2. Bölüm ~İlk Karşılaşma

154 3 0
                                    

(ERGUVAN EVİ)

Ceylin kapıdan dışarı çıktıktan sonra bir şok geçirir... Karşısında yıllardır beklediği ilk aşkı Ilgaz'ı görür ve ona çok öfkelidir.

Ceylin: Ilgaz sen ne hakla buraya gelirsin?

Ilgaz hiç birşey demeden arkasından Ceylin bağırarak.

Ceylin: Sen beni orada yalnız bıraktın! O göle beni sen ittin! Ben orda donuk bir gölde can çekişirken ölümle pençeleşirken canın hiç mi sızlamadı. Doğru ya ben geleceğim sevgilim demiştin bekle beni demiştin bekledim bekledim gelmedin. Kaçıyorsun değil mi? Çünkü hatanın bedelini çok ağır geliyor sana.

Ilgaz Ceylin'e dönerek

Ilgaz: Ceylin hiç birşey bilmiyorsun? Sana anlatacağım ama zamanı var lütfen yapma.

Ceylin Ilgaz'ın yanından ayrılarak.

Ceylin: Bana birşey anlatmayacağın sürece benden uzak duracaksın.

(ASLANBEY EVİ)

İdris Aslanbey, Aslanbey ailesinin en büyüğüdür. Eşi Sultan Aslanbey, oğulları, Agah, Haluk ve Selim ile yaşamaktadır. Torunları ise, Ilgaz, Çınar ve Karaca'dır. Ilgaz aslında Meltem ve Haluk'un oğludur ama doğumda dedesi İdris, Ilgaz'ı en büyük oğlu Agah'a vermiştir ve yıllardır bu sır ile birlikte yaşamışlardır. Bu sırrı: Agah, Sultan, Şeniz ve Haluk bilmektedir, Meltem'in ise bundan haberi yoktur, oğlunu ölü olarak biliyordur ve onun en büyük acısıdır.

Aslanbey gelinleri yemek hazırlarlar ve kendi aralarında konuşurlar.

Ayşe: Bizim bugün Selim ile evlilik yıl dönümümüz.

Meltem: Kaçıncısı?

Ayşe: Valla 25 falan olmuştur herhalde baya oldu ben artık saymayı unuttum.

Şeniz gülerek

Şeniz: Allah iyliğini vermesin Ayşe, kocanla hangi yılda evlendiğini mi unuttun?

Ayşe gülerek cevap verir

Ayşe: Yok canım ben aslında Selimle Kahraman abiden hamile kaldığım için evlenmek zorunda kaldım, ben aslında Selim'e aşık değilim.

Meltem ve Şeniz şaşırarak

M-Ş: Ne!

Meltem: Yok artık Ayşe! Selim biliyor mu bunu?

Ayşe: Biliyor tabi!

Meltem: O zaman Karaca Kah...

Ayşe Meltem'in lafını keserek

Ayşe: Hayır Karaca Kahraman abiden değil benim bir tane oğlum vardı ama onu doğumda kaybettim. Doktor bir daha anne olamayacağımı söyledi ama sonra bir baktık Karaca doğdu.

Meltem şaşkın bir şekilde.

Meltem: Biz senin hamileliğini hatırlamıyoruz.

(Flashback)

Ayşe bağırarak

Ayşe: Oğlum, oğlum neden ağlamıyor ne oldu?

Sultan: Birşey olmadı Ayşe. Bu bebeği başka birisine vereceğiz.

Ayşe: Hayır hayır bebeğimi oğlumu vermem.

Sultan: Ayşe! Selim'le evliyken gittik Kahraman'dan çocuk yaptın ve üstüne Kahraman'da evli.

Ayşe: Hayır Sultan anne ne olursun oğlumu elimden almayın! Deniz'imi elimden almayın ne olur.

Ayşe'nin gözleri dolu bir şekilde.

Ayşe: Ben evladımın yüzünü bile göremedim. Oğlum Deniz'i göremedim.

Meltem'de gözleri dolu bir şekilde

Meltem: (hüzünlü) Ayşe biliyor musun? Bende oğlumu kaybettim, hemde doğumda kaybettim. Acını çok iyi anlıyorum bende yaşadım bu acıyı. Ama sonra Çınar doğunca oğlumun acısı biraz daha dindi çünkü başkada oğlum oldu.

(ERGUVAN EVİ)

(Ceylin oda)

Gül Ceylin'in yanına gelir ve dertleşirler ve o sırada Yaren'de kapıdan onları izler.

Gül: Kızım... Ilgaz mı geldi? Ne istedi senden kızım?

Ceylin: Birşey karşıma çıktı "Ceylin hiç birşey bilmiyorsun? Sana anlatacağım ama zamanı var lütfen yapma." dedi.

Yaren şaşkın bir şekilde

Yaren: Ilgaz mı geldi? Benim neden haberim yok.

Gül: Sen ne dedin Ceylin. Affettin mi yoksa?

Ceylin: Hayır tabikide anne beni o karda bırakıp gitti utanmadan ama kimin ittiğini hâla hatırlamıyorum. Beni kim itti anne? Ve kim kurtardı?

Gül Ceylin'e yalan söyleyerek

Gül: Ne bileyim kızım ben sen ordaydın. Ama seni Engin kurtarmış kızım. Hani seni lisedeyken seven çocuk.

Ceylin şaşkın bir şekilde

Ceylin: Engin mi?

2. Bölümün Sonu

O HAYAT BENİM Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin