐚 𝐦𝐞𝐫𝐚𝐬𝐚 𝐬𝐞𝐛𝐚𝐤 𝐝𝐚𝐧 𝐛𝐚𝐡𝐚𝐠𝐢𝐚 𝐤𝐞𝐫𝐚𝐧𝐚 𝐥𝐞𝐥𝐚𝐤𝐢 𝐢𝐭𝐮 𝐭𝐞𝐥𝐚𝐡 𝐛𝐞𝐫𝐣𝐚𝐲𝐚 𝐦𝐞𝐦𝐛𝐮𝐤𝐭𝐢𝐤𝐚𝐧 𝐜𝐢𝐧𝐭𝐚𝐧𝐲𝐚.

"𝚉𝚊𝚖 , 𝚏𝚒𝚛𝚊 𝚗𝚊𝚔 𝚣𝚊𝚖 𝚓𝚊𝚗𝚓𝚒 𝚍𝚎𝚗𝚐𝚊𝚗 𝚏𝚒𝚛𝚊 𝚜𝚘𝚖𝚎𝚝𝚑𝚒𝚗𝚐 𝚋𝚘𝚕𝚎𝚑?" 𝚞𝚌𝚊𝚙 𝚣𝚊𝚏𝚒𝚛𝚊

"𝚓𝚊𝚗𝚓𝚒 𝚊𝚙𝚊?, 𝚞𝚗𝚝𝚞𝚔 𝚏𝚒𝚛𝚊 𝚜𝚎𝚖𝚞𝚊 𝚣𝚊𝚖 𝚋𝚘𝚕𝚎𝚑 𝚝𝚞𝚗𝚊𝚒𝚔𝚊𝚗 𝚌𝚊𝚔𝚊𝚙 𝚓𝚎𝚛.."

"𝚓𝚊𝚗𝚓𝚒 𝚊𝚗𝚍𝚊𝚒 𝚜𝚊𝚝𝚞 𝚑𝚊𝚛𝚒 𝚗𝚊𝚗𝚝𝚒 𝚑𝚞𝚋𝚞𝚗𝚐𝚊𝚗 𝚔𝚒𝚝𝚊 𝚍𝚊𝚑 𝚝𝚊𝚔 𝚜𝚎𝚑𝚊𝚕𝚞𝚊𝚗 𝚕𝚊𝚐𝚒 𝚣𝚊𝚖 𝚊𝚔𝚊𝚗 𝚙𝚞𝚕𝚊𝚗𝚐𝚔𝚊𝚗 𝚏𝚒𝚛𝚊 𝚍𝚎𝚗𝚐𝚊𝚗 𝚋𝚊𝚒𝚔 .. 𝚔𝚊𝚕𝚊𝚞 𝚋𝚘𝚕𝚎𝚑 𝚖𝚊𝚌𝚊𝚖 𝚕𝚊𝚏𝚊𝚣 𝚊𝚔𝚊𝚍 𝚔𝚒𝚝𝚊 𝚝𝚊𝚍𝚒.. 𝚋𝚘𝚕𝚎𝚑?"

"𝚊𝚙𝚊 𝚍𝚒𝚊 𝚗𝚒 𝚏𝚒𝚛𝚊 𝚊𝚠𝚊𝚕-𝚊𝚠𝚊𝚕 𝚍𝚊𝚑 𝚌𝚊𝚔𝚊𝚙 𝚌𝚊𝚖 𝚝𝚞 𝚔𝚊𝚗 𝚣𝚊𝚖 𝚍𝚊𝚑 𝚌𝚊𝚔𝚊𝚙 𝚗𝚒 𝚕𝚊𝚏𝚊𝚣 𝚊𝚔𝚑𝚒𝚛 𝚣𝚊𝚖 𝚝𝚊𝚔 𝚗𝚊𝚔 𝚘𝚛𝚊𝚗𝚐 𝚕𝚊𝚒𝚗 𝚗𝚊𝚔 𝚏𝚒𝚛𝚊 𝚓𝚎 𝚍𝚊𝚕𝚊𝚖 𝚑𝚊𝚝𝚒 𝚣𝚊𝚖 𝚏𝚞𝚕𝚕𝚜𝚝𝚘𝚙!"

"𝚑𝚊𝚑𝚊𝚑𝚊 𝚢𝚎..𝚢𝚎 𝚏𝚒𝚛𝚊 𝚝𝚊𝚑𝚞 𝚝𝚊𝚙𝚒 𝚔𝚊𝚗 𝚏𝚒𝚛𝚊 𝚌𝚊𝚔𝚊𝚙 𝚔𝚊𝚕𝚊𝚞 𝚊𝚙𝚊 𝚕𝚊𝚑 𝚣𝚊𝚖 𝚗𝚒.. 𝚒𝚗𝚐𝚊𝚝 𝚝𝚊𝚞 𝚙𝚞𝚕𝚊𝚗𝚐𝚔𝚊𝚗 𝚏𝚒𝚛𝚊 𝚍𝚎𝚗𝚐𝚊𝚗 𝚌𝚊𝚛𝚊 𝚋𝚊𝚒𝚔 𝚝𝚊𝚞"

"𝚘𝚔𝚊𝚢.. 𝚘𝚔𝚊𝚢 𝚣𝚊𝚖 𝚓𝚊𝚗𝚓𝚒..𝚝𝚊𝚙𝚒 𝚏𝚒𝚛𝚊 𝚒𝚗𝚐𝚊𝚝 𝚎𝚑 𝚣𝚊𝚖 𝚝𝚊𝚔 𝚔𝚊𝚗 𝚕𝚎𝚙𝚊𝚜𝚔𝚊𝚗 𝚏𝚒𝚛𝚊 𝚣𝚊𝚖 𝚗𝚊𝚔 𝚔𝚒𝚝𝚊 𝚍𝚞𝚊 𝚓𝚎 𝚜𝚊𝚖𝚙𝚊𝚒 𝚊𝚗𝚊𝚔 𝚌𝚞𝚌𝚞 𝚝𝚊𝚞" 𝚞𝚌𝚊𝚙 𝙳𝚣𝚣𝚊𝚖 𝚢𝚊𝚗𝚐 𝚕𝚊𝚗𝚝𝚊𝚜 𝚖𝚎𝚗𝚞𝚝𝚞𝚙 𝚝𝚘𝚙𝚒𝚔 𝚒𝚝𝚞 𝚕𝚊𝚕𝚞 𝚖𝚎𝚗𝚐𝚞𝚌𝚞𝚙 𝚔𝚎𝚗𝚒𝚗𝚐 𝚒𝚜𝚝𝚎𝚛𝚒𝚗𝚢𝚊.

.
𝒇𝒍𝒂𝒔𝒉𝒃𝒂𝒄𝒌 𝒕𝒂𝒎𝒂𝒕.

"tapi kenapa pada akhirnya kau yang betul-betul melakukannya..."lirih zafira didalam hatinya yang sebak ketika mengingat kejadian tadi.

"tuk !! tuk!! mamaa mana papa mamaa papa dah tak sayang dhiea ke? "Rengit dhiea yang masuk ke bilik mamanya secara mengejut.

★★★★★★

Selepas kejadian itu Zafira telah mendapat hak jagaan adhiea sepenuhnya.

Namun sifat adhiea yang ceria menjadi murung dan dia menjadi trauma dengan lelaki sehingga terpaksa dihantar ke pakar psikologi dan disarankan bersekolah di tadika yang hanya terdapat murid perempuan sahaja.

★★★★★★

9 BULAN LALU

"Morning pwencess papa,dah besar dah sayang papa nih.. janji gan papa yang kamu akan menjadi anak yang solehah dan sayang mama papa sampai bila-bila ye nak"ucap Dazzam lalu mengucup dahi puteriya agar dia terjaga

"agi Pap.. paa.."ucap zarra manja sambil mengeliat seolah olah membetulkan badannya. Padahal dalam hatinya mahu menangis kerana mendengar ayat dari papanya itu.

Namun, apabila Dazzam meninggalkan bilik zarra tanpa sebarang pesan. Zarra lantas berlari mengejar papanya menuruni tangga.

TIBA-TIBA...
.
.
.
.
.
.
.

"ALLAH SELAMATKAN KAMU!!ALLAH SELAMATKAN KAMU!!
ALLAH SELAMATKAN ZARRA ADHIEA!! ALLAH SELAMATKAN KAMUU!!! YEAYYYY!!!". Muka Zarra yang cemek pada awalnya mula terukir senyuman yang manis al maklumlah zarra mempunyai lesung pipit dikedua pipinya.

"ALLAH SELAMATKAN LITTLE PRINCESS PAPA AND MAMA YEAY" ucap Dazzam dan zafira yang berdiri disamping zarra sambil menepuk tangan lalu menyium pipi puterinya tanda kasih sayang mereka.

moment itu merupakan hal yang terindah bagi zarra kerana hari itu dia disayangi oleh semua orang dan mendapat banyak hadiah.(Apa lah nama pun bufday kan HAHAHAHA)
.
.
.
.
.

amacam setakat ni "Yay or nay"?!🙂
.
sorry klu storyline menghampakan u guys シ︎
.
yang penting jgn lupa vote k hihihi;)

𝑯𝑨𝑵𝒀𝑨 𝑳𝑬𝑴𝑩𝑨𝑹𝑨𝑵 𝑱𝑨𝑵𝑱𝑰 𝑳𝑨𝑴𝑨Where stories live. Discover now