Hoofdstuk 20🌼

1.2K 19 62
                                    

Hij neemt me in z'n armen en drukt een kusje op mijn voorhoofd. 'Je bent echt leuk, weet je dat?' Vraagt hij. Ik moet lachen en zeg: 'weet ik. Jij ook wel hoor.' Hij lacht ook en dan ga ik rustig op zijn borst liggen. Ik hoor dat hij rustiger begint te ademen en val dan in slaap.

• Koen POV •

Het is nu inmiddels 4 dagen geleden dat Kyara in het ziekenhuis is belandt. Ik ben mentaal en fysiek helemaal gesloopt, maar ik moet hier blijven voor wanneer ze wakker wordt. Thuis hebben ze me ook al opgegeven. Juultje komt elke dag langs om me te steunen en elke dag vraagt er wel iemand of ik niet even naar huis wil, maar ik weiger. Ik krijg nog wel updates van wat er thuis gebeurt, zo heb ik meegekregen dat Robbie en Kimberly seks hebben gehad en dat Milo en Isabel nu een soort van halve relatie hebben. Ook het verhaal van Matthy weet ik nu. Eerst was ik ontzettend boos, maar ik heb het geaccepteerd.

Straks is het bezoekuur voor de middag en komen er weer mensen. Volgens mij kwamen Juultje, Femke en Matthy deze keer. Een kwartiertje later komen inderdaad die drie binnen. Zoals gewoonlijk gaat Juultje naast mij zitten en Femke en Matthy tegenover ons. Juultje probeert een gesprek beginnen: 'dus, hoe gaat het nu? Enige verandering geweest sinds vanmorgen?'

Ik schud mijn hoofd. 'Niks.' Matthy zucht, 'vriend, weet je zeker dat je niet even naar huis wil? Je ziet er heel wit uit en volgens mij voel je je echt niet goed. Ik kan hier wel blijven. Thuis kan je dan even bijkomen en dan kan je hier morgenochtend gewoon weer heen.' Juultje knikt en zegt: 'Matthy heeft gelijk lieverd. Ik wil je echt niet iets verplichten maar ik denk dat je zelf ook wel weet dat het zo niet goed komt. Zelfs de dokters denken dat je beter even rust kan nemen.'

Ik zucht, ik wil helemaal niet naar huis. Maar ze hebben wel gelijk. Ik voel me niet top en even thuis zijn zou me goed doen. 'Oké dan. Maar let dan wel goed op haar. Er mag haar echt niks overkomen ja?' Matthy knikt. 'Natuurlijk niet.'

We zitten nog even totdat het bezoekuur voorbij is. Juultje staat op en ze pakt mijn hand. 'Kom je schat?' Ik twijfel nog heel even en kijk naar Kyara die er vredig bij ligt. Dan sta ik op.

De hele reis naar huis ben ik stil. Thuis aangekomen word ik bij de deur begroet door Raoul maar die negeer ik. Ik loop meteen naar boven en plof op bed neer. Ik val vrijwel direct in slaap.

• Raoul POV •

We zitten rustig op de bank een film te kijken. Milo is weer naar huis gegaan en ook Isabel is weer vertrokken. Volgens mij is Isabel met Milo meegegaan maar dat weet ik niet zeker. Ik hoop gewoon dat Milo niet misbruik van haar maakt en dat Ies goed over haar keuzes nadenkt. Femke en Kimberly zijn hier nog, maar dat komt ook omdat ze zich zorgen maken over Kyara.

Dan hoor ik de bel. Femke staat er al. Achter haar staan Juultje, en Koen? Ik had niet gedacht dat ze hem mee konden krijgen. 'Hey Koen wat goed dat je er bent maatje!' Ik probeer hem te benaderen maar hij loopt direct door naar boven. Juultje zegt: 'Laat hem maar, hij heeft de hele reis naar huis ook niks gezegd en hij is helemaal kapot.' Ik knik en dan lopen we weer naar de woonkamer.

In de loop van de avond is Koen nog steeds niet naar beneden gekomen. Ik besluit om het eten dat ik net heb gekookt, namelijk lasagne, naar hem toe te brengen en voor zijn deur te zetten. 'Koen ben je wakker?' vraag ik terwijl ik voor zijn deur sta. Ik hoor een stem binnen en besluit dat dat doorgaat als een ja. Binnen zie ik hem dood op bed liggen. Hij heeft wallen onder zijn ogen, is helemaal wit en zijn haar zit verward. Hij stopt zijn hoofd onder de deken.

'Ik heb hier wat eten voor je' zeg ik. 'Geen honger' is het enigste wat ik terug krijg. Ik zucht maar zet het eten dan toch maar op zijn kastje. Voor als hij het wil als ik weg ben. Ik ga weer naar beneden en plof neer op de bank. Na een tijdje zegt Juultje: 'Ik ga naar boven, kijken hoe het met Koen is en dan ook slapen. Ik moet morgen namelijk weer vroeg eruit.' Iedereen zegt welterusten. Ze moet morgen weer naar huis, mede vanwege werk dus daarom gaat ze nu alvast naar bed.

'Laat je even weten of Koen die lasagne nog heeft opgegeten? Of of hij überhaupt al van bed af is gekomen?' Ze knikt en loopt dan weg. 5 minuten later krijg ik een appje van Juultje: ''Niet opgegeten" staat er. Ik zucht en besluit dan om ook rustig mijn weg naar bed te maken. Ook de rest gaat naar bed. Zodra ik in bed lig besluit ik om Matthy nog even te bellen. Hij is namelijk nu bij Kyara en vraagt zich vast ook af hoe het hier gaat. Hij gaat 2 keer over maar dan hoor ik de stem van de blonde gast.

M: Hey Roelie! Hoe is het daar?

R: Redelijk. Koen is vanavond nog niet van zijn kamer gekomen en heeft ook niet gegeten, dus die is er niet heel goed aan toe. Maar gelukkig gaat het met de rest wel redelijk. En daar?

M: Ach ja gaat wel. De dokters zijn zonet nog even komen kijken maar er is nog geen verbetering te zien. Ze hebben ook nog geen idee wanneer ze wakker wordt. De voorspelling die eerst een week was kan nu evengoed 2-3 weken zijn.

R: Ja ik weet het. Laat je het weten als er iets veranderd? Dan bel je mij maar gewoon want ik word toch wel wakker.

M: Is goed maatje. Slaap lekker!

R: Dankje jij ook!

Ik hang op en leg mijn telefoon naast me neer. Morgen heb ik gelukkig niet zoveel te doen. Alleen opnemen met Rob en daarna ga ik naar Lieke. Ik besluit om me maar neer te leggen en doe mijn ogen dicht. Al snel val ik in slaap.

>995 woorden<

Hoi mensen! Ik moest eigenlijk een paar dagen geleden al uploaden, maar laten we zeggen dat het gewoon niet is gelukt vanwege mental health.

Ik ga er nu aan werken maar verwacht niet al te veel want m'n mental health is te vergelijken met die van Koentje dnp in dit hoofdstuk :D

Dus ja gelukkig is Koen naar huis toe want eerlijk, het ging niet echt goed met m. Dus ja Matthy lifesaver :)

Voor de rest heb ik nu vakantie whoop whoop. Ben eergisteren bij de kapper geweest en heb nu highlights gekregen maar het ziet eruit als oranje dus nu ben ik een ginger :D

Oh ja en ik heb gister fall guys gekocht dus yeeh!

Voor de rest gaat alles matig en ja dat dus.

Fijne dag nog!

Groetjes moi<3

Het meisje dat gered werd door de jongen🌼~ bankzitters fanfictionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu