🟩 N i n e 🟩

101 28 18
                                    




[ Abang Grab's pov ]

"OH MAK KAU GATAL GATAL GATAL BUKANKAH KAU SUDAH BERPUNYA AH AH AH AH AH AH" Latah awek Blonde, sambil menari goyang bahu, pusing-pusing badan, membuatkan aku ketawa kuat.

"Kamu okay dek?" Soalku, cuba mengawal ketawaku.

"Abang! Kenapa hon kereta tu macam tu! Malu saya latah depan abang!" Dia menutup mukanya dengan tangan. Alaaa comel, comel, comel!

"Mende kereta tu tiber masuk simpang. Ghisauu." Balasku.


"Ala jangan malu Bestehh, abang ada ex yang lagi kuat melatah dari kamu. Nama dia Achu. Nama betul dia Jisoo. Dulu abang panggil dia Jichu, tapi sejak dia viral kat twitter, orang duk panggil dia Kak Achu 7e." Kataku, membuatkan gadis itu kembali menurunkan tangan dimukanya, dan memandang aku di cermin.

"KakChu 7e tu ke? Lah yang viral tu? Yang mintak ais batu kat Mekdi tu ke? Jap jap jap, saya nak tanya satu soalan pada abang! Anak tu anak abang ke?" Soal gadis itu, mata berbinar-binar, ingin tahu.

"Tumpahkan teh!" Tambahnya.

"Eh bukan. Itu anak suami dia lah. Jujurly, KakChu 7e tu ex abang masa sekolah rendah. Mungkin dia pun tak ingat abang." Balas aku, dia ketawa besar.

"Wah keciknya duniaaaa. Tak sangka betul!" Kata gadis itu.

"Itu kisah dulu jangan diungkit. Tapi nak ingkit juga lah pasal masa silam kamu. Kenapa kamu tinggalkan ex kamu tu? Tumpahkan teh cincau, abang nak kacau acececeh." Kataku, bersemangat. Dari mata minah ni, firasatku mengatakan dia seorang yang cantik!

Wajahnya berubah suram. Pasti mantan kekasihnya tinggalkan dia dengan alasan yang menyakitkan. Mungkin Ex dia tinggalkan dia kerana cinta terhalang oleh Keluarga seperti didalam drama TV3.

"Oh itu.. itu sebab..dia lebih sukakan tembikai dari saya." Jawab awek blonde.



Jujurly aku Speechless

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.





Jujurly aku Speechless. Aku tak tahu nak bagi reaksi apa. Jadi aku hanya mampu...

"Oh sian.." kataku.

『𝐂』 Abang Grab Car • johnny •Where stories live. Discover now