Flytta ( del 2)

128 4 2
                                    

< Eyla >
• i köket fortfarande•
-Eyla.... Du har en.... Bror.
-VA?!?!? Skrek jag och kollade förvånat på mamma.
- Varför har du inte sagt något Mamma?
- För att jag inte visste om han levde... sa mamma. Jag fattade ingenting och kollade på mamma och såg att hon var på väg att börja gråta.
-Vaa??? Sa jag och satte mig ner efter som jag ställt mig upp när mamma sa att jag hade en bror.
-Vi "lämnade bort" honom när du skulle födas för att din pappa var sjuk och jag klarade inte av att ta hand om 3st. ( mig,min bror & pappa)Sa mamma.

- Vad heter han? Sa jag
- Han heter Fredrik. Sa hon
-Okej, när ska vi åka till nya huset i Stockholm. sa jag
-Om 1 timme och 30 min. sa hon och jag sucka.
Sen gick jag upp och fortsatte packa mina saker.
Jag hade ganska mycket kläder så jag tog mina största resväskor och slängde ner alla mina kläder i de.
Efter de så packade jag mer mitt smink i en väska och sen så packade jag resten förutom alla stora möbler.
• 1h och 30 min senare•
Äntligen kom flyttbilen/bussen och vi kunde bära ut alla saker. Den var typ 5-6 meter lång så allt fick plats.
De tog 45 min att packa allt in i bilen och nu hade satt oss i bilen och börjat åka.

Jag undrar hur det ser ut i de nya huset.
~~~~~~~~~~~~~~
I nästa kapitel så får ni veta hur huset ser ut och hur Eylas rum ser ut. Och gården och lite annat.

Så vad tyckte ni om de här kapitlet?
Kommentera vad ni tyckte☺️💕
// Frida

for the first time || O.EWhere stories live. Discover now