02

12 0 0
                                    

CHAPTER 2
━━━━━━━━━━━━━
SERPENT AND DOVE

" Mana dia nie! " meja menjadi mangsa tangan Jungkook untuk memukul

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Mana dia nie! " meja menjadi mangsa tangan Jungkook untuk memukul. Dia geram sangat sekarang.

" Kau nie kenapa Jungkook. stress je aku tengok. "

" Jimin aku geramlah dengan Yera nie. Dari tadi aku call, message dia. Takde respond langsung! Sumpah geram sangat. " ujar Jungkook tatkala mengusutkan rambutnya.

" Sabarlah. Kau tengok jam sekarang baru pukul berapa. Dia mesti ada kelas waktu nie. Kau sendiri tak faham dia Jungkook. " Jimin cuba tenangkan kawan baiknya tu. Jenis tak pandai nak bersabar.

" Aku taknak dia berpaling perhatian dekat orang lain. Cuba kalau dia jatuh cinta dekat orang lain ha! Hancurlah plan aku selama 10 tahun nie. " sekali lagi Jungkook mula geram.

" Kau sebenarnya takut kehilangan dia kan. Kau sayang— " kata-kata Jimin dipotong.

" Hell no! Aku tak pernah letak dia dalam hati aku. Percintaan bodoh selama 5 tahun nie hanya lakonan demi dendam! " Jungkook masih tegas dalam hal tu.

" Tak kisahlah. Tapi kau yakin ke nak kahwinkan Yera tu? Tak menyesal ke? " soal Jimin lagi.

" Aku? Menyesal? Kau cakap apa nie Jimin. Dia yang patut menyesal sebab kenal aku. Yes i will marry her. " balas Jungkook tanpa apa-apa perasaan. Dia tak bahagia pun dengan ayat berkahwin tu.

" Kau tak kesian ke dekat dia nanti? Tiba-tiba dia yang kena tanggung semua— " kata-kata Jimin di potong laju olehnya.

" Kau jangan nak masuk campur urusan aku boleh tak Jimin. Itu semua tiada kaitan langsung dengan kau okay. " Ujarnya dengan tegas. Jimin hanya mampu diam dan akur sahaja.

" Baiklah Encik Jungkook. Aku nak siapkan kerja aku dulu. " Jimin mengambil fail dokumen atas meja lalu dibawa sekali keluar dengannya. Jungkook sekadar menganggukkan kepala dan matanya tertumpu semula pasa skrin telefon miliknya.

" Baik semua boleh bersurai

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Baik semua boleh bersurai. Jangan lupa hantar  assignment yang saya bagi pada kamu tadi." ujar pensyarah yang mengajar kelas mereka.

Masa berlalu begitu pantas. Jam menunjukkan pukul 12:30 PM dan waktu untuk rehat. Yera mengalih pandangannya pada jam ditangan. Sepatutnya Jungkook sudah berada disini sekarang. Tapi mana?

" Mana boyfriend terbaik kau tu. Tak jadi datang ? Kalau tak jadi kau makan dengan aku jelah harini. Jom." sebelum tangan Yera di capai Jay, orang lain telah menggapai terlebih dahulu.

" Sayang sorry im late. " Jungkook tersenyum lebar.

" Eh, Jungkook. " Yera memaparkan senyuman manis pada sang kekasih nya.

" Aku pergi dululah Yera, see you next class. "

" All right. Bye. " Yera melambaikan tangannya sebelum Jay memasuki kereta.

Gadis itu berpaling pandangannya semula pada Jungkook. Lelaki itu sudah memberi satu pandangan yang agak tajam.

Dia marah ?

" Ingatkan lambat lagi tadi. " Ujar Yera.

" Kenapa? Kalau lambat lagi awak nak pergi dating dengan lelaki tu ke. " Balas Jungkook seraya tangannya mengambil bag galas pada kekasihnya itu.

Tanpa menunggu balasan daripada Yera. Jungkook terlebih dahulu melangkah ke hadapan menuju ke kereta miliknya.

" Oh my god, are you jealous ? " Yera cuba untuk menahan tawanya.

" No! saya tak suka lelaki tu je. "

Sekali lagi Yera menahan tawanya.

"Dia kawan baik sayalah. Awak kenalkan dia siapa. "  Ujarnya .

Jungkook membuka pintu sebelah kanan untuk Yera lalu beranjak di sebelah. Enjin kereta dibuka lalu dengan pantas dia memandu ke tempat yang dituju.

" Macam mana kerja harini. Okay? " Soal gadis itu. Disebabkan jawapan sebentar tadi tidak diberi apa-apa reaksi. Yera mengemukakan soalan yang lain.

" Macam biasalah. " Balasnya sepatah.

Yera mengembus nafas panjang. Tangannya menyentuh telapak tangan Jungkook. Gadis itu membuat riak wajah kecewa. Bibirnya dimuncungkan sedikit bagi memancing simpati Jungkook.

" Kenapa nie sayang. Takkan sebab Jay kot. Dia tak buat apa-apa pun tadikan. " Yera cuba memujuk.

" Tak buat apa-apa awak cakap. Saya nampaklah tadi dia cuba pegang tangan awak. Kalau saya lambat tadi mesti dia dah tarik awak pergi ikut dia . kan! " Balas Jungkook . Bibirnya dimuncungkan sedikit tanda merajuk. Gadis itu tersengih melihat gelagat cemburu kekasihnya itu.

" Hey, dia tak ada niat lainlah. Janganlah salah faham okay. Trust me. "

Jungkook memaparkan senyuman manisnya semula pada Yera. Lelaki itu terus mengenggam tangan Yera erat. Manakala gadis itu menyandarkan sisi kepalanya pada bahu Jungkook.

___☆☆☆

TBC
VOTE ME
💜

JUNGKOOK

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 30 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

『 ʜᴇʀ : ꜱᴇʀᴘᴇɴᴛ ᴀɴᴅ ᴅᴏᴠᴇ  』Where stories live. Discover now