2. Muukalainen

56 4 0
                                    

Sisältövaroitus: Alkoholi, tupakka (molemmista pelkkää mainintaa)

Mun päähän koski ihan hemmetisti, suussa maistu oksennuksen, veren ja viinan sekotus. Koko kämppä hais alkoholille ja tupakalle.

Olin minä umpi humalassa selvinnyt sentään omaan sänkyyn. Vanhemmat ollu vasta pari päivää poissa ja koti näyttää kaatopaikalta.. Ehkä tää vielä joksiki muuttuu.

Nousin mun kapealta sängyltä ja tihrustin ympärilleni. Potkaisin jokseenkin kovaa lattialla nukkuvaa Kaarloa jalkaan, jolloin hän havahtui tähän ja pompahti ylös. Heilautin päätäni huoneeni oven suuntaan. Hän nousi ja lähdettiin tarkistamaan taloa, että varmasti kaikki olisivat lähteneet talosta kekkereiden jälkeen. Asunto näytti tyhjältä.

Valitin varmaan puolisentuntia Kaarlolle kuinka kova päänsärky mulla on, kiitos krapulan. No mut sitä elämä on, välillä pitää kestää.

Siivottiin varmaan kaksi tuntia mun perheen valtavaa kämppää kaikesta turhasta (tyhjistä tölkeistä, pulloista ja tupakan tumpeista I mean)

Katsahdin kelloa, se oli noin puolenpäivän.

"Hei mun pitäis käydä kipasee tost naapurilt yks kirja, tuuks mukaa vai jääks tänne?" Kysyin

"Jään tänne imuroimaa."

Nyökkäsin Kaarlolle, menin eteiseen, otin takin ja laitoin vanssit jalkaan. Avasin ulko-oven ja lähdin kävelemään naapuriin, jonne oli  100metriä matkaa (pikkase päälle).

Koputin naapureittemme oveen. Odotin hetken, kunnes joku tuntematon, oletetusti poika tuli avaamaan mulle oven. Noin saman ikäinen, kuin minä. Tuijotin hänen täydellisen pehmeän harmaita silmiään hetken, sillä oletin, että tuttu Sami poika olisi tullut avaaman minulle oven. En todellakaan odottanut tälläistä näkyä.

"Noh, mitä asiaa?" Hän kysyi erittäin hämmentyneenä.

"Ööö.." Vaikeroin.
"Öö?"
"

Oisko Kalle siellä?" Kysyin.
Hän pudisti päätään. "Lähti kaupoille."
Nyökkäsin ymmärtääkseni.
"Nii no mut mitä sul ois sille ollu?" Hän kysyi.
"Ei mitää tärkeet, tuun huomen uudestaa." Sanoin ja lähdin.

No tuopas oli hyvin kiusallista.

Lähtiessäni tunsin kuitenkin että joku katsoisi minuun, ja en ihmettele vaikka niin olisi ollukkin. Käännyim katsomaan, josko luuloni olisi ollut totta, ja kyllähän se oli. Muukalainen katsoi eteisen ikkunasta perääni. Kurtisin kulmiani ja hän lähti pois. Jatkoin itsekin matkaani kotiin.

***

Oltiin Kaarlon kanssa vihdoin ja viimein saatu kaikki siivottua, jokaista nurkkaa ja sohvan alusta myöten.

Oltiin niin hiton puhki tästä raatamisesta, niin tilattiin pizzat ja katsottiin The hangover II.

Hitto, että tolle leffalle saa nauraa, mutta oishan se nyt ihan hiton perseestä jos aamulla herää kaljuna tai tatuointi naamassa. Sentään Stun tatska ei niin paha ollut.. Miettii jos hän oliskin tatuoinut keskelle otsaansa vittusaatanan tai Hitlerin kivekset? Vituttais muaki.

Kaarlo nukahti pian elokuvan jälkeen sohvalle, joten levitin viltin hänen päälleen. Kello ei ollut edes paljoa, mutta siivoaminen sai mut väsymään.

Mua kyllä todella mietityttää, että kukahan se muukalainen oli, joka tuli avaamaan mulle oven Samin sijaan.. Oonhan mä jotain huhua kuullut, että Mäntysten vanhuksille olisi joku lapsenlapsi muuttamassa, mutta ajattelin vain että hän olisi maximissaan 10-vuotias.. Ehkä mä vaan olin väärässä, tai sit oon niin sekasin, että kuvittelin kaiken. Ihan hiton sekasin.

"Helvetin homo"Where stories live. Discover now