P E R C E R A I A N

190 13 0
                                    

Husna's

Husna mendegus geram apabila Rayyan tidak menjawab callnya fonnya kerap dibaling ke arah katilnya.Ia memikirkan yang Rayyan pasti menjumpa Sha dihospital ia turut mahu ikut kemana sahaja Rayyan pergi.

"MANA KAU RAYYAN!" didalam biliknya bergema akibat jeritannya ia seperti orang gila.

"Mesti dia jumpa perempuan tu!,mesti perempuan tu goda Rayyan arghhhhh!" Habis segala-segalanya barang didalam bilik itu berselerakkan akibat dirinya sendiri.

"Aku kena pastikan yang Rayyan akan kahwin dengan aku!"Senyuman sinis dibibir mengukirkan senyuman yang jahat!

Husna sudah pun merancangkan sesuatu agar sha dan Rayyan akan becerai.

skip.

Sha masih terpaku apabila Rayyan berada disitu.

"A-abang buat apa dekat sini? mana Husna?"

"kenape? aku tak boleh datang melawat kau? kau kan masih isteri aku yang sah." Senyuman yang terukir dibibir Rayyan membuatkan Sha terkejut mati ia dapat rasakan yang penyakit Rayyan datang semula.

"Abang takda hak nak cakap macam tu lagi pun abang nak ceraikan saya buat apa lagi nak mengaku saya isteri yang sah." Sha masih duduk dijarak jauh ia takut dengan keadaan Rayyan.

"Aku rindukan kau~"Tangan kekar milik Rayyan ingin menyentuh wajah Sha tapi ditepis oleh Sha sendiri.

"Abang balik ! abang dah tak perlukan saya lagi! get out! "Rayyan tetap disitu tidak sedikit ia terusik dengan jerkahan Sha.

"Kau marahlah macam mana pun aku tetap pujuk kau agar kau tidak bercerai dengan aku...sebab...tak mudah aku nak lepaskan kau dekat doktor Adam Farid tu dia tak layak dengan kau." Manakala Rayyan mula beredar dari situ bukan tanda dia mengalah tapi ia tetap akan meracunkan fikiran wanita itu.

Sha menarik nafas sedalam-dalamnya ia takut dengan keadaan Rayyan.Sha mula menelefon Puteri seolah ingin meminta tolong kepada gadis itu.

"Assalammulaikum ,Puteri aku ganggu kau?"

"Walaikummusalam,tak pun aku dengan suami aku tengah bersiap nak pergi melawat kau lah tapi kenapa suara kau cemas ni?" Puteri pun turut merasa tidak sedap hati.

"Kau datang sini baru aku cerita."Sha pun terus mematikan kau .

"Tapi kena-"pangilan dimati oleh sha ,gadis ini takut membuatkan ia tidak duduk senang.

Puteri's

Puteri berasa hairan dengan kawan baiknya ia dapat rasa sesuatu yang tidak kena perkara ini terlibat antar Rayyan.

"U! dah siap belum! kita nak pergi melawat orang sakit bukannya kita nak kahwin!"

"Ye! wait!" puteri mencebik dengan suaminya bersiap mengalahkan perempuan.

10 minit kemudian.

Mereka pun sampai dihospital dan terus menuju bilik sha.

"Assalammulaikum , sha ?" puteri menolak pintu bilik tersebut , kelihatan Sha sedang bersiap .

"Kau nak pergi mana sha?"

"Aku nak keluar daripada hospital ni dan aku taknak tinggal dekat hospital ni lama-lama sebab..."

"Sebab apa? Rayyan? doktor Adam? Husna?"

"Doktor Adam takda salah apa-apa cuma Rayyan yang bermasalah sekarang ni." Puteri dan Saiful memandang antara satu sama lain.

" Rayyan buat apa dekat kau?" Tanya saiful.Sha menarik nafas dan mula bercerita satu persatu kepada sang suami isteri didepannya.

"Sah Rayyan ni dah hilang akal agaknya tapi betul kau taknak balik sana?" tanya Puteri.

BIDADARI MAFIA SEASON 2| COMPLITED✔️Where stories live. Discover now