Člověk je šílenec.
-Paní Cavendishová,,Paní Cavendishová?" otázala se slušně služka, co nesla na rukou hromadu čistého povlečení. Právě ho chtěla vyměnit za špinavé v jednom z pokojů honosné vily paní Cavendishové. Majitelka byla jedna z mála vlastníků londýnských vil a pyšnila se tím po celé Anglii. Každý by v té době na tak velké bohatství měl zálusk a byl by dokonce vraždil.
,,Paní Cavendishová?" služka zaklepala na dveře trochu hlasitěji. Stále žádná odpověď. Z pokoje se ozvala rána, jako když se tříští sklo o dlaždice. Okno! Napadlo služebnou Dorcas. ,,Paní Cavendishová!" zvolala naléhavě. Bez odpovědi.
Už nemělo žádnou cenu klepat a žádat si o dovolení vstupu. Dorcas odložila čisté prádlo na stolek vlevo od dveří, pevně zaťala zuby a ruce schovala v pěst. Odstoupila ke steně naproti dveřím. ,,Raz...dva...," nahlas si odpočítávala. ,,Tři!" špitla a rozeběhla se proti dveřím. Ke dveřím byla natočena bokem a proto schytala ránu do ramene.
Již prošoupané podrážky bot jí vypověděly službu a ona cítila jak se holou nohou dotýká studené podlahy. Jindy by si toho zajisté všímala, ale teď tu šlo pravděpodobně o život její živitelky a pečovatelky. Nechala boty botami a znovu zkusila dveře vyrazit. Divila se, že jí srdce ještě nevyskočilo z hrudi. ,,Paní by mi asi řekla, že jsem Šílenec," zašeptala přidušeně. Chtě nechtě se své poznámce na osobu své paní musela pousmát.
***
Nesmírně unavená Dorcas se postavila opět proti dveřím. Už po desáté. Připlácla se na dveře a vysílením padla na studenou podlahu. Po tvářích ji stékali slzy, slané jako nejhlubší moře. A když se tak koukala nad sebe všimla si toho. Toho byla železná věc, spíše dírka, hranatá dírka. Dorcas se ústa rozlila v úsměvu. ,,Zámek!" vykřikla v poslední naději.
Vstala ze země. ,,No, zámek mám, ale kde je klíč?" prolítla jí věta hlavou. Našpulila ústa a pokusila se odklopit tajnou skříš pod jedním prknem podlahy. Paní tam mívala náhradní klíč. Prkno nadzvedla lehce, ale pod ním nespatřila nic, jen prázdný úkryt na klíč.
S naléhavostí zavřela úkryt...
ČTEŠ
Stejný zabiják
Mystery / ThrillerVšichni mi tleskali, všichni mě milovali, ale já nemilovala je. Já je nesnášela. Byli to skřeti, zrůdy! Tebe jsem však milovala vždycky a miluju tě i teď, Charlie. Rachel. Žena, která zabíjí bez milosti. Všichni k ní vzhlíží s láskou, ona je chladno...