Klasserommet

6 0 0
                                    

Jeg og mamma satte seg i bilen og begynte å kjøre. Etter 8 minutter er de fremme og de skal begge to snakke med læreren også skal bare mamma og jeg skal til klasserommet.

De kommer inn til skolen og setter oss på en benk mens vi venter på læreren. -Der tror jeg læreren kommer. Sa moren til lex.

-Hallo! Sier den nye læreren. Jeg er din nye kontakt lærer og jeg heter Bernt.

-Hei. Nesten hvisket jeg. -Du kan bare gå inn i klassen du lex. Sa Bernt.

Ok..... men hvor er klasserommet? Sa lex like laft i stemmen.

Den er rett inn den døren der bare bank på og gå inn!

Ok... Hade mamma. Sa lex.

Hade bra! Sa moren til lex.

Lex gikk mot klasserommet og banket forsiktig på døren. Hun hørte noen si kom inn og lex luket opp døren .

Hallo! Sa en dame som jeg antok var læreren.

H-hei. Hvisket lex med en skjelvende stemme. Alle sammen dette er den nye eleven i klassen som heter. Sa læreren og så på lex.

-Lex. Hvisket Lex.

&

-Lex. Fortsatte læreren

Sett deg ned lex veisiden av Mats. Sa læreren.

Ok. Hvisket lex.

Mats hadde rukket opp hånden når læreren hadde sagt hannes navn sånn at lex skulle vite hvor det var han satt.

Etter timen var det friminutt og lex stod bare ved inngangsdøren alene.

Hun tenkte: ugh det er en halv time igjen av friminuttet.

Da hun så tre personer komme mot henne.

-Hei. Sa en jente med blondt hår og lip stick.

-Hei. Hvisket lex igjen. Er du den nye jenta alle snakker om? Sa den samme jenta.

Jo ja. Sa lex laft. Hyggelig. Sa den blonde jenta. Dette er rose. Og pekte på den brunhåret jenta som stod rett veisiden av deg. Og dette er Louise. Og pekte på hun andre. Og jeg heter Sommer. Også gikk de.

Vell det var et intresankt møte. Tenkte lex også ringte det inn.

Begge veierWhere stories live. Discover now