Abigél 2 - " Előszó"

12 5 0
                                    

Egy év telt el azóta , hogy a legendás Vitay Georgina és a balhés hetedik osztály sikeresen leéretségizett , majd boldogan elhagyhatták a Matula János lánynevelő intézetet . Békében mehettek , ki merre . Sokan egyenesen hazafelé mentek , azonban a Vitay lányból Horn Mici szolgája lett . Nem akart elmenni , nem is volt hová . Édesapját a németek elfogták és sohasem térhet már vissza . Arra a helyre ment , mit a lány úgy hívott " mennyország ". Vitay Georgina udvarlója sincs többé . Elàrulta a szegény lányt , itthagyta egymagában.  De Mici befogadta a lányt , aki azóta már nem is kívánt soha megszökni az iskola városból . Ez lett az új otthona .
A háborúnak vége ... de a Matula az örök !
Új tanév, új diákok . Ma , augusztus utolsó napján özönlenek be az új diákok a református gimnázium kapuján . Sikerült megmenteni az iskolát , így a második világháború után is áll , új diákokra vár .
De az iskola is átalakult egy kicsit .
Mostmár 6 - 18 évesek egyaránt tanulhatnak itt . Ugyan a gyermekek már nincsenek veszélyben , az iskola kollégiumként működhet tovább.
Egy lány azonban a Matula örök lakója . Ő Torma Piroska .
És persze ... Abigél . A híres Matula szobor legendája , amit a Vitay lány már megfejtett ugyan , de a titkot meg kellett őriznie . És most az új diákok előtt is megfejtésre vár e rejtély .
" Ki vagy te  Abigél ?" - kérdezi minden
Árkodi lakos .

Novella Világ  - Utazás Valahova , Teljesen Máshová.. Where stories live. Discover now