Aromantyczni

383 33 5
                                    

Aromantyczność - oznacza osobę, która zazywyczaj nie doświadcza romantycznego pociągu. Pociąg romantyczny charakteryzuje się jako pragnienie znalezienia się w romantycznym związku i/lub wykonywaniu tego typu działań z daną osobą. Dla osób niearomantycznych (alloromantycznych) pociąg romantyczny jest mimowolny i czasami może być odczuwany względem osoby nieznajomej (ale niekoniecznie musi być podjęte działanie z tego powodu). Osoby aromantyczne nie czują wewnętrznego pragnienia by znaleźć się w związku. Mogą także czuć się odłączeni od tematyki romansu.

Istnieje błędne przekonanie, że wszystkie osoby aromantyczne są niezdolne do odczuwania emocji, nie potrafią funkcjonować w społeczeństwie oraz nie wiedzą, co to miłość. Tak naprawdę wiele "aro" jest zdolna do odczuwania miłości platonicznej, jak na przykład ta między matką a dzieckiem lub przyjaciółmi. Osoby aromantyczne mogą zaspokoić swoje potrzeby emocjonalne poprzez queerplatoniczne związki lub inne nie polegające na pociągu romantycznym. Niektóre osoby aromantyczne posiadają platoniczne zauroczenia. Niektórzy też mogą nie pożądać żadnego partnera (nonamorous) lub przyjąć łatkę o braku miłości, całkowicie odrzucając ideę, że miłość jest potrzebna do szczęścia.

Tęczowy słowniczek ✔Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz