15

72 8 0
                                    

AERA'S  pov
[Di Hospital]

Aku berjalan masuk ke hospital. Waktu aku baru nak ke bahagian kaunter, ada satu orang pekerja kat situ tegur aku.

Pekerja 1: Cik...

Aera: Yer ahjumma? Ade apa?

Pekerja 1: Kamu dari mana? Kenapa kotor sangat? Kenapa ada darah ni?

Aku terus berjalan ke arah kaunter dan bertanya tentang bilik yg aku gunakan. Mereka terus membawa aku ke sana.

Nurse 1: Cik Aera..!! Kenapa luka cik berdarah lagi?

Aku terus geleng kepala. Aku tak ingat pula aku ada jatuh atau terhantuk pada apa-apa. Aku tak pasti.

Nurse 1: Tengok... *Membawa cermin*.

Aera: Seingat aku kan... Aku takde jatuh atau terhantuk pada mana-mana bucu ke, ape ke...

Nurse 1: Habis tu kenapa boleh mcm ni? Cik pergi mana? Baju cik ni macam cik baru jatuh. Tengok kasut cik, kotor sngat.

Aera: Mustahil itu sebab dia...

Nurse 1: Hah... Cik bagi tau jer saya... Saya tak bagi tau Dr. Joo...

Aera: Aku tak pergi mana-mana, serius. Aku just jalan pergi ke kuburan kan? Tu jer.

Nurse 1: Mungkin masa tu cik jatuh ke...

Aera: Nope... Tak. Sumpah saya tak jatuh.

Nurse tu terus membuka pakaian ku dan bahagian badanku terus terpampang.

Nurse 1: Aku akan balut dada cik. Kejap, tunggu sini. Aku ambil semua ubat dan rawatan dari bilik sebelah.

Aku angguk dan menutup badanku dengan memeluk diri sendiri. Takde yg nampak kan? Hmm.

Aku duduk atas katil dengan kasut yg masih ada di kasut. Aku tersenyum seketika melihat kasut yg dibelikan oleh Jay. Macam mana agaknya dia tahu saiz aku?

Jake: Senyum-senyum ni... Ingat seseorang ke?

Aku terus membesarkan mata setelah Jake muncul tiba-tiba di hadapan ku. Aku takde baju, cuma baju dalam yang menutupi bahagian buah dada saja.

Aku berusaha mencari selimut untuk menutup badanku tapi Jake terus berjalan ke belakang ku dan mencapai selimut lalu melilitkan ke badanku.

Jake: Geokjonghajimaseyo... Aku bukan lelaki pervert... *smirk*.

Ekspresi aku dari ini ☺️ jadi ini 😃 setelah ternampak hujung bibirnya naik, bermakna dia bergurau. Nak jer aku tampar anak tu.

Jake: Kau kena hati-hati... Darah kau tu boleh dikira limited edition dalam kalangan vampire tu semua. Pure blood katanya.

Aera: Mcm lah aku ni ada kuasa.

Jake: Who knows kan? *angkat bahu*

Jake duduk sebentar di atas lantai dan membuka kasut ku. Perbuatan dia membuatkan aku sedih.

Tangan aku sampai ke kepalanya, lalu aku usap kepala dia. Aku menguraikan rambutnya sewaktu jari-jemari aku menyentuh rambutnya.

Kenapa lelaki ni bagi aura yg sama mcm Jay juga? Diorg hidup dalam kesepian ke?

Waktu aku tengok seseorang, aku dapat rasa aura diorang yang sangat kuat. Jake dan jay, ada aura yang sama.

Jake: *terkejut* kenapa?

Aera: Kau dan Jay... Bagi aku aura yang sama...

Jake: Tak... Kenapa usap kepala aku?

Setelah aku tersedar, aku berhenti mengusap kepalanya.

Aera: Comel... Aku teringatkan seseorang bila nampak kau jadi aku tak sedar aku-

Jake: *mendekatkan mukanya ke Aera* kalau lah kau ingat sesuatu pasal aku kan bagus...

Aera: Aku tak hilang ingatan pun...

Jake: Kau tak sedar sekarang... Nanti kau sedar lah tu. Dah, aku pergi dlu. *usap kepala Aera*

Dia terus menghilang.

Nurse yang tadi masuk semula ke dalam bilik terkejut melihat aku memakai slimut.

Nurse 1: Nanti selimut tu ada darah, cik...

Aera: Sejuk...

Nurse 1: Ah ya... Mian...

Dia membalut lukaku semula. Apa sebenarnya maksud Jake? Aku hilang ingatan? Mustahil.

Aku okay jer pun. Aku ingat jer semua benda yang berlaku. Kan?

Aera: Aku boleh keluar juga ke nanti nurse?

Nurse 1: Kalau mcm ni keadaan cik... Tak boleh.

Aera: Hmm...

Aku mulalah mengelamun. Mengelamun melihat masa depan yang kosong. HAHAHAHA.

.
.
.
.

DARI PAGI SEHINGGA KE PETANG, aku duduk diam tak buat apa-apa. Tak lain tak bukan, aku baca buku, main rubix cube, melukis dan baring-baring atas lantai.

Jake pun datang juga untuk baca buku dan main rubix cube dengan aku lepas tu blah sebab ada benda nak buat.

Jake dan Jay.

Kenapa dua orang tu macam kuat perkaitan diorang? Aku hairan dan rasa takut untuk kenal diorg lebih dalam.

Macam mana kalau diorang tu, cuma ambil kesempatan ke atas aku? Kembar aku sendiri cakap darah aku susah untuk nak dapat. Jake pun cakap benda yang sama, Jay blm cakap apa-apa.

Cakap pasal Jay. Aku tiba-tiba rindu kat dia. Aku nak tengok wajah dia.

Bila aku fikir tentang dua orang tu, Jay dan Jake. Hati aku tenang jer. Aku selalu bawa diorang dalam doa ku.

Mendoakan kesejahteraan dan keselamatan diorang. Semoga tiada yang menganggu hidup diorang.

Tapi.

Aku tiba-tiba teringat tentang kehidupan diorang bukanlah seperti aku yang manusia biasa.

Aku...

Dan mereka, berbeza.

Mungkinkah nanti mereka akan balik ke tempat mereka semula? Aku akan bersendirian? Aku tak bersedia untuk itu.

Aku takut.

Tidak...

Jay. Jake. Aku harap diorang tak ambil kesempatan ke atas aku. Aku percayakan diorang.

.
.
.

BERSAMBUNG

CONFUSION ( 제이 - Jay )Where stories live. Discover now