Jungkook meringis sakit apabila lukanya ditekan kuat-kuat oleh Yj.. "Yah, kalau kau marah sekali pun, janganlah tempias kat aku.." "Lah, baru tekan sikit dah sakit.. Kata mafia.. Kena pukul sikit dah meringis.." Hoseok yang mendengar ejekan dari Yj pun tertawa kecil.. "Jadi, apa rancangan kamu kalini?" "Hah, aku tidak pasti hyung.. Nampaknya dia sudah bahagia dengan pilihannya.."
Yj menekan lebih kuat lagi kapas yang ada di tangannya ke luka Jungkook.. "Yah!! Sakitlah.." "Kau ni kook.. Sepatutnya kau tidak boleh berputus asa.. Kau itu masih suaminya.. Kalian bukannya bercerai.. Masih dalam fasa rumah tangga.. Sepatutnya kau perebutkan dirinya.. Kau tahu, semenjak hoseok memberitahuku tentang dia, aku mula ikuti setiap pergerakan dia.. Memang dia kelihatan gembira, bahagia.. Tetapi sebenarnya tidak.."
Jungkook dan hoseok mengernyit tidak faham.. "Maksudmu?" Yj mendengus geram.. "It means, he never be happy after he left you behind, Mister Jeon.." Jungkook memandang Yj dengan berbinar.. "Betul ke apa yang kau katakan? Dia tidak bahagia?" Yj hanya merotasikan bola matanya malas..
"Yah, dari yang aku lihat, dirinya sangat rapuh dan tidak penuh dengan cahaya.. Seumpama hidupnya musnah tenggelam dalam kegelapan.. Namun, namja yang tumbuk kau tadi tu, perlahan-lahan menyinari hidupnya.. Tapi tidak sesinar seperti dulu.."
Hoseok dan Yj menepuk bahu Jungkook untuk memberi semangat.. "Kau kena kuat kook, kitorang sentiasa sokong kau dari belakang.." "Betul tu.. Lagian, sekarang kau sudah ada anak.. Jadi, kau kena lebih ekstrim untuk dapatkan hidup kau semula.." Jungkook mengeluh kecil lalu memberikan mereka senyuman kecil.. "Terima kasih atas nasihat korang.. Baiklah, mulai minggu hadapan aku akan mengejarnya.." Yj memukul kepala jungkook dan menyebabkan sang empunya mengaduh kecil.. "Yah.." "Pabbo, buat apa mulai minggu depan.. Kalau sekarang kau boleh buat.."
Hoseok tertawa melihat rupa Yj yang memerah kerana geram dan jungkook yang kesakitan akibat pukulan yang diterimanya.. "Sudah-sudah.. Ayo, kita makan.. Aku lapar.." Mereka pun berjalan menuju ke restoran terdekat..
>>>>>>>>>>>
Jimin sedang duduk di satu buaian yang menghadap ke sekolah Minjung.. Hari ini dirinya yang mengambil minjung kerana JayB mempunyai urusan jadi dia harus keluar dari rumahnya.. Jimin melihat ke arah jam tangannya.. Lagi 20 minit anaknya akan keluar, jadi sementara itu dia akan ke mini market yang bersebelahan dengan sekolah minjung..
Sampai di dalam mini market itu, jimin mencari sesuatu yang ingin dimakannya dan juga buat minjung.. "Hmm.. Toppoki.. Jjajang.. Ouh ya susu pisang.." Jimin berjalan ke arah di mana susu pisang terletak.. Namun, semasa dia ingin mencapainya ada sebuah tangan lain yang mencapainya dan bersentuhan dengannya.. Jimin menarik tangannya semula dan berkata "Maafkan aku tuan.. Aku tidak se--"
Jimin memandang namja tampan di hadapannya dengan matanya yang membulat besar dan mula berkaca-kaca.. "Minie.." "Hiks, hyungie.." Dengan penuh kerinduan, Jungkook menarik jimin ke pelukannya.. Mengusap tubuh belakang jimin dan dibalas oleh jimin.. "Mianhae hyungie.. Hiks.. Hiks.." "Gwaenchana.. Bigoshippeo minie.."
Jimin melepaskan pelukan itu dan mengusap pipi jungkook lembut.. "Nado hyungie.. Hiks.." Jungkook mengelap air mata jimin lalu memberikan ciuman manis didahi si manis.. "Ayo kita bayar.. Lalu kita tunggu minjung sesama.. Ya?" Jimin hanya mengangguk lalu mengikuti langkah jungkook ke kaunter..
>>>>>>>>>>>
Sampai sahaja di sekolah Minjung, Jimin berjalan dahulu diikuti Jungkook di belakangnya.. Di sebuah pondok yang disediakan, terlihat Minjung bersama seorang budak lelaki sedang berborak sesekali ketawa bersama.. Jimin mendekati mereka berdua.. "Hei minjung sayang.."
YOU ARE READING
HEALTHY[KOOKMIN]
FanfictionSequel-Hurt Apabila Jungkook mula berputus asa dengan hidupnya, namun cintanya kembali dengan seseorang yang lebih baik darinya.. Akankah mereka berdua kembali bersama atau hidup dengan pasangan masing-masing?? Coming soon..