BAHAGIAN 2

1.1K 5 0
                                    

KEMBALI KE MASA KINI!!!

Intan bangun pada tengahari. Kelihatan katil serta bajunya berserak. Lalu dia turun dari katil, lalu mencapai tuala dan masuk kedalam bilik air. Semasa mandi, terdengar suara anaknya memanggil.

Mama,mama!! Jeritan dari anaknya.

Ya, kejap mama tengah mandi. Balas intan.

Ok. Balas anaknya.

Zaki anaknya yang baru berumur 6 tahun. Masih kecil. Zaki merupakan anak bersama bekas suaminya Soffiyan.

Setelah selesai, intan kembali ke biliknya. Dia mengenakan pakaian yang biasa sahaja. Tshirt lengan pendek serta blouse. Lalu keluar mencari anaknya.

Zaki owh zaki, sayang dekat mana??
Jerit intan

Dekat bilik mama. Jawab zaki anaknya itu.

Sinilah dekat luar. Panaslah dalam bilik. Balasnya.

OK. Balas anaknya.

Lalu terdengar larian dari seorang anak kecil sambil membawa beberapa buku bersamanya.

Intan : kenapa tadi panggil mama? Soal intan

Zaki : hehe tadi aki pening dengan kerja sekolah ni. Tak paham.

Aki panggilan manja yang diberi oleh intan untuk anak.

Intan : owh. Ok mana??

Sambil menjawab pertanyaan anaknya sehingga selesai kerja sekolahnya yang tidak terlalu banyak. 
Nasib soalan2 yang dijawab anaknya mudah di selesaikan. Jikalau tidak pasti akan monyok satu hari.

Intan : Aki dah makan ?

Zaki : pagi tadi atuk belikan nasi lemak tapi ni pon dah lapar balik. Hehhe

Tersengih-sengih anaknya sambil mengaru-garu kepala yang sebenarnya tidak gatal.

Intan : kenapa pagi tadi aki tak kejut mama ?? Kan dah susahkan atuk.

Zaki : alah pagi tadi aki dh masuk bilik mama pastu aki kejut mama, pastu atuk dengar suara aki. Atuk panggil aki.

kembali ke waktu pagi..

Atuk/abah : akiii. Kenapa tu??

Zaki : owh atuk.

Lalu keluar zaki dari bilik ibunya. Berlari mencari atuknya.

Atuk/abah : sini dkt bilik atuk

Lalu terdengar larian dari kanak2 teros masok kedalam biliknya sambil mendapatkan atuknya yang sedang bersiap.

Atuk/abah : akii kenapa? Tanya atuknya

Zaki : aki laparlah tok. Kejut mama taknak bangun.

Atuk/abah : biarlah mama tido dulu. Mama penat tu. Kan hari ni mama cuti. Nanti mama bangun baru kacau mama. ehhh ?

Zaki : ok. Sambil tersengih menunjukkan peace kepada atuknya. Tersenyum atuknya sambil meramas kepala cucuknya.

Atuk/abah : ok. Jom ikot atok.

Zaki : pegi mana tok?

Atuk/abah : pegi cari makanlah kata lapar.

Zaki : yeahhhhhhh.....

Lalu zahar mengambil kunci motornya sambil memegang tangan cucunya yang berumur 6 tahun.

Zahar bapa kepada intan serta atuk kepada zaki. Merupakan pesara polis berpangkat DSP.

  

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 01, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

INTANWhere stories live. Discover now