Prolog

46 1 1
                                    

"terkadang sesuatu yang sudah pergi usah dikejar lagi"

"Kita kawan sampai mati kan? Kau tak akan tinggalkan aku kan?"yaa aku janji..nyatanya manusia hanya mampu berjanji Allah lah yang menentukannya.

Adelina Danesha - Aku ikhlaskan kau.Tolong jaga dia baik-baik untuk aku.Aku sayangkan dia cintakan dia tapi kami berdua tidak berjodoh di dunia ini.Jika ditakdirkan dilahirkan kembali aku akan tetap mencintainya hingga akhir nafasku.

Syafiq Luth Amin-Kita hanya ditakdirkan untuk berkawan bukan untuk saling mencintai.Aku cintakan orang lain.Jangan letakkan harapan yang tinggi sebab aku ni manusia yang tak sempurna.

"Cinta tak harus memiliki "ayat yang ku pegang hingga kini.Tapi aku sudah penat menunggu Fi Amanillah.I leave you with care of Allah.Semoga kita berjumpa di version yang lebih baik.

"Aku tak suka kaulah Danesha"
tengoklah diri kau tu dahlah muka pun berjerawat cuba kau jaga muka mesti cantik"

"Nah ni surat jemputan kenduri kahwin aku".Hah sumpahlah Syafiq sampai hati kau tapi hanya dapat diungkapkan di dalam hatinya.

"Semoga kita tidak bertemu lagi"

Demi sebuah ketenangan dan kebahagiaan kita perlu redha dengan segala ketentuan Allah .Terkadang , kita perlu memaksa untuk merelakan sebuah kehilangan , memberi maaf kepada hati yang dikecewakan dan mengikhlaskan segala apa yang pernah menyakitkan .

Dirimu Bukan UntukkuWhere stories live. Discover now