Hai nama aku riduan,Nama panggilan Duan.Aku dapat undangan Sehari Fan Bersama Yana Samsudin.Aku memenanggi cabutan bertuah,dan hadiahnya dapat meluangkan masa bersama artis,Tak sangka pula dapat berjumpa Yana Samsudin...Pada hari yang dinanti nantikan,Aku perlu pergi ke hotel XYZ.Aku melapor diri sebagai pemenang Cabutan Bertuah tu dekat Reception.Reception suruh aku duduk sekejap di lobi sementara menunggu PA yana datang menjemputku.Lebih kurang 5 - 10 minit lepastu PA yana sapa aku, " Ni en. Riduan ke? "Sapa PA Yana.
Aku jawab, " Ya...saya en Riduan.ni PA Yana ke?".
PA Yana, " Tahniah En Riduan,Kerana memenangi Sehari Fan Bersama Yana Samsudin.Jom en Riduan saya tunjukkan tempatnya."
Aku pun dibawa oleh cik PA berjumpa dengan Yana,Setelah naik lift ke aras 7,aku dibawa ke bilik khas.Alangkah Gembiranya aku jumpa Artis depan mata.Yana sungguh lawa berpakaian Baju Kurung Songket Menungguku di sofa bilik tersebut.Berdepan dengan Yana,Yana hulurkan tangan dan berjabat tangan dengan aku.Lembutnya tangan Yana ni aku cakap dalam hati.
YANA " Hai En Riduan,Hari ni saya akan menemani en selama 24 jam.En Riduan Happy tak jumpa saya ni? Emoji 🤭".
AKU " Hai Yana,Mau tak Happy...First time jumpa artis depan-depan mata kot.Lawa Yana harini.Yana sihat?
Apa perkembangan Career Yana sekarang,Lama tak nampak Yana dalam tv,dah tak berlakon ke sekarang?"
YANA " Saya sihat, Sekarang kurang berlakon dah, sekarang sibuk handle bisnes pulak.Farah,awak boleh pergi dulu.nanti apa2 saya contact awak...Harini saya nak berdua aje dengan En Riduan.Dia kan Pemenang Contest kita...".
PA YANA ," Baiklah bos,perlu apa apa,call saya ye.Selamat Bergembira ye en Riduan,Jarang Peluang dapat bersama Yana in Private.Saya Janji tak ada yang menganggu korang.Bye.."
AKU, " Thank Cik Farah..Bye "Kami berdua ditinggalkan cik farah berdua di suit 5 star ini.Aku dan yana berborak sakan.Pada waktu Lunch Yana Ajak aku pergi ke restoran di hotel tu.Kami makan sambil berborak lagi.
Selesai Lunch,Yana ajak pergi ke KLCC,Dia nak shopping katanya.Aku menurut je,Yana suruh Aku drive kereta dia ke KLCC.Sesampai Kami di sana,Aku parking di basement...Dan kami menuju ke dalam.Aku teman dia ke butik dia.Yang menjual pakaian Perempuan dan lelaki.Disitu banyak baju kurung,kebaya dan baju melayu.
Yana bawa aku ke bahagian lelaki,Dia suruh aku pilih baju melayu.Dia kata nak hadiahkan kepadaku sebagai kenang kenangan.Aku ambil sepasang baju melayu siap sampin.Yana menyuruhku try,Setelah ganti pakaian ku.Aku tunjuk pada yana.
YANA, " Amboi...segaknya Duan Pakai Baju Warna Hijau tu.Duan suka yang ini ke.kalau suka meh sini kita photoshoot,Mana tahu lepasni Yana perlukan Model Lelaki,Yana cari Duan je senang."
Aku pun diphotoshoot staff Yana...Yana pun salin pakaiannya jugak,Yana pun join photoshoot sedondon warna hijau jugak macam aku.kami berpozing.setelah selesai photoshoot.aku dan yana ganti semula pakaian kami.Yana Hadiahkan Aku 2 pasang baju melayu siap sampin padaku.lepas tu kami jalan-jalan ke butik lain pula...Setelah 3-4 jam kami di sana.Yana ajak ke taman bunga...beriadah sikit katanya.
AKU " Lawanye Yana ni,Pakai ape pun lawa.Dulu saya menonton lakonan Yana,Saya angan-angan nak berlakon dengan Yana.Fantasi je lah.Macam disini,taman bunga.Berlari lari macam filem Hindustan gitu.Dulu pernah jugak membayangkan ingin memperisterikan Yana...Tapi Yana Kan dah kahwin.Terkubur lah hajat tu.huhu...
Ni dapat jumpa yana,pastu dapat bersama yana sehari pun saya seronok sangat dah."
YANA, " Ohhh yeke,Malu pulak saya.Kenape berhajat nak memperisterikan saya? Saya bukan cantik sangat pun kalau nak dibandingkan Artis-artis perempuan lain tu..."
AKU, " Tak tahu lah,Bila tengok Yana dah bertudung ni,kecantikan Yana Lebih menyerlah.Tambah pulak yana suka berpakaian melayu.Berbaju kurung,Berkebaya...Terpesona saya melihatnya.Kalau yana jadi isteri sayalah,saya jaga betul-betul Yana.Tak pandang Perempuan lain dah.Yana dah cukup cantik lawa tersangat...maaf saya cakap gitu.jangan marah ye Yana.Saya cuma nak beritahu isi hati saya je."
YANA," Hurmmn saya tak marah pun.Cantik ke saya pakai macam ni?
Suami saya tak pandang pun.Dia lagi suka tengok perempuan yang berpakaian seksi-seksi lagi dari saya.Kadang suruh saya berpakaian seksi macam dulu2,tapi saya taknak dah... Serious lah Duan,Duan suka saya berpakaian Muslimah cenggini,bukan lelaki lebih suka tengok Perempuan Berpakaian seksi lagi ke???"
AKU,"kalau saya lebih suka perempuan berpakaian muslimah macam Yana lagi.Sapa kata tak menarik kalau perempuan pakai baju macam ni.Saya rasa berpakaian melayu lagi menarik,cantik kadang seksi jugak dipandang.huhuhu..."
YANA,"Seksi??? Seksi dimananya Duan.Semua tertutup."
AKU,"Tulah Yana tak tahu,Bukan semua lelaki minat perempuan pakai yang terdedah je,Yang tertutup pun ada menariknya.Macam Yana Pakai Sekarang.Keayuan Perempuan Melayu terserlah.Yang Part seksi,hanya mata lelaki je nampak.huhu".
YANA,"Saya pakai macam ni seksi,Duan gitahu lah saya.Dimana seksinya.Malu lah orang tengok nanti."
AKU,"Yana jangan takut.Tak terdedah macam baju seksi tu pun.Ni yang Duan Nampak,Yana seksinya bila baju tu ketat hingga terlihat bentuk tubuh tu yang seksi.Buka seksi mcm Hollywood tu."
YANA,"ohhh gitu...Pakaian Yana pakai ni Duan rasa Seksi tak? Kalau seksi,Duan nak buat ape??? Hikhikhikhik.."
AKU,"Yana nak Duan jujur ke?"
YANA,"Aaahhh,Jujur please."
AKU,"Yana nampak seksi dibahagian peha dan bontot yana bila yana pozing masa photoshoot tadi,duan nak buat ape kalau tengok?
Ni jujur Duan Cakap,tapi Yana Jangan terkejut dan marah saya pulak.Kalau Duan dah tengok,Duan terus jadi geram.terasa macam nak sentuh...huhu."
YANA,"Bahayanya kalau macam tu,tapi Yana kan isteri orang,dah beranak 2 dah.Duan still nak Yana ke lagi?"
AKU,"ehh...mau lah.Body Yana lebih mengancam bila lepas kahwin ni dari Sebelum kahwin dulu...Duan nak je.Duan minat Yana Yang sekarang lagi dari yana yang dulu."Kami berjalan ke Basement untuk ambil Kereta.Kami sambung sembang dalam kereta pulak pasal tadi.
YANA," sebenarnya Yana Suka dekat Duan jugak,Tapi malu takut Duan tak suka perempuan yang dah berkahwin macam yana ni.Sebenarnya dah 3 bulan Suami Yana Outstation,Dan selama itu jugak Yana tak dapat nafkah batin dari dia...bila melihat Duan datang tadi,Kekacakkan Duan buat Yana Teringat Suami Yana.hurmnmm"
Cantik,Ni peluang Keemasan aku,Aku mesti try ayat Yana...Kalau mengena,makan besar aku harini.cakap dalam hatiku.
AKU,"Kalau Yana tak kisah,Duan sudi jadi tempat mengadu yana.macam mana Yana Dan Suami.Tu pun kalau Yana mahu...saya tak paksa Yana.Meluangkan masa dengan Yana hari pun saya gmbira sangat.Tapi kalau saya dapat mengubat kerinduan Yana tu.Lagi saya Terharu."
YANA," Seriously Duan... Tapi hal ni kita berdua je tahu,Jangan bagi sesiapa pun tahu tentang hal ni.Yana memang inginkan belaian seorang lelaki,Dah lama Yana Kesunyian...Yana Main sendiri tak sama lelaki membelai Yana...thank duan sudi tolong Yana.Syg Duan...muaahhhh"Yana memberikan ciumannya dipipiku semasa memandu.
AKU,"Yana nak pergi kemana pulak ni,Nak bersiar siar lagi ke pulang ke Hotel."
YANA,"hurmmm...kita balik Hotellah, Sekarang pun dah pukul 11:39 Malam.Lagipun PA Yana takde dekat sana.Yana dah chat dia tadi.Lagipun hotel tu Private.Mesti Waktu sekarang Orang-orang banyak dah masuk ke bilik mereka dah.Line Clear rasanya kita naik ke bilik.tapi saya naik dulu.Duan tunggu 10 minit baru Duan naik pulak ok."
AKU,"Duan ok je,Ni kita pun dah sampai.Duan tunggu dalam kereta dulu.Nanti Duan naik pulak ye.Yana tunggu Duan tau...huhu"Bersambung part 2