Sebulan setelah pemergian si anak, Darwish mengadakan keramaian di banglo mewahnya. Kawan-kawan sejenis dia dijemput hadir. Darwish sudah merancang sesuatu. Malam ini, malam yang dia nantikan. Akhirnya, tercapai juga. Maya ditolak ke dalam kolam membuatkan Maya tercungap-cungap. Kesejukan mengigit hingga ke tulang. Biru bibirnya. Leher Maya dicerut dengan tali lalu diarik tubuh pucat Maya dari kolam renang.
Sementara itu Eryna telah diikat di dalam stor. CCTV di akses pada telefon pintarnya. Dia mahu menunjukkan kepada Eryna betapa kejamnya dia. Maya di angkat ke atas. Kakinya belum pulih, baru seminggu di operate kali ketujuh. Darwish memijak kaki Maya. Lalu, matanya memicing pada benda di atas meja. Darwish senyum sinis. Pisau diambil lalu ditoreh tempat luka, si mentuanya. Darah memancut keluar. Maya ketap bibir menahan sakit. Sendi tulang pinggul dipijak kuat. Pahanya yang di operate juga kembali luka.
“Sampai hati Darwish buat ibu macam ni. Apa salah ibu?” tanya Maya lemah.
Eryna melihat dari CCTV ibunya diseksa teruk oleh sang suami. Darwish menarik Maya di atas tar jalan. Sengaja dia parking kereta di tempat yang jauh dan sunyi. Lalu, Darwish menghempas Maya ke dalam bonet keretanya. Dia perlu buang orang tua kotor ini secepat mungkin. Kawan-kawannya juga membontoti langkah Darwish.
“Taufiq, Zaid, Amran, Rif, kau pergi lah kalau nak ratah si bodoh tu. Lagipun, dia baru sebulan dalam pantang. Kau orang balun lah si sundal tu sampai puas. Nanti makan pula. Jangan lupa ambil gambar sebab aku nak hantar dekat mama aku.”
Mereka berempat ketawa terbahak-bahak. Bagai orang dirasuk. Mereka akan puas dengan jamuan malam ini. Rifqy berdendam dengan Eryna. Adiknya meninggal sebab mati lemas. Kalau bukan kerana gadis itu mengajak Hanan Izara, sudah tentu adiknya masih selamat. Walaupun rasa sedikit pelik tentang kematian si adik mati lemas menjelang sehari majlis namun rasa pelik itu dibiar sepi. Dendamnya akan terbalas malam ini. Darwish sampai di tempat tong sampah berhampiran lorong gelap. Darwish membuang Maya dengan keadaan Maya yang sarat menanggung kesakitan.
“Padan muka kau,” Darwish senyum lebar.Gambar Eryna memuaskan kawan-kawannya dipandang jengkel. Tanpa membuang masa dia perlu menjemput mamanya. Ini kesempataannya untuk membuat mamanya, Aira membenci menantu kebanggaannya selama ini.
YOU ARE READING
CINTA SEPARUH NYAWA
RomanceSinopsis Amar Harris. Seorang lelaki berkarisma, kacak dan juga bekerjaya. Di sebalik semua itu terselit sebuah dendam. Airis Mikayla. Namanya secantik dirinya. Dikelilingi sahabat yang baik namun hidupnya tidak seindah orang lain. "Maaf saya tak...