Sorry kalau i lambat update:< disebabkan sekolah dah bukak, so, yeah yk busy kan....
Well, sorryyyy sangat sangat:((
Sebagai ganti, i akan update 2 kali tiap minggu^^
..........
Apa² pun, enjoy the story!
.........Chapter 6 [ My Decision! ]
Chapter sebelum nya "chapter 5"
"Iqbal nak kawin ngan Farel." - ucap Iqbal santai.
.
.
.
.
.
Farel, Izzat dan Rania tersedak mendengar ucapan Iqbal. Sedangkan Iqbal dengan santai memakan Steak Daging nya itu."K-kawin?" tanya Izzat gugup melihat tingkah laku adiknya yang sangat pelik secara tiba-tiba.
"You guys must focus SPM first." Tegas Rania kepada Iqbal.
"I know. Lepas SPM kita kawin" jawab Iqbal santai sambil memegang tangan kanan Farel.
Farel yang terkejut pun hanya senyum tipis. Kawin? Lepas SPM? No no no. Fikiran Farel sangat berantakan. Lebih berantakan berbanding rumah terbiar.
Tapi Farel fikir dua kali, dia sedang mengandung anak Iqbal. Dia melepas kan tangan Iqbal yg sedari tadi mengelus tangan nya.
"iq...ikut i" , pinta Farel sambil masuk kedalam bilik Iqbal. Iqbal menurut dan mengikuti Farel dari belakang.
"Hm?" Tanya Iqbal melihat Farel yang sedang melihat kereta yang lalu lalang di balcony apartment.
"iq.." panggil Farel.
"Yes honey?" jawab Iqbal lembut.
"if i talk about this...jangan marah i boleh?" tanya Farel berhati-hati.
Iqbal yang melihat Farel pun kebingungan. "ok, what you wanna talk about?" tanya Iqbal sambil mendudukan Farel di tepi katil.
"Lepas baby dalam perut ni bersalin, i pergi." ujar Farel.
Iqbal tercenggang mendengar perkataan yang keluar dari mulut orang di depan nya ini. pergi? apa yang dimaksudkan Farel?
"I nak sambung belajar, takde masa nak fikir pasal kawin, lagipun i masih muda. I still nak enjoy dunia luar. So lepas i bersalin, jangan cari i, i akan pergi ke Aussie. " ujar Farel.
"and ni, BUKAN ANAK KITA. tapi ANAK YOU." tekan Farel sambil menunjuk perut nya 2 minggu hamil yang semakin membuat hati Iqbal hancur.
"ok... it's up to you, that's ur life. i tak boleh halang." jawab Iqbal walaupun hati terasa berat untul melepas kan Farel.
Farel mengangguk dan langsung ke sekolah tanpa menyapa dua pasangan straight di meja makan.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Telah setahun berlalu, sekarang mereka sedang melalui ujian SPM.Tentang perut Farel, hanya kecil, dan senang untuk Farel menyembunyikan nya.
Dalam kelas, sesuatu yang tidak Farel inginkan terjadi.
Farel : "iq...azri.." bisik Farel ke Iqbal dan Azri yang disebelah kiri dan kanan nya.
Azri dan Iqbal melihat Farel, dan melihat kebawah Farel. Mereka terkejut melihat ada air yang keluar.
Iqbal meminta izin cikgu Zaizura untuk membawa Farel pergi. Cikgu Zaizura membenarkan nya, kerana Iqbal telah menjelaskan semuanya.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Dalam kereta,
Iqbal membawa kereta dengan kecepatan melebihi 120km.
Farel : "sakit...." lirih Farel
Azri yang duduk di bangku belakang bersama Farel, mengelus-elus rambut Farel untuk bersabar.
.
.
.
.
.
Setelah sampai di Hospital Specialist, Iqbal mengangkat Farel ala Bridal Style ke dalam ruang bersalin dan meletakkan Farel di katil.
YOU ARE READING
"Moral Of The Story"
Short StoryFarel seorang remaja Omega yang menyukai seorang Alpha popular di sekolah nya. Tapi suatu hal yang membuat Farel sedih, iaitu Iqbal sangat benci dengan Omega. ••••••••••••• "Woi, kau okay tak ni? Apasal muka kau merah bodo" - Azri "Demam?" - Naima "...