Gabriella
"Gabriella! Det är dags att gå upp! Du vill väl inte komma försent första dagen på den nya skolan?" hör jag mamma ropa från nedervåningen.
Just, ja! Jag ska börja i en nya skola idag! Jag studsar upp ur sängen, går in i badrummet och duschar av mig och sätter sedan upp mitt långa, blonda hår i en turban. Går tillbaka till mitt rum med handduken runt min kropp.
"Detta ska bli en bra dag". Tänker jag medan jag väljer ut kläder jag ska ha på mig. Med en snabb blick ut genom fönstret ser jag att solen skiner som aldrig för. Därför bestämmer jag mig för att ta på mig ett bar ljusblå jeans shorts och ett vitt linne.
Jag torkar och fönar mitt hår och sätter upp det i en hög hästsvans och går ner för trappan och in i köket där jag brer två makor och tar ett glas juice för att sedan sätta mig och äta.
"Gabbi, visste du att juice är onyttigt?" säger min 7 åriga lillasyster som sitter mittemot mig med en tallrik filmjölk.
"Ja Elsa. Det vet jag. Men..." mer hinner jag inte säga förrän mamma kommer in i köket och avslutar min mening.
"Men hon kan äta i princip vad som helst för hon går aldrig upp i vikt och hon älskar juice på morgonen"
"Tack, mamma. Jag hade faktiskt kunnat säga det själv" muttrar jag fram. Men hon bara ler mot mig sådär som mammor kan.
Elsa sitter helt tyst och bara kollar på oss innan hon reser sig upp och ställer sin tallrik på diskhon.
"Tack för frukosten" säger hon glatt innan hon studsar mot toaletten på nedervåningen.
Jag har också ätit klart så jag reser mig också upp och ställer mina saker på diskhon och fortsätter ut mot köket. Men blicken jag får ifrån mamma får mig att vända och tar mina och Elsa's tallrikar och sätter in i diskmaskinen.
Jag går upp på övervåningen och in till toaletten för att borsta mina tänder och sminka mig. När jag är klar går jag till mitt rum mittemot och kollar på klockan på min mobil.
"07.35.Tjugofem minuter till att jag börjar och det tar fem minuter att ta sig till skolan eftersom jag bor så nära, vad ska jag göra till dess?" Jag bestämmer mig för att kolla igenom min instagram, men stänger genast av det när jag ser kommentarerna. Massor med hat. Som vanligt. I vanliga fall hade jag suttit kvar och kollat igenom dem. Men jag ville inte börja min morgon med hat kommentarer. Jag kollar på Youtube istället. Pewdiepie, skriver jag och väntar på att hans videos ska ladda upp så att jag kan välja vilken jag ska se på. Jag väljer han's senaste video "DEATH, DEATH EVERYWHERE! (BloodyTrapland #2)"
När jag har kollat klart på den ser jag på klockan att den är 07.50. Jag bestämmer mig för att bege mig mot skolan. Jag har min skolväska och mina hörlurar och går mer till hallen där jag tar på mig mina vita Converse.
"Jag går till skolan nu!" ropar jag in mot huset.
"Okej, ha det så kul" får jag till svar av mamma och pappa.
Jag börjar gå mot skolan med hörlurar på högsta volymen. Plötsligt börjar det slå och låta mitt i låten. Jag kollar upp från marken mot gatan. Där kommer en kille på sin moped och svänger in precis framför mig. Jag var tvungen att ta ett steg tillbaka för att inte blå påkörd. Jag kollar åt hållet han svängde åt. Skolan. Jag var framme.
"Nu börjar mitt nya liv..." Tänkte jag. Innan jag går in på skolans parkering. "Nu kör vi."
Okej, detta var första kapitlet, hoppas ni gillade det!♥