Tahtalarla döşenmiş birazcıkda yıkık gibi olan bir eve taşınmıştık. Eşyaları odalara yerleştirirken tozlu bir kutunun içinde çevçeve de duran dört yaşımda beni terk eden babam dı bu , çerçeveyi yerine bırakıp dışarıya çıktım .
Yavaş adımlarla yürüyen bir kız gördüm . Buranın yerlisine benziyordu . En azından öyle hissediyordum .
Yanına gidip :
- Merhaba ben buraya yeni geldimde tanışsak olurmu ? Dedim . Yavaşca gözlerini bana çevirdi . Ardından yola bakmaya devam etti belli belirsiz başını salladı ama ben görmüştüm .
Yanına gidip yürümeye başladım . Çok sessizdi , hiç konuşmuyordu . Adımı bile sormamıştı . Çok şaşırdım , sanırım içine kapanık bir kızdı .
- Adın ne ? Diye sordum . Başka ne denirdi ki ? Cevap bekledim fakat öylece yürümeye devam etti . Bana cevap vermemesine garipsemiştim . Fazladan bir adım atarak önünr geçtiğim için durdu .
- Adın ne ? Diye tekrarladım . Gözlerini devirdi ve sonunda konuşmaya başladı .
- Deniz şimdi önümden çekilecekmisin ? Dedi beni terslemesini aldırmayarak yanına geçtim ve gülümseyerek :
- Ben de Alex , memnun oldum . Dedim . Adımı duyunca bu sefer o duraksadı . Adımın yabancı olmasına şaşırmış ve merak etmiş olmalıydı . O durunca benim de duracağımı sanmıştı fakat ben yürümeye devam edince bir an affallandığını farkettim .
- Hey !
Diyerek bana yetişti . Hafiften çatmış olduğu kaşlarıyla bana bakıyordu . Bu haline gülerek karşılık verdim .
- Neden adın Alex , yabancı mısın ? Dedi . Tahminim doğru çıktı adımı merak etti .
-Yıllar önce beni bırakıp giden ve " baba " sıfatını taşıyan insan ingilizdi . Adımı o koymuş ben istanbulda doğup büyüdüm . Şimdi ise babamın burda yaşadığını fark ettim . O adamdan hesap almaya geldim . Şaşırmışa benziyordu . Sandığından farklı bir insandım . Farklı bir geçmişim vardı . Bana şaşkın gözleriyle :
- Böyle anıların olduğunu bilmiyordum . Dışarıdan bakınca çok neşeli ve hayatı umumsamayan birisine benziyorsun . Dedi .
Herkez aynı şeyi söylerdi bana . Aslında geçmişimi her gördüğüme anlatmazdım ama bu kız açık kahverengi gözlerindeki masumlukla beni kendine çekiyordu . Aslında kumral saçlarıyla gözleri çok güzel bir uyum sağlıyordu . Gerçekten güzel bir kızdı .
Etkilenmiştim , ancak etkilendiğim şey güzelliği değildi . Soğukluluğundan etkilenmiştim . Bu umursamazlık ona yakışmıştı . Sanki soğuk olmak için bu kadar güzeldi .
Tahtadan döşenmiş birazcık kırıkta olsa bize yeterdi . Ama evin içi çok güzeldi şömine bile vardı zaten . Annem odamı bile hazırlamıştı . Yemek yemicekmisin diye sorduğunda hayır diye karşılık verdim . Yatağıma geçip düşünmeye başladım . Bir yandan babami bir yandan Denizi .