#1

4 2 0
                                    

Beberapa lori pengangkat barang tiba di perumahan Gyori terparking di depan rumah dua tingkat berwarna putih gading halaman rumah itu mula ditumbuhi rumput menjadikan rumah itu kurang terurus akar - akar pokok naik menjalar di pagar rumah, mereka ...

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Beberapa lori pengangkat barang tiba di perumahan Gyori terparking di depan rumah dua tingkat berwarna putih gading halaman rumah itu mula ditumbuhi rumput menjadikan rumah itu kurang terurus akar - akar pokok naik menjalar di pagar rumah, mereka terdiam melihat keadaan rumah itu jauh dengan expect yang diharapkan mereka "emm...hahahah cantik pula rumah ini kan? Alah, mungkin nampak tak terurus sikit sebab tak ada orang jagakan biasalah semua rumah macam ini juga jangan risaulah." Nam Eungook pemilik rumah itu kalut bila melihat rumah sewanya setaunya rumah ini taklah macam ini hari itu.

"Hyung.....Seokjin hyung...hyung yakin ke rumah ini okay? Nampak macam...lain betul dengan gambar yang hyung tunjukkan hari itu." Bisik Hoseok yang berdiri di sebelah Seokjin, Namjoon memandang sekeliling dengan penuh hairan bukankah terlalu sunyi perumahan Gyori ini tak nampak pun sebarang kelibatan manusia.


"Emmm...hyung pun tak taulah Hoseok hyung pun kurang yakin nak sewa rumah ini tengok sekeliling pun sunyi semacam je rasa takut pula hyung."

Kata - kata Seokjin di dengar oleh Eungook otaknya mula memerah idea dia tak boleh kehilangan client lagi dah berpuluh kali rumah sewaannya ditolak berkali - kali oleh pelanggan biarlah hari ini dia mesti jual juga rumah ini "Seokjin - ssi awak cakap hari awak tak cukup bajet nak beli rumah sewa barukan? Hah...inilah rumah sewa yang sesuai sekali dengan bajet Seokjin- ssi rumah sewa sekarang ini semua mahal - mahal tau jarang rumah sewa murah dua tingkat pula itu kesempatan tak datang dua kali." Eungook sedaya upaya menghasut client - nya ini berharap dengan hasutannya ini berhasil.

Seokjin mula termakan hasutan itu memikirkannya kembali memandangkan bajetnya tidak mencukupi untuk menyewa rumah sewa yang lebih okay daripada ini, akhirnya setelah beberapa minit berfikir dia mengambil keputusan untuk membeli rumah itu.

"Baiklah encik Nam saya rasa betul cakap awak sekarang ini rumah sewa semuanya mahal - mahal lagipun nanti bila dah tinggal  kami boleh kemaskan juga rumah ini."

Eungook tersenyum gembira akhirnya setelah 4 tahun menunggu ada juga orang membeli rumah sewaannya ini "t-terima kasih! Seokjin - ssi terima kasih banyak sebab beli rumah ini kalau tak ada orang beli rumah ini dalam 1 tahun  yang akan datang rumah ini akan dirobohkan." Terbongkok - bongkok Eungook mengucapkan ribuan terima kasih kepada Seokjin.

"HYUNG!" tanpa sedar Jungkook menjerit kuat serentak mereka semua memandang hairan ke arah Jungkook "emm...Seokjin hyung aku rasa kita perlu bincang kejap secara BERDUA sekejap." Tanpa mendengar persetujuan Seokjin dia lantas menyeret Seokjin menjauhi mereka.

"Hyung sampai hati hyung tak bincang dengan kitaorang tentang rumah ini, tak minta pun pendapat kitaorang Jungkook tak sukalah rumah ini nampak pelik je rasa lain."

"Alah...biasalah tu first time - kan datang sini nanti lama - lama biasalah tu juga lagipun hyung tak cukup duit nak sewa rumah lain lagi nanti bila hyung dah ada duit lagi kita pindah balik kita cari rumah yang lagi okay dari ini rumah yang lebih mewah daripada ini."

"Yelah tu penat tau tak pindah rumah ini tapi takpe Jungkook pegang janji hyung nak cari rumah mewah tu hyung jangan buat - buat lupa pulak habis nasib hyung."

Terasa takut pula Seokjin rasanya dia menelan air liurnya gerun melihat wajah Jungkook yang berubah menjadi bengis persis seperti Hulk, "o-okay hyung janji."

































"Terima kasih bang, nah ini duitnya." Seokjin mengulurkan sejumlah duit kepada pekerja penghantar barang itu kerana sudah memindahkan barang - barang mereka.

"Iya sama - sama."

Setelah pekerja penghantar barang itu jalan Seokjin mengeluh lega terasa penat badannya itu, setelah seharian memindahkan beberapa barangan "kalau macam tu saya minta diri dululah Seokjin-ssi saya ada urusan kejap lagi ini."

"Ooh baiklah encik Nam."

Mereka berkumpul duduk di ruang tamu setelah seharian mengemas walaupun masih ada lagi kotak barangan yang berselerakan di lantai "kat rumah ini ada 5 bilik, 2 bilik besar 3 bilik kecil jadi ada 2 orang yang akan tidur satu bilik jadi siapa yang nak tidur berpasangan?"

"Aku dengan Jiminlah hyung kami pilih bilik besar sebab takut tak muat pula kat bilik kecil."

"Okay kalau macam tu siapa lagi?"

Yang selebihnya hanya buat tak tahu Seokjin memandang malas sudah masak dengan perangai mereka.

"Okaylah memandangkan takde siapa yang nak tidur berpasangan kalau macam tu hyung dengan Yoongi akan tidur kat bilik besar yang selebihnya boleh tidur kat bilik kecil setuju?"

"Setuju!"



























Jimin menuju ke tingkat atas berjalan dikelilinglorong bilik menuju ke biliknya bersama Taehyung meletakkan beg pakaiannya selepas meletakan beg dia duduk di atas katil memerhati sekeliling bilik yang dicat warna putih terang.

"Ooh kau kat sini rupanya penat aku cari kau tadi Seokjin hyung panggil kau makan." Taehyung masuk meletakan juga beg pakaian dan keluar dari bilik diikuti dengan Jimin berdiri mengikuti Taehyung menuju ke bawah.

"Hah, datang pun puas hyung teriak panggil kau tak juga turun - turun terpaksalah hyung suruh Taehyung panggil kau. "

"Ooh, yeke sorrylah hyung aku tak dengar tak dengar tadi."

Seokjin hanya menganggukan kepala "okaylah kalau macam tu jom makan hyung dah pesan makanan ini hari hyung tak sempat nak masak sebab hyung belum beli lagi barang dapur, mungkin lepas ini hyung pergi Supermarket nak beli bahan - bahan dapur."

Barulah Mereka bertujuh makan dengan senyap selepas beberapa minit berlalu mereka selesai makan Yoongi orang pertama selesai makan dan disedari oleh Hoseok "Yoongi hyung letak jak kat sana piring hyung biar aku cucikan nanti baik hyung rehat dulu badan hyung mesti penat."

"Thanks Hoseok hyung pun dah rasa penat ini lekit satu badan dengan peluh." Yoongi menyeret kerusi rodanya setelah kemalangan dua tahun lepas dan sempat mengalami koma selama 6 bulan membuatkan Yoongi hampir diambangkan kematian tapi selepas beberapa bulan keadaannya mula bertambah baik walaupun dia masih lagi dalam  koma, cukup membuatkan mereka yang lain hampir ketakutan itulah merupakan pengalaman yang paling ngeri bagi mereka dan sebaik sahaja Yoongi terbangun dari koma mereka bertekad pindah rumah berniat melupakan kisah sedih itu.

"Jadi ada sesiapa nak ikut hyung pergi Supermarket ke?"

Namjoon,Jungkook dan Hoseok mengangkat tangan mereka "okay jom yang lain tolong jangan lupa kemas rumah ini sebaik jak hyung sampai hyung takkan nak tengok kotak - kotak kat lantai lagi faham?"

"Faham hyung!" Jawab Jimin dan Taehyung serentak, berdiri tegak seperti askar.

"Bagus."

Sebaik saja mereka berempat bertolak Jimin dan Taehyung mengeluh lega "kalau macam tu kau  Taehyung tolong kemas piring - piring ini dan tolong cucikan lepas tu a-"

"Kau pula buat apa?! Takkan aku nak buat semua ini?!" Potong Taehyung marah Jimin memukul kepala Taehyung kasar "kau diam dulu boleh tak aku tak habis lagi cakap ini!" Taehyung mengadu sakit  mengelus kepalanya.

"Yelah sorry."

"Aku kemas kotak - kotak kat lantai ini pula baru adilkan?"

"Emmm adil."



































You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 26, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

SENANDUNG YANG TERLARANG | BTSWhere stories live. Discover now