Jag sjönk ner på det iskalla golvet. Jag kunde inte fatta varför jag inte fick se honom. Han var ju trots allt min pojkvän och jag ville få se honom och veta hur han mår. Jag vet ju ingenting mer än att han råkade ut för en olycka med en lastbil. Lite mer information borde jag åtminstone få.
Jag kände hur mina tårar rann hastigt ner för min kind. Detta var en av de värsta sakerna som någonsin hänt mig. Det gjorde så ont i mig. Tänk om han inte klarar sig eller tänk om han blir förlamad. Jag vet ju ingenting om hans skador eller hur han mår.
Jag kände hur en kall hand tog tag om min högra axel. Jag kollade upp på personen som hade rört mig. Det var Felixs Pappa och med sig hade han Oscar, Omar och Ogge. De var också med i bandet The Fooo Conspiracy precis som Felix var. Felix pappa hjälpte mig upp på benen och drog sedan in mig en kram. Felixs pappa släppte kramen när en sjuksköterska ville prata med honom.
"Vanessa, gå och sätt dig med killarna i bänt rummet" sa Magnus (Felix Pappa). Allt jag kunde göra var att nicka. Sedan följde jag efter Oscar, Omar och Ogge till soffan i det trånga lilla väntrummet.
Vi sa ingenting till varandra. De vi gjorde var att vänta på Magnus som skulle komma med information om Felix. Minut för minut gick. Tillslut så hade det gått en timme och ingen Magnus hade synts till. Jag väcktes ur mina tanker av att någon frågade om jag ville ha nått att äta. Men jag skakade bara på huvudet.
Efter en stund såg jag Magnus komma ut från hissen som tar personal, besökare och patienter till rätt våning och rätt rum. Jag kunde se tydligt att han hade gråtit.
Jag förstod att det inte låg så bra till med Felix.
Magnus kom långsamt fram till oss i väntrummet. Han sjönk ner på stolen bredvid mig.
"Hur var det med honom?" Frågade tyst."Han ligger i Koma" sa Magnus och hela jag började att skaka.
-------------------------------------------
Hoppas att ni gillade kapitlet😊 Kommer förmodligen upp ett till kapitel imorrn eller på söndag😘 tack så sjukt mycket till 128 reads. Trodde inte ens att 2 skulle läsa min bok😱
YOU ARE READING
LET HIM GO~ F.s
FanfictionJävla väder. Jävla moppe. Jävla lastbil. Allt sög. Felix. Min Felix hade krockat med sin moppe och en lastbil, och låg nu i koma. Ingen visste om han kommer att slå upp ögonen igen. Om Felix lämnar mig kvar här på detta meningslösa ställe som kallas...