Wattpad'deki Klişeler Sorunsalı

324 23 8
                                    

Merhaba arkadaşlar, bu günkü konum -başlığımdan da anlaşılacağı üzere-; Wattpad'deki Klişeler Sorunsalı.

•Kötü Olayların Habercisi; Hisler

Bildiğiniz, en azından tahmin edebildiğiniz gibi bir klişedir bu, Wattpad'in en klasik klişelerinden biri hem de. Kız ne hikmetse kötü olayları hep aynı gün içinde hisseder, içinde bir sıkıntı olduğunu söyler ve tam olay anında büyü yapılmış gibi orasına burasına ağrı girer sonra da sevgilisinin adını fısıldar, bölüm biter. Hadi bakalım sonra da okuyucunun heycanı sıfırlansın. Ya bilemiyorum, kendi adıma konuşayım belki böyle sahnelerden sonra heycanlanan arkadaşlar vardır ama ben şahsen finalden bir önceki bölüm olmadıkça heycanlanmam, niye diye soracak olursanız eğer; e zaten baş karakterden bahsediyoruz ve ölmesi -finalden önce- saçma olur, riskli olur ve bunu yapmaya pek fazla kişi de cesaret edemez. Okuyucu kaybetmenin acısının evlat acısından beter olduğunu da bir alt yazı ile geçmek istiyorum bu arada.

•"Bırak, kolumu acıtıyorsun."

Bu cümleyi okumadığım kitap yoktur her halde. En klişe cümle ne diye sorsalar bu derim hiç şüphesiz. Genelde -iyi veya kötü-karakterlerden biri geneli erkek olmak şartı ile kızın kolunu sıkar, gitmesin diye tutar ve yine çok klas bir tepki olan "Bırak, kolumu acıtıyorsun." devreye girer. Karşı değilim, ama daha yaratıcı olabiliriz, zekamız var, düşünebiliyoruz, o halde neden "Bırak, kolumu acıtıyorsun."?

•Karakter Seçimleri

Barbara Palvin, Francisco Lachowski, Vini Uehara, Cameron Dallas, Kaya Scodelario, Miranda Kerr... Evet dahası da var, tek fark şuan aklımda değiller. Şimdi bu bildiğiniz üzere en tanındık Wattpad karakterleri. Eğer bu okuduğunuz isimler castta en başta değilse bile mutlaka oralarda bir yerlerdedir.

Casta koyacak farklı oyuncu bulmanın, daha sonra bulduklarının arasından da seçim yapmanın ne kadar zor olduğunu biliyorum, nihayetinde burda kimse yapımcı da değil ama en azından birazcık araştırma ile ortaya güzel sonuçlar çıktığını da kendi gözlerimle gördüm. Çaba sarf ettiğiniz an, başarıya ulaştığınız andır unutmayın.

•Utanan Karakter İticiliği

Şunanda en sinir olduğum konulardan birindeyiz. Kız çatır çutur sevişirken utanmıyor, çocuk bununla ilgili bir imâ yapınca utanıyor, sıkılıyor. Görünce artık midem bulanıyor, bunu yapmayın lütfen ya. Hayır utanmak normal bir şey ama işi götürürken tık yok, ondan sonraki imâlarda "Ayy dmsne öyle .s" havalarında takılan karakterler iticidir. Net.

•Kötü Çocuk Hikayeleri

Her 100 hikayenin 75-80'inin kötü çocuk ana temalı olduğunu biliyoruz, okuyoruz. Bu zamana kadar -kendim yazıp sildiğim hikayem dışında- çekingen, kötü olmakla uzaktan yakından hiç alakası olmayan bir erkek baş karakter görmedim. Tabii ki varıdr, ama gördüğünüz gibi popüler kitapların %99'luk kesiminde bulunmuyor.

•Zenginlik

İşin en komik tarafı da budur herhalde. Erkek karakter her zaman deli gibi zengin, kötü, karanlık işlerle uğraşan -yada içinde bırakılan- kişilikler oluyor. Ama zenginlik çok önemli gençler lütfen. Bir de seksi bir adam olup, seksi küfürler ediyor, tamam işte klişemiz tamamlandı.

•Aileler

Bu bölümdeki son konum;
1-Çocuğun ailesi kızdan hoşlanmaz
2-Kızın ailesi çocuktan hoşlanmaz
3-Aileler birbirlerinden hoşlanmazlar

Evet yukarda yazan üç seçenekten biri geçici de olsa mutlaka geçer kitapta. Çocuğun kötülüğünden kızını uzak tutmak isteyen bir baba, oğlunu zayıf kılan bir kız istemeyen başka bir baba, bazen de sırf gıcıklığına kızı sevmeyen bir anne...

Gerçek hayatta az yaşanan bu olayları o kadar sık ele alıyorlar ki, haliyle hikaye yapmacık görünüyor ve bunu gayet normal karşılıyorum. Normal insanlar oğlumu zayıf kılıyorsun diyerek gelinlerini -veya adaylarını- öldürmeye çalışmazlar, bilin istedim.

Tabii ki klişeler bu kadarla sınırlı değil, aklıma geldikçe, okudukça yazmaya devam edeceğim. Okuyan oy veren, yorum yapan herkese teşekkür ederim. Kütüphanenize eklemeyi unutmayın. Takibi bırakmayın! :)

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Apr 27, 2015 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Wattpad'de Yapılan HatalarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin