>Nina Pov <
Ik zit in een kamer , hij is helemaal zwart en mijn handen zitten vast.
Ik hoor voetstappen in een kamer of gang hiernaast.
De deur gaat open en er valt licht naar binnen.
"Maak me los" zei ik tegen de man die binnen kwam.
"Nee nee , niet zo snel jongedame , jij gaat even een klusje voor ons klaren" zei hij.
Ik was erg bang , wat zou hij gaat doen ?
Hij tilde me op en bracht me naar een donkere kamer.
Ik hoorde dat er iets stond .
De lampen gingen aan , en er stond een groot paard.
De man gaf met een zweep een tik op zijn bil terwijl hij me op de grond liet vallen.
Het paard stijgerde heel erg hoog en zijn hoeven kwamen naast mij terecht.
"Deze ga jij even tam maken meissie . "Zei de man , hij maakte me los en deed de deur opslot.
Het paard liep naar me toe en rook aan mijn jaszak.
Ik begon te giechelen.
Ik haalde wat snoepjes uit mijn zak en gaf ze via mijn hand aan het paard.
Hij at het heel voorzichtig op.
Ik begon nog harder te lachen en de deur ging open.
"He , kan het wat stiller ?" Zei de man boos .
"Dit paard is al tam meneer , u hoeft hem niet te trainen " zei ik tegen hem.
De man deed een halster om het hoofd van het paard en trok aan het halstertouw .
Maar het paard bleef staan en rook weer aan mijn zak.
Ik haalde weer een snoepje uit mijn zak en zei tegen het paard : "als ik pak zeg mag je hem pakken, oké ?"
Ik gooide het snoepje weg , het paard begon mij aan te kijken.
De man die het paard vast had keek angstig .
"Pak !" Riep ik.
De pony rende bijna over de man heen en sleepte hem mee naar de gang .
Ik rende met het paard mee en trapte de handen van de man los van het touw.
Ik sprong op de pony en samen reden we terug naar mijn huis ... Hoop ik .
JE LEEST
Het geheim van Nina
ActionNina is een meisje van 12 jaar, Ze is net in een nieuwe wijk komen wonen. Ze gaat een rondje lopen en ziet een rood hek, Het hek is versleten en er staan2 pony's. Ze zien er verwaarloosd uit. Nina besluit iets te doen en verteld het aan niemand...