Bab 5

10 1 2
                                    

Sekejap sahaja masa berlalu sudah tiba masanya untuk mereka berjuang sehabis baik.

Tahun ini merupakan tahun yang terakhir dan mereka akan menjalani peperiksaan yang sangat besar iaitu SPM.Peperiksaan yang menentukan masa depan mereka semua.

Syafiq dan Danesha semakin sibuk belajar hingga tiada masa untuk meluangkan waktu bersama.

Walaupun sibuk Syafiq telah mengambil lesen kereta kerana birthdaynya pada awal tahun iaitu 21 Januari dan tidak akan menganggu waktu pelajarannya.

Lepas aku dapat lesen kan kita pergi pantai nak tak tanya Syafiq.
"Wehh serious lah niii aku teringin nk pergi pantai dengan kau tho."

Tapi mak kau bagi ka Sha walaupun kita ni dah kawan lama tapi kau tu perempuan aku ni lelaki mesti bernafsu Sha.Kau percaya aku sekalipun kau tetap kena hati-hati aku ni lelaki Sha.

Iye Syafiq aku tahulah kau buat yang bukan-bukan dekat aku memang siap lah kau..Kau memang makan penumbuk aku yang padu ni tauu.

"Hanya tinggal berapa bulan sahaja sebelum mereka menghadapi peperiksaan."

Sha aku ada belikan pensil untuk kau ni kita matching macam dalam TikTok tuu.Nampak comel je.Aku punya warna pink kau punya warna purple.

"Eh Syafiq susah-susah ja kau belikan untuk aku tapi thank you tho sayang kau" Cehh sayang lah sangat kau tu
bebel Syafiq.

Sebenarnya aku pun ada belikan untuk kau."Nah keychain ni comel kan ambik lah."Aku belikan special untuk kau tauu.

Danesha gembira kerana Syafiq menggantung keychain yang diberi pada bagnya."Jaga elok-elok tau yang aku bagi ni mana tahu kan nanti aku dah takda kau boleh lah tatap keychain ni."

Syafiq selalu mengajar Danesha matematik sebab Syafiq pandai subjek tersebut.

"Syafiq ajarlah aku jap aku tak paham ni."Ni senang ja meh sini aku ajarkan.Kau kena pidahkan dulu number ni duk sorang-sorang baru boleh selesaikan.

Oi Sha mengelamun pulak kau aku terang kau mengelamun bebel Syafiq sambil mengetuk kepala Danesha menggunakan pensil.

Semakin lama Danesha semakin menjauh kerena "maksiat dan ilmu takkan bersatu."

"Aku tak pernah berhenti menyukaimu Syafiq,tapi ilmu dan maksiat takkan pernah bersatu."
Aku nak dapat keputusan yang cemerlang dan banggakan mak ayah aku Syafiq.
Maafkan aku andai melukakan hati kau.

"Jaga diri kau baik-baik ya Syafiq."
Aku sentiasa perhatikan kau dari jauh dan mendoakan kau.






the truth will hurt for a while , but a lies will hurt for the rest of life .


Dirimu Bukan UntukkuWhere stories live. Discover now