anak buangan

2 0 0
                                    

Bermulanya hari yang cerah di selaputi dengan awan di langit berwarna biru kebiruan,
S sedang berjalan-jalan di pasar pagi dan melihat-lihat barang terpakai , ketika itu tiba-tiba seorang budak terlanggar dia dan pergi begitu sahaja tanpa berkata apa - apa. Dia dengan menerima satu instinct terus menghilang dari penglihatan orang ramai di pasar itu.
   Anak itu yang berlari ke satu ruang gelap terkejut apabila dia melihat seorang lelaki di hadapan dia dan berkata "HAHAHA..PANDAI JUGAK KAMU MENGABURI MATA AKU ..HMM WAH WAH MATA BIRU TERANG INI SANGAT MENGEJUTKAN" seorang budak kecil yang dalam lingkungan umur 12 tahun dan tidak bernama itu terkaku dan tidak berkata apa-apa melainkan perasaan takut menyelembungi hatinya, S melihat pergerakan kaku budak itu terus berkata "HMM JIKA KAMU TIDAK MAHU AKU REPORT POLIS...APA KAMU MAHU JADI ANAK AKU DAN MENJADI PERINTIS AKU DI MASA DEPAN?" kata ii S sangatlah pelik tetapi disebabkan kata kata itu lah budak 12 tahun itu ada tempat untuk dia bersandar dan mengatakan jawapan yang diingini S "Ye.." jawab budak itu..S bertanya apa nama budak itu lalu budak itu terus menjawab dengan pelahan "AKU TIDAK MEMILIKI NAMA " S yang mendengar itu terus ketawa dan berkata "HAHAHAH BEGITU RUPANYA... HMM KAU JANGAN RISAU BUDAK !! MULAI HARI INI,KAU ADALAH ANAK AKU JADI AKU NAMAKAN KAU *S KHAIRI*!! KAU AKAN MENJADI SEORANG YG KUAT DAN TIDAK TERKALAH BUDAK !!! HAHAHAHAH" sambil ketawa S membawa khairi pulang ke rumahnya.

       Khairi yang terkejut melihat rumah bak istana itu terus terdiam dan kaku malah terpegun sambil berkata "INI KAH... RUMAH AYAH?" S yang mendengar terus menjawab "YA" tanpa berbelit kata,S membawa khairi masuk ke rumah dan selepas 2 bulan khairi berada di rumah itu, khairi mengetahui satu rahsia besar dunia, bahawa masih ada penyihir di dunia ini... apa yang di ketahui khari adalah di dunia ini ada banyak keluaga penyihir malah ada yang tak tahu dia daripada keluarga penyihir..
        Terdapat jugak penyihir yang menggunakan sihir element dan sihir pemanggil,malah ada jugak yang menggunakan sihir terlarang yang sangat langka seperti sihir masa ,gerbang,demensi,iblis tingkat leluhu,dan infiniti.
          Malah khari dapat tahu bahawa ayahnya, S memiliki salah satu kuasa yang sangat langka iaitu sihir gerbang kutukan ..malah khairi dapat tahu lagi bahawa ayahnya ialah salah seorang daripada 4 orang penjaga buku sihir iblis tingkat raja leluhu iblis ...khairi diberitahu jika buku itu jatuh ke tangan yg salah, maka tiada satupun penyihir yg mampu menghalang orang itu ...

Setahun telah berlalu dan khairi sudah mampu menguasai sihir graviti tahap 3.
S yang sudah yakin dengan khairi menghantar khairi ke sekolah ahli sihir.

THE KING OF WITCHESWhere stories live. Discover now