"Aybike böyle bir şeyi nasıl göz ardı edersin ya" iki saattir Süsenin azarlarını dinlemekten kulağımdan kan geliyordu.
"Ya diyorum işte bilemedim bilemedim ne yapayım ilk kez böyle bir şey yaşıyorum" diyerek üste çıkmış, kendimi savunmuştum ama Süsen haklıydı. Tam iki haftadır dinmeyen mide bulantılarım, baş dönmelerim ve hiçbir şey yokmuş gibi iki kez bayılmam hele birde üstüne hiçbir şey olmamış gibi iş iş diye tutturmam Berki endişelendiriyordu haliyle.
"Bak şimdi Aybikcim ben testi aldım malum sen işten başını kaldıramadığın için" sitem dolu laflarına gözlerimi devirip ayağa kalktım.
"Test banyoda hadi git yapta öğrenelim artık bu işin aslını"
"Teşekkür ederim Süsen onca işinin arasında birde gidip test almışsın"
"Ne demek canım nasıl olacak biliyorsun dimi? Bak çift çizgi ise pozitif oluyor yani bu hamile olduğum anlamına geliyor, tek çizgi ise negatif"
"Anladım"
Süsen gülümseyip bana "hadi artık git" diye bakışlar attığında koşar adımlarla banyoya girdim. Dolabından kenarından testi aldım. Çok heyecanlanmıştım.
Aklıma hamile olduğum ihtimali gelince değişik duygular kaplıyordu içimi. Bir yandan mutlu oluyordum, bir yandan da bunun daha erken olduğunu düşünüyordum. Ya da iyi bir anne olamam korkusuydu bu, bilemiyordum. Berk bana dünyanın en iyi annesi olacağımı söylerdi hep. Berk'in baba olma isteği aklıma gelince sırıttım. Ama bir yandan da ağlamak istiyordum.
Testi yaptıktan sonra derin bir nefes aldım, tam sonuca bakacakken Berk'in sesini duydum ve o anki heyecanla testi kenara koyup dışarıya fırladım.
"Siktir, Süsen seni geberticem Berki çağıracak vakti mi buldun" kendi kendime söylenerek salona geçtim.
"Güzelim gelsene böyle" Berkin o mükemmel gülüşünü ve içimi huzurla dolduran sesini duyunca içime bir ferahlık gelmişti.
"Hoş geldiniz, ne çabuk döndünüz çabuk bitti sanırım işleriniz?"
"Öyle oldu fıstığım" Ömer eline aldığı kremalı turtayı yerken cevap vermişti bana.
"Yavaş ye tıkanacaksın!" Ömer umursamazca omuzunu silkip yemeye devam etti.
"Bebeğim sen bir solgun gözüküyorsun, iyi misin?" dilinden düşmediği o soruyu yine sormuştu ve ben yine aynı cevabı vermiştim.
"Yok sevgilim iyiyim merak etme"
Ben Berk'e cevap verirken Süsenin bana kaş göz yaptığını göre biliyordum.
"Şey Aybikcim mutfakta bir kaç işim varda bana yardım eder misin?"
"Karımı yorma Süsi"
"Yemedik karını Berkcim"
"Ederim Süsen niye etmiyim"
İkimizde salondan ayrılıp lavabonun yanına geçtik.
"Sonucu söyle" Süsenin bu merakı ve heyecanı beni korkutmuyor değildi.
"Bilmiyorum"
"Ne demek bilmiyorum?"
"Bakamadım işte Süsen Berk'in sesini duyunca çıkı verdim acilen"
"İnanamıyorum sana Aybike ya"
"Süsen abartma girip bakarım şimdi"
"E bi zahmet"
"Bekle burda beni"
Son söylediğim laftan sonra içeri girdim, testi koyduğum yerden aldım ve çizgiye baktım. Çift çizgiydi. Süsenin dediği gibi çift çizgi varsa pozitif tek çizgi varsa negatif.