"Apa semua ni!? Siapa perempuan ni!? Apa yang abang buat dekat luar sana!?!?!"
"Ini bukan urusan awak. Dan macam mana awak dapat gambar-gambar ini semua!?! Awak upah spy, ke?!"
"Ya! Memang saya upah spy! Supaya saya tahu apa yang awak buat dekat luar sana sewaktu saya tak ada!"
"Itu lah! Sibuk sangat dengan hal lain! Sampaikan anak, suami pun awak abaikan! Sibuk layan anak ikan awak tu!"
"Awak pun sama lah! Perempuan sana sini! Balik mabuk! Tak balik langsung pun banyak kali! Sampai anak pun lupa!"
"Itu tanggungjawab awak! Awak ibu!"
"Tapi awak ayah dia!"
Seorang anak gadis belasan tahun memulas tombol pintu dengan kasar.
"Woi! Tak penat ke asyik gaduh tiap-tiap hari!? Esok Je In ada exam! Je In nak study! So, diam!" Dia menghempaskan pintu dengan kuat.
Berjalan laju ke arah pintu biliknya.
"Tak penat ke gaduh hari-hari?" Omelnya.
Jarinya mengesat air mata. Pelan-pelan dia berjalan ke arah meja belajarnya.
"Aku ni anak dorang, tapi macam tak wujud pula." Omelnya lagi.
Kerusi ditarik untuk melabuhkan punggungnya. "Makin lama, aku boleh jadi gila." Sambungnya.
Anak matanya tercari-cari pencil, tapi terpaku apabila dia terlihat gambar keluarga.
Senyuman itu, kemesraan itu, kasih sayang itu, kehangatan itu, semuanya dia rindu.
Air matanya tidak dapat menahan, dia menangis...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
4 Tahun kemudian.
"Woi! Nak pergi mana!" Jerit seorang lelaki. Sambil tangannya di lambai.
Dia berlari anak.
"Nak ke mana?" Tanya lelaki itu.
"Aku nak pergi office. Cikgu panggil aku. Aku sebenarnya malas. Tapi cikgu paksa!" Rungut kawannya.
"Biasalah tu. Kau selalu mengelak daripada cikgu. Kali ni apa?" Tanya lelaki itu.
Kawannya hanya mengangkat bahu.
~~~~~~~~~~~~~~~~~
Lelaki tersebut berjalan ke arah pintu masuk office. Pintu itu di tolak dengan luas agar badannya dapat masuk dengan selesa.
Setelah sampai ke meja guru kelasnya, "Seung Lee, ini student baru. Dia satu kelas dengan kamu. Hanbin." Cikgu memperkenalkan antaa satu sama lain. Dia juga memberi tahu serba sedikit tentang jadual yang akan dia hadapi nanti.
YOU ARE READING
Not Believe
Short Story"Cinta? True Love? Semua itu tak wujud dalam dunia ni. Sekarang ni yang penting adalah DUIT! HARTA! Setia? Itu palsu." Kata seorang gadis.