Proloq

7 3 1
                                    

"Suatu hari, seseorang akan mencintai kita dengan cara yang layang dicintai. Dan tidak perlu memperjuangkannya..."
~Qiara Aubrey & Ash Michael~

Qiara Aubrey telah berkerja di sebuah kilang selama 15 tahun masih tidak tahu menggunakan mesin kopi. Perkakas moden berwarna putih jenama cukcoo yang mendendahkan kelemahannya adalah memasuk pod kecil ke dalamnya dan menekan butang.

"Kau serius nak minum kopi masa musim panas ni?" Suara yang mengenalinya menimbulkan kemarahan.

"Ya Allah!!! Terkejut saya tahu tak Ash!"

"He... He... He... Sorrylah awak... Meh sini saya tolong," pelawa Ash Michael.

"Nah,"

Pod kecil itu diserah dekat Ash Michael.

"Haih awak ni Qiara. Dah lima belas tahun awak kerja kat sini, takkan awak tak tau lagi guna mesin kopi ni lagi?" Tanya Ash Michael.

"Nak buat macam mana. Dah saya ni orang kampung mana tahu menahu pasal mesin kopi ni," jawab Qiara Aubrey merendah diri.

"Hiys tak ada beza pun budak kampung atau budak bandar. Tetap sama juga kalau tak pandai," kata Ash Michael.

"Yela," balas Qiara Aubrey sepatah.

Qiara Aubrey dan Ash Michael merupakan seorang manager dan pengurus kilang. Mereka berdua di arahkan untuk berkerja sekali. Kerana senang nak buat kerja dan tidak perlu terkejar-kejar sana sini. Sebab itulah mereka berdua selalu bersama. Ramai yang ship mereka berdua seperti pasangan bercinta. Padahal mereka cuma kawan sekerja yang berkerja sama-sama mengurus kilang.

"Ehem.... Nak dating tu pergilah jauh-jauh. Hormat sikit orang yang single ni," tegur Kak Itah.

"Entah diorang ni. Ni kat tempat kerja buka  tempat dating tau," kata Kak Liza pula.

Ash Michael dan Qiara Aubrey menoleh ke arah mereka berdua.

"Alah kak Liza, kak Ita, kalau cemburu cepat-cepatlah cari pakwe. Karang jadi anak dara tua pula," balas Qiara Aubrey pedas.

"Ee mulut kau ni kan Qiara, nak je aku cili-cili," marah Mak Liza.

"Benda betul apa yang Qiara cakap tu. Kalau cemburu dan tak tenang, better cari pakwe. Silap hari bulan, Kak Ita dan Kak Liza lagi teruk yelah kerja entah kemana dan bercinta je," kata Ash Michael.

"Huh!! Cakap dengan kau orang ni, menyakitkan hatilah,"  balas Kak Ita.

"Ah silakan wahai bakal-bakal andartu," perli Qiara Aubrey.

Kak Liza dan Kak Ita menjeling maut dekat mereka. Mereka pun apa lagi ketawa terbahak-bahak macam tak boleh tunggu esok.

~bersambung~

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 24, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Pertemuan yang di takdirkan(SU)Where stories live. Discover now