17. Confession

145 24 2
                                    

Perlahan-lahan Beomgyu menutup pintu bilik mereka.

Dahee yang awalnya baring menghadap pintu kini mengubah posisinya menghadap ke kiri membelakangi Beomgyu. Moodnya betul-betul rosak.

"Dahee aku nak sapu ubat kat tangan kau,,, boleh?" -beomgyu.

"Tak boleh. Pergi turun bawah sana. Masak sedap-sedap biar sedap jugak hati berpaut." -dahee.

"Apa pulak cakap macam tu? Kau harap sangat ke aku dengan Ivy get back?"

Dahee duduk dari baringnya dan bersandar. "Tu yang grandma nak kan? Ikut lah. Kau kan cucu dia. Dia pun nak cicit. Aku mana boleh bagi cicit kat dia. Lelaki yang baik macam kau ni padan lah dengan Ivy yang baik cantik tu."

"Kau dengar semua?"

"Well, belum masanya lagi untuk aku pakai alat bantu pendengaran."

"Kau ni janganlah telan bulat-bulat apa yang grandma cakap tu. Aku cukup ada kau seorang je. Kalau iya pun Ivy nak rebut tempat kau, dia takkan dapat rasa selesa aku layan kau. Kan dia yang pergi dulu masa tu. Kau ada kat tempat lebih baik daripada tempat yang Ivy pernah jejak dulu."

"Iya ke? Yelah, kot-kot kau masih nampak bayang-bayang masa kau dengan dia dulu. Haa terus hilang bayang-bayang aku. Lagi-lagi dia dah- 'renovate' kan?"

"Dia nak pecah belah ke apa ke yang penting siapa yang jadi permata sekarang? Kalau aku berani cheat dengan Ivy, sumpah lah aku mati. Biar mati daripada buat benda yang bodoh."

Dahee diam sebentar mendengar Beomgyu. "Jadi kau tak akan cheat?"

"Memang tak lah, lelaki tak guna je buat macam tu. And satu lagi, biyytotiwyetiw~!"

"Apa benda pulak huruf-huruf yang sebut tu?" Dah la tengah marah, buat orang terfikir-fikir pulak tu.

"Alah lagu dari boyband TXT tuu. Tengok ni eh."

Beomgyu kebelakang sedikit. Dan sedia untuk menari.

"But it's you~ you the one that i want~ you~ everything that i want~" Beomgyu menari dan menyanyi seperti boyband yang dia lihat di internet.

"Banyak lah kau," Dahee menjeling ke tempat lain dan ketawa kecil.

Kening Beomgyu bergerak ke atas dan tersenyum memandang Dahee yang diam-diam tersenyum.

"Jangan lah sensitive sangat, sayang." Beomgyu memeluk leher Dahee dan membuatkan mereka terbaring.

"Mana ada sensitive, cuma mood swing je."

"Yeke? Jangan-jangan kau sensitive sebab kau pregnant?"

"Banyak lah kau, kita belum bersenyawa lagi tau."

"Dahee guna lah ayat yang sedap sikit. Apa bersenyawa? Ingat kita ni tumbuhan ke?"

Dahee gelak. Dia membenamkan mukanya di dada Beomgyu.

"Kau nak tau tak? Taehyun call aku." tiba-tiba Beomgyu buka cerita.

Dahee yang mendengar itu terus mengangkat mukanya. "Taehyun?"

Beomgyu angguk.

"Korang dah lama lost contact kan? Macam mana dia boleh call kau? Dari siapa dia dapat nombor?"

Beomgyu mengangkat bahunya. "Penting ke semua tu? Yang penting kita orang dah jumpa balik."

"Betul jugak tu. Jadi? Bila korang plan nak jumpa?"

"Tak tahu lagi. Busy katanya. Kalau free dia call lagi."

"Busy lah sangat. Kau pun busy jugak, lagi-lagi dah naik pangkat kan?"

Baby!!! • Choi BeomgyuWhere stories live. Discover now