Hari itu merupakan hari pertama mereka pindah rumah memulakan hidup dengan lebih baik melupakan masa lalu yang kelam tapi keadaan yang disangkakan baik itu tiba - tiba berubah menjadi ngeri bila mereka mula diganggu oleh 'sesuatu' yang tidak diketahui itu si 'dia' yang mahukan sesuatu.
Keadaan ini berlaku bila Taehyung tanpa sengaja mengambil sebuah buku usang yang berisikan lagu dodoi entah bagaimana dirinya mula melihat isi buku usang itu, seakan - akan ada yang merasuki dirinya untuk mengambil buku itu sejak itu kejadian pelik mula berlaku kepada mereka.
Bagi mereka semenjak mereka menjejakkan kaki ke rumah itu suasana perumahan rumah mula janggal dan pelik jiran - jiran seakan memerhati mereka langkah, kata, gelak dan ketakutan mata mereka memerhati dengan penuh was - was di balik tingkap rumah tidak sekali pun mereka disambut dengan mesra sudah membuatkan mereka berfikiran aneh namun disebabkan kata - kata pemilik rumah mereka menepis fikiran itu. Ada apa dengan mereka?
Sejak hari itu dimana Taehyung mengambil buku dodoi itu, dia kerap mendengar suara wanita menyanyikan lagu dodoi di tengah malam hampir setiap hari dia mendengarnya membuatkan dirinya mula ketakutan kejadian ini bukan sahaja Taehyung yang diganggu Jungkook turut merasai dirinya juga mula diganggu 'sesuatu' bila dia selalu terbangun tengah malam dan melihat kelibatan seorang wanita berbaju putih dan berambut panjang itu berjalan menuju ke bilik Jimin, dan lebih membuatkan dirinya lagi takut adalah Jimin selalu menangis ketika tengah malam dengan sendirinya ditemani dengan wanita berbaju putih itu. Siapakah wanita berbaju putih itu? Perkataan itu hanya terlintas difikiran tanpa menyatakannya secara langsung.
Satu hari datang seorang lelaki tua ke rumah mereka menjerit dengan nyaring dengan mengucapkan perkataan yang sama "KEJADIAN INI BERLAKU SEBAB KAMU YANG AMBIL BUKU ITU!! BAIK KAMU BUANG BUKU TU SEKARANG BUKU ITU TERKUTUK! BUANG! BUANG! BUANG!" jerit lelaki tua itu mereka hanya berdiri melihat lelaki tua itu.
Dapatkah mereka bertujuh merungkai misteri yang menimpa mereka? Bagaimana pula dengan jiran mereka yang selalu memerhati mereka? Atau lelaki tua yang selalu menjerit menyuruh mereka untuk membuang buku usang itu?
Senandung Yang Terlarang |BTS
© biqissStart : 26 Jun 2022
YOU ARE READING
SENANDUNG YANG TERLARANG | BTS
Mystery / Thriller❝ Due to the dead song 'we' are stuck into it ❞