Eduardo Galeano: Tepetaklak

6 1 0
                                    

Galeano'nun Tepetaklak eseri, günümüz dünyasına tepetaklak bir perspektiften bakarak inşa edilmesini ele alıyor

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Galeano'nun Tepetaklak eseri, günümüz dünyasına tepetaklak bir perspektiften bakarak inşa edilmesini ele alıyor. 20. yüzyılın sonunda, 1998 yılında ilk baskısı yapılan bu eser, 21. yüzyıla giriş niteliği taşımakta. 

 Uruguaylı efsanevi bir yazar olan Galeano, 21. yüzyılın büyük sorunlarını özellikle Latin Amerika perspektifini başarılı bir şekilde yansıtarak değinmekte. Halihazırda da kendisi Latin Amerika için şunu demektedir: "Ben her şeyden önce Amerika'nın ve her şeyden önce Latin Amerika'nın geçmişini hatırlamaya takıntılı bir yazarım, hafıza kaybına mahkum edilmiş mahrem toprakların." 

 Tepetaklak'ta yer alan tüm bölümler, "içindekiler" başlığı ile değil, "Ders Programı" başlığı ile veriliyor. Çünkü Galeano bizlere her bölümde farklı bir 21. yüzyıl dersi vermekte. Kitap ana olarak altı dersten oluşuyor. Her dersin ise kendi içerisinde alt başlık niteliğinde mikro-dersleri ve mesajları bulunuyor. 

 Sistem incelemesi yapan, Kapitalist gerçekliğin sınırlarının dışından düşünmeye yönelik kitapların genellikle Batı Dünyası içerisinden çıkması gibi bir huy vardır. Sizler de, Batı dünyasının uzağında, Latin Amerika perspektifinde bir sistem incelemesi ve eleştirisi okumak isterseniz, günümüz dünyasının istatistiklerle desteklendiği vakalara odaklanmak isterseniz Galeano'nun bu eserine kesinlikle göz atmalısınız.

2022 Kitap İncelemeleriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin