My Grindr date experience
Aku dah lama main Grindr dah bertahun-tahun install Grindr but tak pernah pun jumpa dengan orang kat Grindr.
Aku start keluar jumpa orang di Grindr pada hujung tahun 2021. Waktu tu lepas PKP kali ketiga kot, tengah work from home. Biasalah bila dah duk lama-lama kat rumah ni, mesti akan bosan nak cari orang untuk nak sembang-sembang. Reason aku nak jumpa orang kat Grindr ni sebab nak tambah kawan je sebenarnya. Sebab walaupun dah lama duk KL, aku still x banyak kawan sangat, mostly kenalan orang-orang office je lah. So, kononnya nak cari kawan PLU sebab in real life, aku ni xde kawan PLU yang openly tahu aku ni PLU juga. Aku ni jenis berahsia lah. So, ingat nak cari kawan PLU kat Grindr. Sebab maybe PLU sama PLU senang nak rapat dan lagi senang nak memahami.
Tapi, realitinya, majoriti orang kat Grindr cari fun je. Pun begitu, aku dapat jugalah beberapa orang untuk jadi kawan. Bahkan dapat kawan dari Grindr mula jadi rapat dan start main gym hari-hari dengan dia.. bergantung pada niat, kalau cari fun, ko akan cari fun lah kan. But aku cari kawan-kawan je nak kenal-kenal. Then tengoklah jadi apa lepas tu..
1. First -
ada org duk area dekat2 rumah yg ajak lepak2 kat rumah dia. Disebabkan aku bosan lama PKP duk rumah, nk lh kluar jumpa2 org. Dh bertahun main Grindr sejak 2011 rasanya, baru 2021 ni jumpa org dr Grindr. Jumpa dia kat bilik rumah dia.. ngadu cerita kat aku pasal dia ada problem dgn housemate dia pasal byk 'makan duit' dia.. plan nk pindah rumah. Sembang2, malam tu aku tidur kat bilik dia. But benda aku terkejut n x sangka adalah, subuh2 aku terbangun dia boleh pula lancap di sebelah aku.. slumber je lancap walhal aku tidur sebelah dia.. my heart rasa 'dikhianati' sbb aku awal2 ckp dtg jumpa sbb nk tambah kwn.. but, bila dh org lancap kat sebelah, rasa memang mcm 'kepercayaan tu telah dikhianati'.. i dont know lh dia buat secara sengaja or x.. but, aku mcm x selesa lh awal2 kenal dh jd mcm tu.
2. Second -
Ada profile body sado mesej aku, minta tolong layan dia n lancapkn dia.. Aku yg x pernah ada org sado nk tegur2 aku, mcm rasa x sangka pula ada abg sado nk mesej aku pula.. honestly, at that time aku teringin nk try buat apa yg dia nk aku buat kat dia, but aku ada tanya dia "Aku x biasa nk naked depan org lain, boleh ke aku x payah nk naked?" Plus body aku bukan elok pun. Then dia pun mcm diam je.. so, lps tu chat byk x dilayan sgt pun walaupun aku byk kali try nk chat.. dia pernah tunjuk pic dia n selalu jogging area rumah.. so, aku mula nk rajin utk jogging juga actually berharap nk tgk dia dpn2 time jogging.. aku ckp kat dia, yg aku terjumpa dgn dia time jogging.. tp dia x cam aku sbb rabun jogging x pakai spec. Lama x chat kat grindr, one day suddenly dia ajak aku jogging sekali.. so, aku pun ok je nk jogging sama plus nk kenal2.. rasa janggal sikit bila jumpa sbb dia actually umur 42 mcm tu, aku pula jrg sgt nk bergaul dgn org yg lg tua dr aku. So x biasa lh nk bersosial dgn org lg dewasa ni.. but bila dh kenal2 mula jd lebih rapat.. selalu ajak jogging sama.. selalu tgk wayang sama2 lps tu.. makan sama2.. aku rasa ok lh, sbb aku pun actually x byk kwn pun kat KL ni.. so adalh teman utk nk isi masa lapang..
3. Third -
Ada org dr Grindr ni asyik chat aku byk kali.. actually ajak utk fun lh.. aku rasa geram sikit lh asyik nk ajak2 fun je.. but bila dia selalu chat aku, and aku pula chat dgn org lain susah nk org nk balas chat aku, so better kita layan org yg nk dgn kita kn.. dia ajak fun lg, but aku ckp marilah kenal2 dulu sembang2.. dia pun x pernah jumpa aku, kot2 dh jumpa x taste pula kn.. so, kami pun jumpa lh.. ajak lepak2 kat tasik sambil makan2 n sembang2.. time sembang kat tasik, boleh pula terserempak dgn abg sado (yg dr date kedua) tgh jogging kat tasik tu.. terkantoi pula aku tgh kluar 'jumpa' dgn org lain.. org yg ketiga ni tanya aku, kenal ke dgn abg sado yg tgh jogging tu sbb abg sado tu senyum2 je kat aku bila berpandangan.. aku ckp kenal je, actually baru je jumpa2.. so, chat n chat dgn yg ketiga ni sampai nk malam.. hari lain selepas tu, dia nk ajak aku gi sauna.. tp aku ckp abg sado tu actually dh ajak aku gi jogging dulu, n aku dh ckp setuju nk jogging sama. Yg ketiga ni mcm terasa pula aku kluar dgn abg sado tu, x kluar dgn dia kat sauna.. but, for me aku ikut sape yg ajak dulu lh.. bukannya pilih2 org.. sape awal ajak, aku gi lh yg paling awal ajak. Hari lain, aku try ajak yg ketiga ni utk tgk wayang.. dia kata on je.. tunggu dia nk mandi dulu.. aku pun tunggu2 lh sampai tertidur tunggu dia . Bila bangun, aku tanya lg, jd ke nk pergi tgk wayang skali. Dia senyap je.. aku rasa geram sikit lh, at least kalau xnk pergi ckp je x dpt pergi, xyah lh buat org tunggu2 bila dh ckp 'tunggu jap, aku nk mandi dulu'.. then after that dia dh mcm senyap2 je dgn aku.. pernah je aku chat dgn dia lg lps tu, but entah knp dh diam2 dh..
4. Keempat
Ada lg chat dgn org dr Grindr area dr rumah juga. Aku pun mcm nk tambah2 kenalan lg kn, so aku pun nk jumpa2 org lg nk kenal2.. waktu nk jumpa tu, ada problem nk cari rumah dia sbb area blok rumah dia aku x tahu kat belah mana.. so, dia tertunggu2 lh kedatangan aku.. last2 jumpa then masuk dlm rumah dia.. sembang2.. dia baru pindah.. tinggal sorang je dlm rumah.. actually aku ada nk ajak dia dinner sama2.. tp dia kata ada hal lain mlm tu.. aku ada ckp lh yg aku jumpa2 org ni sbb nk tambah kenalan n kwn je sbb aku bosan duk rumah.. sembang2 sampai dia mcm busy nk kluar mlm tu, so aku pun balik.. selang beberapa hari lps tu, kat Grindr dia mesej aku tanya boleh hisap btg aku ke? Reaksi aku pula mcm... Hmmm... Hmmm...
5. Kelima
Actually ni bukan dr Grindr.. kenal dr FB dating.. dh byk kali dia nk ajak aku kluar tp x pernah nk jd.. first2 ajak time tu aku dh bersiap2 dh nk jumpa.. then suddenly dia ckp x jd jumpa hari tu, tukar esok hari pula.. aku pun ok je, maybe dia ada hal kn.. esok hari aku pun excited nk jumpa.. tp x jd jumpa juga.. kata nk jumpa tp lps tu senyap je.. dh follow each other kat IG, jd kdg2 boleh lh tgk story masing2.. sometime dia adalah tgk story aku.. aku pula trnanti2 bila lg dia nk ajak jumpa? Hari tu dia nk meet tiba2 senyap.. then suddenly dia mesej kat IG utk nk jumpa tgk wayang.. tgk citer Shang Chi.. actually aku dh tgk dh Shang Chi sblum ni.. first tgk sorang² (actually asalnya ajak org yg ketiga tp dia suddenly senyap) kali kedua tgk dgn orang kedua (abang sado tu).. tp aku pun ok je nk tgk Shang Chi utk kali ketiga.. sbb nk jumpa2 kn.. dh byk kali ajak x pernah jd.. but kali ni jd lh jumpa.. tgk wayang kat Melawati Mall.. kenal2 dgn dia.. sembang2.. dia byk kali puji aku hensem, aku ni comel orgnye.. aku pula mcm x biasa kena puji2 sbb memang jarang sgt org nk puji aku ni hensem or comel ke apa.. habis wayang, dia nk belanja aku makan McD, tp dia x makan pun.. sembang2 dlm kereta.. hantar aku balik rumah.. lps tu kata nanti ada masa boleh plan jumpa lg. Aku pun ok je nk jumpa lg
6. Keenam
Yg keenam ni chat aku kat Grindr tegur aku pasal kamera analog kat profile picture aku guna. Tanya kamera analog tu boleh guna ke? Aku ckp boleh je, cuma kena beli filem dgn ada tempat utk nk cuci. So esoknya dia ajak aku utk makan kat Sushi King.. actually aku jarang sgt makan sushi. X pernah masuk Sushi King pun. biasanya aku x minat sgt makan sushi sbb perut mcm xleh terima sgt.. tp aku nk try makan lg lh.. x pernah masuk Sushi King, so x kisah utk nk cuba makan sushi lg. Jumpa kat Setapak Sentral then mula order makan sushi. Aku ckp kat dia actually ni first time aku masuk Sushi King, jd maybe akan nampak janggal sikit x tahu nk order mcm mana n nk order apa.. so dia pun ajar2 aku lh sikit nk order mcm mana, apa yg best dimakan.. time2 makan tu dia tanya aku pasal kamera. Actually dia nk belajar bagaimana nk main kamera guna setting smua tu. So, aku pun ajak dia lh pasal ISO, shutterspeed smua tu mcm mana nk guna n setting secara manual.. explain konsep mcm mana nk tahu ISO patut letak apa, shutterspeed apa situasi kena setting mcm tu.. aku tunjuk smua tu guna phone dia.. sebab phone skrg pun ada pro mode, main secara manual.. tgh2 aku main dgn kamera dia, terkejut aku ada pula gambar naked dia kat phone.. haha.. bila kita nk on camera phone, kn biasanya akan ada tunjuk previous photo yg kita baru ambil sblum ni.. kat previous photo tu aku ternampak gambar naked dia.. hehe.. tp aku buat2 x tahu je lh.. buat biasa2 je.. then explain smua pasal konsep dlm kamera.. lps habis makan, jln2 jap kat mall.. sembang2 lps tu balik..
7. Ketujuh
Yg dia asalnya tegur kata bestnye kalau ada teman jogging sama2. Kat profile Grindr aku actually ada tulis kata nk cari kwn2 utk lepak n jogging sma2.. one day, mlm tu aku mcm malas nk masak.. nk makan luar.. kebetulan dia ni chat kat grindr.. tinggal pun area rumah aku. Aku tanya dia, dh makan malam ke blum. Dia kata blum, so aku pun ajak dinner sekali. Ajak jumpa kat kedai makan aku biasa pergi. Actually, kat Grindr aku x pernah tahu pun rupa dia mcm mana sbb x pernah trade gambar.. so, aku pun xleh nk bayang dia org mcm mana.. dia dh tunggu kat dlm kedai makan pakai baju hitam kat meja sebelah icebox. Aku cari2 nampak lh org duduk pakai baju hitam ada gambar pokemon kat baju.. alo lo lo.. comel pula pakai baju pokemon.. hehe.. so, duduk makan.. kenal2 n sembang2.. lama gak lah sembang sambil tunggu order nk sampai lambat. Tgh sembang tp still pakai mask, so aku pun x tahu mcm mana rupa dia.. sampai lh dia tanggalkan mask baru lh nampak wajah.. aku ingat dia muda lg dr aku.. baju pun pokemon kn.. actually dia dh 34 tahun.. so, aku pun tanggal mask.. first time lh dia tgk rupa aku mcm mana. Sembang2, dia pernah kerja kat Sabah.. so, dia byk tahu gak pasal Sabah dan Sarawak ni. Aku rasa boleh 'klik' lh dgn dia.. sembang dgn dia pun mcm dh kwn dh lama.. tukar2 nombor lps tu.. maybe lps ni boleh lh terus kwn2.. rumah pun dekat2 je kn..
YOU ARE READING
Diari Kehidupan PLU
RandomSegala yang tertulis adalah apa yang berlaku dalam kehidupan penulis di dalam kisah dunia nyata. Sekadar untuk dikongsikan kepada semua pembaca mengenai rahsia kehidupan penulis dalam dunia PLU.